Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odložil i začátek výroby nového Golfu, řeší pořád stejný problém
5.5.2019 | Petr Prokopec
Němci chtěli být s novým Golfem světoví, nedomysleli ale, co všechno to bude znamenat. Problémy mají s hlavně s vyhověním emisním předpisům a bezpečností, i výroba tak musí počkat.
Osmá generace Volkswagenu Golf nabrala nemalé zpoždění. Dle původních plánů se v červenci počítalo se zahájením výroby, přičemž tou dobou měl proběhnout i virtuální debut. Živá premiéra se pak měla odehrát v září ve Frankfurtu. Do hesenské metropole ale nakonec dorazí Volkswagen ID, tedy vůbec první sériový elektromobil značky postavený na nové modulární platformě MEB, po němž se s bateriovými vozy koncernu doslova roztrhne pytel. Nový Golf nebude ani tam.
Osmá generace evropské ikony nižší střední třídy má výrazně vyčnívat nad veškerou konkurenci. Z toho důvodu z něj Němci dělají nastavenou laťku především v rámci konektivity. Vůz tedy bude třeba možné otevřít skrze mobilní telefon, který nahradí funkci tradičního klíčku. Realizace takového úkolu ale není vůbec jednoduchá, neboť dle inženýrů je tato pouhá funkce navázána na více než deset dalších podsystémů. A právě jejich vzájemné sladění dělá Volkswagenu nemalé problémy.
„Navigační a informační systém sám o sobě má mezi 10 a 20 miliony řádek kódů, což je více, než měl celý vůz před deseti lety,“ uvedl ke komplexnosti novinky jeden z techniků. Zároveň dodal, že Golf s pořadovým číslem osm dostane již standardně monitoring jízdních pruhů, LEDkové čelní světlomety či plně digitální kokpit, jehož součástí bude i centrální obrazovka s minimálně 8,25palcovým displejem.
Co se týče samotného otevírání vozu, pak zde je složitost celého systému víceméně daná tím, že zákazníci si budou moci vytvořit vlastní profil. Jakmile tedy vůz otevřou pomocí mobilu, dojde okamžitě k nastavení sloupku řízení, sedadel, klimatizace či audio systému dle preferencí uživatele. Těch bude moci být více, jediné stisknutí dotykového displeje tak odstartuje divadlo připomínající filmovou sérii Transformers.
Nyní je třeba si uvědomit, že výše zmíněné složitosti jsou spojené pouze s jednoduchou činností, ke které ještě před dvaceti lety stačil pouhý klíček. Nový Golf však bude konstantně připojen na internet, aby mohlo docházet k modernizaci online. Kvůli tomu se vůz nakonec dočkal hned 12 řídicích jednotek, u kterých není jednoduché sladit vzájemnou kooperaci. „Jeden problém vyřešíte, další dva se objeví,“ dodávají technici. A problémy mají i s tím, že vzdálené aktualizace budou umět změnit i chování motoru, což může ovlivnit emise motoru a tedy i proces homologace. Na to pro změnu nejsou připraveny evropské předpisy.
Lidé z VW naznačují, že se kvůli potížím stali už teď mistry světa v integraci všemožných softwarových procesů. Příchod vozu se tak odkládá a nedošlo jen na premiéru, ale i samotnou výrobu. Ta by dle současných informací měla odstartovat na konci třetího čtvrtletí, tedy na přelomu září a října. Virtuální i živý debut jsou pak v plánu v říjnu, prodej odstartuje až v únoru 2020 v Německu. Do Česka tak Golf VIII dorazí až někdy za rok.
Tyto potíže mají vliv také na premiéru čtvrté generace Škody Octavia. Ta se s největší pravděpodobností ukáže rovněž letos, už jen proto, že daný model slaví 60. výročí. Ovšem prodej odstartuje s několikaměsíčním zpožděním vůči Golfu, i proto, že český bestseller se má posunout o trochu výše. Pro Němce půjde o sourozence i velkého soupeře, a tak jim zkrátka musí dát alespoň nějaký prostor k životu.





















Po stránce designové je nový VW Golf již zcela hotov. Němci ovšem mají problém s komplexností jeho elektronických systémů, které jsou navíc navzájem propojené
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
před 5 hodinami - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019 - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019 - Ve Švýcarsku našli opuštěné Porsche 911, to pravé překvapení ale čekalo v motoru
5.12.2019
Nejnovější články
- Ekologickým fanatikům už nejsou dobré ani elektrické koloběžky, ničí je po tisících
před 2 hodinami - Nová strategie ořezávání výbavy aut zní podobně depresivně jako úspory aerolinek
před 3 hodinami - Slavný konstruktér odhalil supersport s V12 bez turba, manuálem a obřím větrákem
před 4 hodinami - Vážený zákazník Infiniti chtěl elektromobil, a tak mu oficiální dealer prodal Teslu
před 4 hodinami - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
před 5 hodinami - Šéfdesignér automobilky zkouší vydělat na autě, které si mohl koupit snáz než jiní
před 6 hodinami - Výrobce karavanů pro bohaté zkouší oslovit chudší trochu bizarní zmenšeninou
včera - Tesla začíná zpoplatňovat používání svých aut, platit se bude i za dávno vyrobené vozy
včera - Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval a šrotoval, tento lisu unikl
včera - Nový německý král ztráty hodnoty pozbyl za 453 km na ceně 9 milionů, je na prodej
včera

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Politický koutek 12:39 - Dix
- Zajimave auto, 400k kč 12:24 - Shr3k
- Onboard videa 10:24 - M.Z.
- Volkswagen obecne 10:11 - abgx1
- Detektory policejních radarů 09:38 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 09:31 - ctrl_j
- Řidiči, co to mají v ruce... 09:25 - driver
- BMW F31 - hluk při odbočování 08:02 - Lukas977
- xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. generace 12:14 - janjan
- Další zajímavá autovidea 10:59 - Snowman000
Autobazar
VW Polo 1.4 i
r.v. 2012
170 000,- KčVW Touran 1.5 TSI
r.v. 2019
690 000,- KčVW Touran 2.0 TDI
r.v. 2019
700 000,- KčVW Passat 2.0 TDI
r.v. 2016
570 000,- KčVW Golf 1.0 TSI
r.v. 2017
360 000,- KčVW Golf 1.6 TDI
r.v. 2014
215 000,- Kč