Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 114d Hartge: výkon 136 koní vyjde levněji než od samotného BMW
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejslabší dieselová jednička po úpravách akceleruje z 80 na 180 km/h pod třicet sekund, skoro o polovinu rychleji než sériový model.
Začíná to vypadat, že konverze modelů BMW řady 1 se pro tuningovou firmu Hartge začíná stávat hlavním zdrojem obživy. Svůj otisk totiž úpravce zanechal na verzích 116d, 118d nebo 120d, vrcholnému dieselovému provedení 125d pak naservíroval rovnou 258 koní . Stranou zájmu se pak neocitla ani benzinová část nabídky, kde byl výkon navýšen modelům 114i a 1 M Coupe. Sériovými parametry se tak již mnoho verzí nepyšní.
Tuto omezenou skupinku nyní Hartge ještě více zredukoval, neboť si do parády vzal základní dieselovou motorizaci 114d. Ta ve standardu produkuje ne zrovna enormních 95 koní, které jí ve třídveřové i pětidveřové verzi stačí na nejvyšší rychlost 185 km/h. Zrychlení 80-180 km/h pak třídvířko zvládá za dlouhých 53,72 sekundy (pětidvířko za 53,94 s), což není zrovna čas, kterým byste se chlubili.
S přeprogramovanou řídicí jednotkou a výkonem 136 koní však i nejslabší dieselový článek řetězu BMW dokáže opravdové divy. Jeho nejvyšší rychlost totiž u obou modelů F20 a F21 naroste na 203 km/h, přičemž výše zmíněné zrychlení zvládne třídvířko rázem jen za 29,66 sekundy (pětidvířko za 29,93 s). Tedy o podstatných čtyřiadvacet sekund rychleji než ve standardu.
S těmito parametry se již upravené BMW 114d dostává lehce nad úroveň továrního modelu 116d, který je v české nabídce o 35 tisíc dražší (607 500 Kč versus 642 500 Kč). Hartge si ovšem za samotnou konverzi řekne v Německu o 1 250 Eur (cca 32 500 Kč), díky čemuž by mohl oslovit řadu zájemců. Obětovat však zřejmě budou muset záruku.
Vizuálně se Hartge na BMW 1 vyřádil už dříve
Pětidveřové BMW 114d F20 upravené firmou Hartge zrychlí z 80 na 180 km/h za 29,93 sekundy - o 24 sekund rychleji než v sérii
Třídveřové provedení F21 je ještě o pár desetin sekundy rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Ani facelift Mitsubishi ASX nevyřešil největší designový přehmat, jaký jsme v posledních letech viděli na nových autech
před 49 minutami - Někteří nepochopitelně velebí dobití 70 % baterky elektromobilu za 10 minut, neznamená to vůbec nic
před hodinou - Majitel krachujícího Fiskeru prodává svůj dům. Má větší cenu než celá firma, s nezměrným luxusem je konec
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
včera - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva