VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata

Koncern Volkswagen sahá po pozici světové jedničky a vydělává miliardy. Relativně si ale zase tak dobře nevede a chce víc, cestu vidí v dalším snižování nákladů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata

26.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncern Volkswagen sahá po pozici světové jedničky a vydělává miliardy. Relativně si ale zase tak dobře nevede a chce víc, cestu vidí v dalším snižování nákladů.

Není podstatné, jestli Volkswagen už je největší automobilkou světa, nebo si tuto pozici v loňském roce nakonec udržela Toyota. Tak či onak jde obrovskou firmu vyrábějící více než 10 milionů vozů ročně, pochopitelně s adekvátními obraty a ne zrovna malými zisky. Již dříve jsme ale informovali o tom, že provozní zisk Volkswagenu klesá a dosahuje relativně nízkých hodnot. Za prvních devět měsíců roku 2014 měl zisk VW coby značky podobu pouze 2,3 procenta obratu, a to je na poměry odvětví málo.

Není tedy divu, že VW chce víc, o hodně víc. Do roku 2018 má provozní zisk společnosti činit „nejméně 6 procent”, což je oproti současnému stavu hodně velký rozdíl. I když většina trhů s automobily má k těm volným daleko, zákazník je na něm pořád dost důležitým elementem na to, aby si nabízející mohli určovat, za jaké ceny budou své vozy prodávat. Jedinou cestou ke zvýšení ziskových marží je tak snižování nákladů, oblíbené to aktivita manažerů nejen automobilových firem.

Volkswagen v tomto směru v minulosti proslul hlavně sdílením komponentů a i když si na příliš okaté úspory tohoto typu dává v posledních letech pozor, lepší cestu ani tentokrát nevidí. Otevřeně o tom hovoří finanční ředitel Hans Dieter Poetsch, který ve sdílení komponentů stále vidí „významný potenciál pro úspory”. V košaté nabídce VW jako značky i koncernu jistě nepůjde o jedinou možnost, naznačil ale, že je možné značně snížit počet dílů, které používají modely Polo a Golf.

Konkrétně hovořil třeba o šíři používaných akumulátorů a interiérových světel - jejich celkový počet používaný ve zmíněných modelech může být poloviční. Také nabídka motorů a převodovek se může překrývat více, v dalších generacích Pola a Golfu jich může být k dispozici o 30 procent méně než dnes. Pro ekonoma jde o jistě lákavé „čachry”, otázkou ale, co to udělá s výsledným produktem - už dnešní Polo jsme označili jako Der Golf Junior a pokud by si mělo být s větším bratrem podobné ještě více, půjde pomalu o dvojčata.

Jak jsme ovšem naznačili výše, VW nemá mnoho jiných možností, pokud chce své ekonomické výsledky zlepšit. A podle Poetsche je firma na dobré cestě kýžených změn dosáhnout. Můžeme tak očekávat ještě větší unifikaci napříč značkami koncernu VW i jednotlivými modely dílčích automobilek, Škodu pochopitelně nevyjímaje...


VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 1 - Test VW Polo 12 TSI 2014 28VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 2 - Test VW Polo 12 TSI 2014 29VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 3 - Test VW Polo 12 TSI 2014 30VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 4 - Test VW Polo 12 TSI 2014 31VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 5 - Test VW Polo 12 TSI 2014 32VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 6 - Test VW Polo 12 TSI 2014 33VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 7 - Test VW Polo 12 TSI 2014 34VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 8 - Test VW Polo 12 TSI 2014 35VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 9 - Test VW Polo 12 TSI 2014 36VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 10 - Test VW Polo 12 TSI 2014 37VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 11 - Test VW Polo 12 TSI 2014 38VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 12 - Test VW Polo 12 TSI 2014 39VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 13 - Test VW Polo 12 TSI 2014 40VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 14 - Test VW Polo 12 TSI 2014 41VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 15 - Test VW Polo 12 TSI 2014 42VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 16 - Test VW Polo 12 TSI 2014 43VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 17 - Test VW Polo 12 TSI 2014 44VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 18 - Test VW Polo 12 TSI 2014 45VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 19 - Test VW Polo 12 TSI 2014 46VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 20 - Test VW Polo 12 TSI 2014 47VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 21 - Test VW Polo 12 TSI 2014 48VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 22 - Test VW Polo 12 TSI 2014 49VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 23 - Test VW Polo 12 TSI 2014 50VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 24 - Test VW Polo 12 TSI 2014 51VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 25 - Test VW Polo 12 TSI 2014 52VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 26 - Test VW Polo 12 TSI 2014 53VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 27 - Test VW Polo 12 TSI 2014 54VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 28 - Test VW Polo 12 TSI 2014 55VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 29 - Test VW Polo 12 TSI 2014 56VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 30 - Test VW Polo 12 TSI 2014 57VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 31 - Test VW Polo 12 TSI 2014 58VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 32 - Test VW Polo 12 TSI 2014 59VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 33 - Test VW Polo 12 TSI 2014 60VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 34 - Test VW Polo 12 TSI 2014 61VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 35 - Test VW Polo 12 TSI 2014 62VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 36 - Test VW Polo 12 TSI 2014 63VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 37 - Test VW Polo 12 TSI 2014 64VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 38 - Test VW Polo 12 TSI 2014 65VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 39 - Test VW Polo 12 TSI 2014 66VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 40 - Test VW Polo 12 TSI 2014 67VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 41 - Test VW Polo 12 TSI 2014 68VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 42 - Test VW Polo 12 TSI 2014 69VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 43 - Test VW Polo 12 TSI 2014 70VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 44 - Test VW Polo 12 TSI 2014 71VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 45 - Test VW Polo 12 TSI 2014 72VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 46 - Test VW Polo 12 TSI 2014 73VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 47 - Test VW Polo 12 TSI 2014 74VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 48 - Test VW Polo 12 TSI 2014 75VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 49 - Test VW Polo 12 TSI 2014 76VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 50 - Test VW Polo 12 TSI 2014 77VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 51 - Test VW Polo 12 TSI 2014 78VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 52 - Test VW Polo 12 TSI 2014 79VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 53 - Test VW Polo 12 TSI 2014 80VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 54 - Test VW Polo 12 TSI 2014 81VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 55 - Test VW Polo 12 TSI 2014 82VW dál sníží náklady sdílením komponentů, Polo a Golf budou jak dvojčata - 56 - Test VW Polo 12 TSI 2014 83
Výrazně faceliftované Polo má ke Golfu blíže než kdy dříve. Tento trend bude dále pokračovat

Zdroj: Bloomberg

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.