Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru
13.12.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Hyundai i20 prošlo časným faceliftem, který zvýšil jeho atraktivitu. Je to další Korejec, který je nejen výhodný, ale i opravdu dobrý.
Přehled kapitol
Na míru pro penzisty
Občas mám u testovaných aut problém s identifikací cílové skupiny, ne tak v případě i20. U ní mi bylo od začátku jasné, pro koho je vhodná. Přeskočím ty, kteří prostě jen hledají levnější alternativu k modelům s lepší pověstí, a rovnou přejdu k těm hlavním. Spolu s tím, jak do penze odcházejí lidé, kteří dostali dostatečně dlouhou dobu na vytvoření si dostatečných zdrojů, roste i skupina zákazníků, pro které sice stále je cena vozu rozhodující faktor, ale chtějí za své peníze i něco navíc. Nechtějí si jen koupit nějaké auto, pro mnohé z nich to bude poslední nový vůz v jejich životě. Chtějí, aby jim nejen dobře sloužil, ale aby je také těšil a současně by na něj mohli hrdě ukázat a říct, to je můj nový vůz.
Právě jim jako by byla i20 šita na míru. Svou přívětivostí snižuje nároky na řidiče, posádce nabídne dostatečný komfort, svým vzhledem bude dobře reprezentovat majitele a současně ho potěší dlouhou zárukou a nízkým apetitem. Už za ceníkových 200 000 Kč (a věřte, že u i20 lze dostat velmi podstatnou slevu) je možno koupit kompletní vůz s dostatečnou výbavou pro běžný život dvojice penzistů. Pak už záleží jen na nich, jestli potřebují pět dveří, klimatizaci, lepší rádio či třeba couvací kameru s displejem ve zpětném zrcátku.
Na začátku jsem si položil otázku, jestli je i20 velkou hrozbou pro konkurenci. Ano, je, více než dříve. K faktickým kvalitám přidala pěkný vzhled a domnívám, se že značce celkově roste její image. Na ty nejlepší malá Korejka ještě nemá ani jízdně, ani vzhledem. Jenže pokud si ji postavím vedle stejně oceněné Fábie v základní výbavě a se základním 1,2HTP, nevidím jediný důvod proč volit mladoboleslavský výrobek. Tam, kde Getz v souboji s první generací jasně prohrával, má i20 podobně jasně navrch.
Proč ji chtít?
Za málo peněz hraje jako celý orchestr. Jezdí se s ní velmi příjemně a za levno. Navíc má svou vlastní, dobře identifikovatelnou tvář.
Proč ji nechtít?
Neumí uspokojit poptávku po extravaganci a ani jízdně na špičku nemá. Navíc je tu pořád ta korejská image.
Cena
Základní cena vozu (1,2i 5MT 3D Classic): 199 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (1,2i 5MT 5D Inclusive): 249 990 Kč
Cena testovaného provedení (1,2i 5MT 5D Inclusive + příplatková výbava): 340 990 Kč
Technické údaje
Motor
Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 248 ccm
Největší výkon: 63 kW (84 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 120,7 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 168 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 995 mm
Šířka: 1 710 mm
Výška: 1 490 mm
Rozvor náprav: 2 525 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 158 kg
Užitečná hmotnost: 432 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 295 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 060 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejčtenější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29.3.2024 - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
29.3.2024 - Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024 - Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
30.3.2024 - VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva