Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h

(+ videa) Italské kupé se dočkalo razantního navýšení výkonu, díky čemuž udělá stovku za 3,9 s. K mání je rovněž s agresivnějším bodykitem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h

26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Italské kupé se dočkalo razantního navýšení výkonu, díky čemuž udělá stovku za 3,9 s. K mání je rovněž s agresivnějším bodykitem.

Alfa Romeo 4C rozhodně není vozem, který bychom vídali na každém rohu. Z toho důvodu se vlastně ani nedivíme, že nefiguruje v nabídce všech možných tuningových firem. O poznání překvapivější je ovšem fakt, že namísto mnohem renomovanějších úpravců se s prvními opravdu výraznými modifikacemi přihlásila vcelku neznámá společnost Pogea Racing. Ta o sobě prvně dala vědět již v roce 2013, v té době však šlo o tuning virtuální. Nyní zde ovšem již máme zcela reálnou kreaci, která dostala název Centurion.

Rozhodně přitom nejde o nějakou troškařinu, zvenčí totiž máme co do činění s kompletně novou přední i zadní částí. V obou případech byla použita karbonová vlákna, což ostatně platí také o výrazném zadním křídle. To v případě snahy o finanční úsporu můžete mít také z plastu, jeho účinek se však v takové chvíli nemění - i nadále tedy při rychlostech nad 160 km/h vytváří minimální přítlak 35 kilogramů.

Kromě toho dostal „setník“ také pozměněný difuzor, v jehož centru trůní dvě 101milimetrové koncovky výfuku. I v jejich případě je možné sáhnout po ocelové nebo karbonové verzi, kromě toho je k dispozici také na dálku ovládaná škrticí klapka, která mění vyluzované tóny. Dále pak můžete sáhnout ještě po stavitelném podvozku, na kterém firma Pogea Racing spolupracovala se společností KW.

Tím ale chození okolo horké kaše můžeme ukončit a přejdeme k té nejzajímavější části tuningu, tedy k ladění motorového prostoru. Přeplňovaná jedna-osma totiž dostala nová turbodmychadla, s nímž dorazila i optimalizovaná palivová pumpa a lepší chlazení. Přemapování se dočkala také řídicí jednotka, s výše zmíněnými koncovkami výfuku pak souvisí kompletně nové sportovní potrubí.

Výsledkem je 313 koní a 435 Nm, což oproti standardnímu stavu (240 koní, 350 Nm) představuje výrazný nárůst. Neměli bychom se tedy divit zlepšení dynamiky, kdy stovku máte na tachometru již za 3,9 sekundy namísto předchozích 4,5 s. Za 14,4 sekundy pak dosáhnete dvoustovky, nejvyšší rychlost pro změnu poskočila z nepříliš působivých 258 km/h na supersportovních 301 km/h.

Tím ovšem modifikace pohonné jednotky nekončí, řeč byla doposud pouze o fázi 1. Zvolit ovšem můžete i „dvojku“, se kterou je již spojeno 400 koní a ve výhledu je rovněž fáze 3, s níž dorazí původně slibovaných 415 koní. Ani v jednom z těchto případů ale již bohužel data o jízdní dynamice nemáme k dispozici.

Neznámá je prozatím i cena kompletní konverze, za podvozek KW ovšem dáte 2 999 USD (cca 73 000 Kč) a sada nových černě lakovaných kol OZ Racing v 18palcovém rozměru vpředu a 19palcovém vzadu pak vychází na 3 999 dolarů (97 500 Kč). Z toho lze jen usoudit, že levné navyšování výkonu rozhodně nebude.


Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 1 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 01Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 2 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 02Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 3 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 03Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 4 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 04Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 5 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 05Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 6 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 06Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 7 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 07Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 8 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 08Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 9 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 09Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 10 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 10Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 11 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 11Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 12 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 12Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 13 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 13Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 14 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 14Alfa Romeo 4C od Pogea Racing dostala 313 koní, jede přes 300 km/h - 15 - Alfa Romeo 4C Pogea Racing Centurion 15
Alfa Romeo 4C se v dílnách Pogea Racing dočkala zásadního přepracování. Nově tak dává k dobru 313 koní, to je však pouze začátek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.