Volvo S60 2017: nová generace se blíží, chce oslnit i 300 koňmi

Chystaný sedan bude vizuálně i technicky profitovat z řešení, jež dostalo do vínku větší Volvo S90. K mání bude i s prodlouženým rozvorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo S60 2017: nová generace se blíží, chce oslnit i 300 koňmi

19.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo S60 2017: nová generace se blíží, chce oslnit i 300 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaný sedan bude vizuálně i technicky profitovat z řešení, jež dostalo do vínku větší Volvo S90. K mání bude i s prodlouženým rozvorem.

Pro švédskou automobilku je letošní rok spojen s devadesátkovou řadou, přičemž sedan S90 jsme si již mohli prohlédnout na autosalonu v Detroitu. Na kombi V90 se sice čeká, nicméně pouze po oficiální stránce. Karoserii praktičtějšího modelu se již zvěčnit podařilo, a to zcela bez maskování. Při samotné premiéře nám tak bude moci spadnout čelist pouze z objemu zavazadlového prostoru, i když ten nejspíše rekordy ve svém segmentu nepřepíše.

Spekulacím o Volvu V90 se ovšem dnes věnovat nechceme, místo toho se budeme zaobírat chystaným sedanem S60. Jeho debut se odehraje už v příštím roce, přičemž z většího sourozence bude čerpat po stránce vizuální i technické. Viceprezident americké divize Lex Kerssemakers přitom v Detroitu uvedl, že „podle průzkumů jsou naši zákazníci velmi otevřeni autonomnímu řízení“. Je tedy nad slunce jasné, že jistou verzí systému Pilot Assist bude novinka vybavena.

Prozatím sice není jasné, jakým směrem Švédové během příštích měsíců autonomní řízení posunou, nicméně se stávajícími parametry v podobě samovolného zrychlování, zpomalování a zatáčení při rychlostech do 130 km/h počítat lze. Z nového testovacího programu, který počítá se stovkou exemplářů SUV XC90, jež budou brázdit okolí Göteborgu, ovšem nový sedan těžit nebude. Autopiloti se totiž rozjedou ve stejné chvíli, kdy se S60 představí.

Kromě toho se švédská novinka dočká i „Thorových kladiv“, tedy čelních diodových světlometů ve tvaru písmene T. V tomto případě ovšem mají být LEDky za příplatek. Uvnitř pak nebude alespoň u vyšších verzí chybět 9,3palcový displej, který nahradí stávající sedmipalcový. Rozloučit bychom se přitom měli s prakticky veškerými tlačítky, místo nich se počítá opětovně s poměrně intuitivním systémem Sensus.

Pod kapotou se pak objeví dvoulitrová rodina motorů Drive-E, která by měla produkovat v základní konfiguraci zhruba 250 koní. V případě hybridní verze se pak dočkáme třístovky, přičemž půjde o odladěnou verzi agregátu T8 TwinEngine. Základ nabídky ovšem budou formovat tříválce, které by měly srazit dálniční spotřebu dle amerických norem někam na 5,8 l/100 km.

Kromě standardní verze se objeví také varianta s prodlouženým rozvorem, která by ovšem již neměla být okrajovým zbožím, ale běžnou nabídkou. Podle Kerssemakerse totiž „ve Spojených státech nikdo neříká ne místu navíc“, tento model by tak prý mohl uchvátit až polovinu zákazníků. Zda ale viceprezident americké divize trefil hřebíček na hlavičku, to zjistíme až za takové dva roky.


Volvo S60 2017: nová generace se blíží, chce oslnit i 300 koňmi - 1 - Volvo S60 2017 prvni render 01Volvo S60 2017: nová generace se blíží, chce oslnit i 300 koňmi - 2 - Volvo S60 2017 prvni render 02
Chystané Volvo S60 se již ukázalo na neoficiálních ilustracích, špatně nevypadá

Zdroj: Motor Trend

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.