Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Hankook iFlex je další bezvzduchová pneumatika, chce na silniční auta
16.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Michelin již prodává bezvzduchové pneumatiky pro bagry, Hankook nicméně pracuje na tom stejném pro osobní auta. Montovaly by se běžně na disky.
Třebaže to vloni na podzim vypadalo, že nejdále je s vývojem bezvzduchové pneumatiky firma Michelin, nemusí tomu tak být. Tenhle gumárenský gigant totiž v listopadu pořádně představil svůj nový produkt, nazvaný Tweel - kolo a pneumatiku v jednom. Její použití je nicméně primárně užitkové, nevyrábí se ve verzi pro běžná silniční auta.
S takovou věcí přichází nyní korejský Hankook, alespoň ve stádiu konceptu. Jeho pneumatika iFlex je také bezvzduchová, ale podle dostupných informací je schopna zvládnout zátěž, které se pneumatikám běžně dostává při rychlostech, jimiž se pohybují silniční vozy. Potvrdily to údajně i testy, kterými tato novinka na poli pneumatik prošla.
Informace ovšem pocházejí od Hankooku a je to také téměř všechno, co po technické stránce firma do světa vypustila. Žádné přesnější specifikace nejsou zatím známé, např. při jaké nejvyšší rychlosti mají tyto gumy vlastnosti srovnatelné s tradiční pneumatikou a kdy už je ovladatelnost auta ztížená. Vidíme-li správně, rozměry všech tří pneumatik na obrázku jsou 125/80-14, nikoliv R14, protože R odkazuje na radiální konstrukci tradiční pneumatiky. Rozměr na běžné osobní auto to tedy zejména šířkou běhounu tak úplně není.
Hankook se věnuje vývoji bezvzduchových pneumatik už několik let a iFlex je pátým konceptem. Oproti prvním čtyřem má pravděpodobně lepší vlastnosti a také je jeho výroba environmentálně méně náročná než dříve. Hlavně za to vděčí novému konstrukčnímu materiálu, který nebyl blíže upřesněn, ale má snížit energetickou náročnost výroby a usnadnit recyklaci.
Kdy můžeme iFlex či jeho produkční verzi očekávat v prodeji na běžné automobily, zatím není známo. Jistě tu budou nějaká omezení výšky profilu a spousta dalších překážek, které ještě bude potřeba překonat. Hankook neuvedl, kdy by chtěl uvést svou novinku do prodeje.
Hankook iFlex je na dobré cestě být první bezvzduchovou pneumatikou pro osobní auta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda