Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru

Hyundai i20 prošlo časným faceliftem, který zvýšil jeho atraktivitu. Je to další Korejec, který je nejen výhodný, ale i opravdu dobrý.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru

13.12.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hyundai i20 prošlo časným faceliftem, který zvýšil jeho atraktivitu. Je to další Korejec, který je nejen výhodný, ale i opravdu dobrý.

Na míru pro penzisty

Občas mám u testovaných aut problém s identifikací cílové skupiny, ne tak v případě i20. U ní mi bylo od začátku jasné, pro koho je vhodná. Přeskočím ty, kteří prostě jen hledají levnější alternativu k modelům s lepší pověstí, a rovnou přejdu k těm hlavním. Spolu s tím, jak do penze odcházejí lidé, kteří dostali dostatečně dlouhou dobu na vytvoření si dostatečných zdrojů, roste i skupina zákazníků, pro které sice stále je cena vozu rozhodující faktor, ale chtějí za své peníze i něco navíc. Nechtějí si jen koupit nějaké auto, pro mnohé z nich to bude poslední nový vůz v jejich životě. Chtějí, aby jim nejen dobře sloužil, ale aby je také těšil a současně by na něj mohli hrdě ukázat a říct, to je můj nový vůz.

Právě jim jako by byla i20 šita na míru. Svou přívětivostí snižuje nároky na řidiče, posádce nabídne dostatečný komfort, svým vzhledem bude dobře reprezentovat majitele a současně ho potěší dlouhou zárukou a nízkým apetitem. Už za ceníkových 200 000 Kč (a věřte, že u i20 lze dostat velmi podstatnou slevu) je možno koupit kompletní vůz s dostatečnou výbavou pro běžný život dvojice penzistů. Pak už záleží jen na nich, jestli potřebují pět dveří, klimatizaci, lepší rádio či třeba couvací kameru s displejem ve zpětném zrcátku.

Na začátku jsem si položil otázku, jestli je i20 velkou hrozbou pro konkurenci. Ano, je, více než dříve. K faktickým kvalitám přidala pěkný vzhled a domnívám, se že značce celkově roste její image. Na ty nejlepší malá Korejka ještě nemá ani jízdně, ani vzhledem. Jenže pokud si ji postavím vedle stejně oceněné Fábie v základní výbavě a se základním 1,2HTP, nevidím jediný důvod proč volit mladoboleslavský výrobek. Tam, kde Getz v souboji s první generací jasně prohrával, má i20 podobně jasně navrch.

Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 32 - Hyundai i20 Test 2012 Ext 13Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 33 - Hyundai i20 Test 2012 Int 01Test Hyundai i20 2012 1,2i: penzistům na míru - 34 - Hyundai i20 Test 2012 Mot 03

Proč ji chtít?

Za málo peněz hraje jako celý orchestr. Jezdí se s ní velmi příjemně a za levno. Navíc má svou vlastní, dobře identifikovatelnou tvář.

Proč ji nechtít?

Neumí uspokojit poptávku po extravaganci a ani jízdně na špičku nemá. Navíc je tu pořád ta korejská image.

Cena

Základní cena vozu (1,2i 5MT 3D Classic): 199 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (1,2i 5MT 5D Inclusive): 249 990 Kč
Cena testovaného provedení (1,2i 5MT 5D Inclusive + příplatková výbava): 340 990 Kč

Technické údaje

Motor

Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 248 ccm
Největší výkon: 63 kW (84 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 120,7 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 168 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 995 mm
Šířka: 1 710 mm
Výška: 1 490 mm
Rozvor náprav: 2 525 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 158 kg
Užitečná hmotnost: 432 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 295 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 060 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.