Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Santana 2013: nový čínský kompakt je klonem Škody Rapid
30.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vemte jednu Škodu Rapid, dejte jí znak Volkswagenu a šup s ní do Číny, kde se bude prodávat jako Santana. Půjde opět o příběh dovedený k dokonalosti?
Dnes tu máme již druhou reinkarnaci Škody Rapid. Ta první sice ještě prochází vývojem, druhá opatřená logem Volkswagenu však byla právě představena v Číně. Není přitom divu, že ji značka dala jméno Santana, jedná se totiž o jeden z nejúspěšnějších počinů VW Group v historii její asijské anabáze. A nemluvíme jen o Číně, kde se historicky vyrábí.
Vůbec poprvé byl vůz na trh uveden v roce 1981, přičemž pod jeho povrchem jste mohli najít Passat druhé generace. Na základě partnerství s Nissanem se pak dostal do Japonska, pod názvy Quantum, Corsar a Carat zamířil i do Ameriky. Není proto divu, že prodány byly téměř čtyři miliony exemplářů. Druhá generace tak má na čem stavět.
A to nikoliv pouze duchovně, ale také konstrukčně. Základem novinky se totiž stala prodloužená platfmorma PQ25, která podepírá novou Škodu Rapid i Seat Toledo. Počítat se tak dá se zavazadlovým prostorem 480 litrů i bezpečnostními prvky ABS, ESC nebo čelními, bočními a hlavovými airbagy.
S ohledem na zvolenou výbavu (k dispozici bude Trendline, Comfortline a Highline) se pak standardem či příplatkem stává automatická či manuální klimatizace, litá kola, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění či parkovací senzory.
Po stránce motorické pak Santana dorazí se dvěma benzinovými čtyřválci EA 211. Základní 1,4litrová pohonná jednotka nabízí výkon 90 koní a průměrnou spotřebu 5,9 l/100 km, silnější 1,6litrový agregát produkuje 110 koní a dosahuje průměru 6,0 l/100 km. Se stejnými parametry pak můžeme počítat i pro českého Darth Vadera, oba vozy budou až na designové rozdíly evidentně zcela shodné.
VW Santana druhé generace používá jako základ prodlouženou platformu PQ25, na které stojí i Škoda Rapid
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 51 minutami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 2 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva