Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h

Upravený sedan a kombík dostaly do vínku výkonnější osmiválec, s nímž dá méně praktická verze stovku za 4,2 s. Navíc se rozjede na 328 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h

23.11.2015 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Upravený sedan a kombík dostaly do vínku výkonnější osmiválec, s nímž dá méně praktická verze stovku za 4,2 s. Navíc se rozjede na 328 km/h.

Značku Alpina asi dnes již nemusíme sáhodlouze představovat, stejně jako její vztah k BMW. Pokud jste ovšem uplynulá desetiletí trávili mimo civilizaci bez možnosti připojení k internetu, pak jen v rychlosti zmíníme, že nejde o standardní tuningovou firmu, nýbrž o uznanou samostatnou automobilku, která je ovšem s modrobílým logem bavorského výrobce více než propojena. A to již 50 let, což u Alpiny oslavili příchodem speciální limitované série modelů B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50. Ta se přitom pyšnila vyšším výkonem osmiválcových motorů i nižší hmotností.

Zmíněná edice ovšem není podstatou našeho dnešního článku, soustředit se místo toho budeme na odhalení nových variant sedanu a kombíku B5 Bi-Turbo. Ty míří do příštího modelového roku s pohonnou jednotkou, která odpovídá specifikacím oné limitované série. Počítat tedy můžeme s 4,4litrovým osmiválcem, který dává k dobru 600 koní a 800 Nm točivého momentu. Stovku přitom takto osazené čtyřdvířko zdolá již za 4,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost dosahuje mety 328 km/h. Spotřeba pak byla vyčíslena na 9,5 l/100 km.

Data spojená s kombíkem představena nebyla, nicméně počítat můžeme s vesměs stejnými údaji, maximálně se zhoršením v rámci jedné či dvou desetin u akcelerace či spotřeby. Mimo posílené motorové ústrojí se přitom obě karosářské verze pyšní modifikovaným podvozkem, jehož součástí jsou elektricky stavitelné tlumiče nebo aktivní stabilizátory. Ve standardu nechybí dokonce ani samosvorný diferenciál, za sportovní brzdy či titanový výfuk Akrapovič snižující hmotnost vůči standardnímu kousku o 17 kg je ale třeba připlácet.

Při pohledu do interiéru je možné počítat s koženým čalouněním Merino nebo dekory lakovanými piánovou černí, v tomto ohledu však jde spíše o vodítko pro zákazníky. Většina z nich totiž právě v kabině sahá po zcela individuální konfiguraci, od které se následně odvíjí i cena. Ta standardní přitom byla stanovena na 108 600 Eur (cca 2 935 400 Kč) u sedanu či na 111 900 EUR (3 024 600 Kč) u kombíku.

Abychom pak výčtu všech modifikací učinili zadost, můžeme zmínit ještě lehce poladěný bodykit zahrnující čelní spoiler a zadní křidélko či mnohapaprsková litá kola. Ta ovšem byla dostupná také u letos nabízených verzí, o ryzí novinku nového modelového roku se tedy nejedná.


Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 1 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 01Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 2 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 02Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 3 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 03Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 4 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 04Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 5 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 05Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 6 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 06Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 7 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 07Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 8 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 08Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 9 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 09Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 10 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 10Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h - 11 - BMW Alpina B5 Bi-Turbo 2016 prvni sada 11
Alpina B5 Bi-Turbo modelového roku 2016 se pyšní výkonem 600 koní. Sedan s ním zvládne stovku za 4,2 sekundy a maximálně se rozjede na 328 km/h

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše