Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Lexus RX 350: luxusní crossover
25.5.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Letošní nejzásadnější novinku od japonského Lexusu jsme měli možnost podrobit tradičnímu redakčnímu testu jako jedna z prvních redakcí. Středem našeho zájmu se stalo zážehové provedení RX 350.
Přehled kapitol
Od historie až po současnost
Třetí generace úspěšného SUV značky Lexus (první RX 300 přišlo už v roce 1998) byla vůbec poprvé představena veřejnosti na loňském autosalonu v Los Angeles a dnes přichází do Evropy. Tento model výrobce nyní řadí spíše mezi crossovery, což se vám může zpočátku zdát pouze jako marketingový tah, ale i my jsme museli chtě nechtě uznat, že nový Lexus RX značně vyspěl, zejména spíše pokud jde o komfort na dlouhých cestách po dálnici než v jeho použití mimo zpevněnou vozovku. Ale o tom až později. Pokud mohu tedy subjektivně hodnotit design novinky, musím z osobní zkušenosti říci, že je spíše nadčasový a povětšinou budí kladné reakce. Tvary Lexusu RX přitom nejsou jen hezké, ale i funkční. Nejlépe o tom svědčí dobrá aerodynamika, která japonskou novinku, díky hodnotě čelního odporu (Cx =0,32), řadí na vrchol dané třídy. Atraktivně vyhlížející exemplář s označením RX 350 na zádi (hybridní verze RX450h přijde až koncem května) však už čeká, až si jej blíže prohlédneme.
Nové proporce
Na první pohled je patrné, že nové RX, i když je ve všech směrech větší, širší a nižší, staví na dobře vybudovaném základu a jeho vzhled je evolucí předchozí generace. Současný design by bylo možné přirovnat k poněkud ramenaté Toyotě Highlander, se kterou Lexus RX sdílí podvozkovou platformu. Konec konců podobná jsou u těchto dvou vozů také vnější zpětná zrcátka, jejichž kryty nesou integrované směrovky. Testovaný vůz disponoval nejlepší výbavou Premium (k dispozici pro český trh jsou kromě standardního modelu ještě verze Executive, Technology a Luxury), takže jsme si mohli užívat mnoha prvků, které zde slaví premiéru. Tím se dostáváme do interiéru, který je velice dobře přístupný pěticí dveří, mimochodem musím pochválit komfortní bezklíčový přístup do vozu, jenž - podobně jako u limuzín GS a LS - zajišťuje tenká karta, kterou máte jednoduše v kapse. Pro uzamčení vozu stačí pouze stisknout kliku dveří.
Interiér a výbava
V interiéru je všechno úplně jinak. Hlavní změnou je přepracované ovládání multimediálního systému, minulostí je dotykový displej, který se nyní přestěhoval do centrální kapličky, a jeho ovládání ponovu řeší ovladač na středové konzole, který trochu připomíná myš od počítače. Musím uznat, že pohyb v jednotlivých menu je velice intuitivní, a příliš nerozptyluje řidiče ani za jízdy. Naopak k lepší koncentraci za volantem u testovaného vozu navíc přispívala dobrá ergonomie ostatních ovládacích prvků, přehledné, optitronové sdružené přístroje, tempomat a head-up displej, jenž má v tomto modelu premiéru stejně jako boční parkovací kamera, která vám spolu s tou zadní couvací dovede výrazně ulehčit parkování a neponičit příplatková devatenáctipalcová kola o obrubníky. Velikost vozu tak není překážkou ani pro méně zdatné řidiče, a díky dobrému posazu velkým zpětným zrcátkům je z vozu velmi dobrý výhled.
Lexus vyzdvihuje skutečnost, že nová generace má sériovou výbavu rozšířenou o více než dvacet položek oproti předchůdci. Standard dnes tvoří mj. kožené čalounění, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, paměť pro polohu sedadla řidiče, volantu a vnějších zpětných zrcátek (3 nastavení), kožený multifunkční volant, elektricky nastavitelný ve dvou osách, už zmíněný systém bezklíčového nastupování a startování, bi-xenonové světlomety, osmnáctipacová kola z lehkých slitin, audiosystém s devíti reproduktory a CD přehrávač s měničem na šest disků, deset airbagů, včetně kolenních pro řidiče i spolujezdce, bluetooth nebo dvouzónová elektronicky řízená klimatizace. Testovaná verze RX 350 Premium (cena 1 834 000 Kč) k výše zmíněnému přidává mnoho položek, které máte v tabulce na konci článku.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch