Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Eibach VW Golf VII GTI: tentokrát ho vyladili celý, nabízí až 284 koní
1.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Německý podvozkový specialista si obvykle bere na mušku pouze podvozky. V případě nového Golfu GTI ale se svými partnery stvořil komplexní úpravu.
O novinkách firmy Eibach se zmiňujeme pravidelně, neboť se podle nás jedná o firmu, který smysluplným způsobem modifikuje podvozky aut všeho druhu tak, aby lépe vyhověly specifickým choutkám některých zákazníků. To je v dnešním, někdy až příliš unifikovaném světě hodné chvály, nebo alespoň zmínky, a tak jste se u nás mohli dočíst třeba o modifikované Kie Cee'd, upraveném Golfu VII, ladění Seat Leonu 2013 nebo vůbec prvním tuningu pro Peugeot 2008. Dnes se v souvislosti s Eibachem znovu vrátíme ke Golfu, ale v provedení GTI, které je na trhu stále novinkou.
Z hlediska tuningu jde o jedno z neoblíbenějších aut, a tak vlastně ani nepřekvapí, že mu u Eibachu věnovali mimořádnou pozornost. Obvykle zkrátka nabídnou pár novinek pro podvozek a udělají k tomu jednu fotku „na dvorku”, tentokrát došlo na komplexní úpravu, částečně dokonce i vzhledovou, a dočkali jsme se dokonce i páru jízdních fotek. Ale neřešme už okolnosti a podívejme se na to, co Eibach dokáže s novým GTI provést.
V prvé řadě jej pochopitelně obdařil upraveným podvozkem. Na výběr zde máte z několika nových komponent, kterým vládnou buď samostatné nové pružiny, snižující vůz o 25 mm vpředu a 20 mm vzadu a dodávající mu pochopitelně o něco tužší charakteristiku. Lepší ale bude v tomto případě sáhnout po celé sadě pružin a tlumičů, které budou pochopitelně lépe sladěny, jinak ale dělají totéž - jak v případě snížení, tak v případě změny charakteristiky odpružení.
Skončit u tohoto, pro Eibach nesporně nejtypičtějšího dua, ale pochopitelně nemusíte. K dispozici je také sada nových stabilizátorů pro obě nápravy, která sestává z adekvátně „nakroucených” trubek o rozměrech 28x4 mm vpředu a 25x4,7 mm vzadu. Eibach v případě jejich použití slibuje více jistoty a také potlačenou tendenci vozu k nedotáčivosti a naopak zvýrazněnou ochotu k přetáčivosti. Jak to bude ve výsledku fungovat, zvláště pak s nevypínatelným ESP auta, je ale otázkou. Trochu tuzerskou sadu rozšiřovacích podložek pak zmíníme jen stručně - rozchod zvětší kol o 24 mm.
Za normálních okolností Eibach touto sadou končí, ale ne v tomto případě. Pomineme-li vizuální modifikace, které dávají tušit, že se přes bílou karoserii přeplazil had politý červeným Hammeritem, jde jednak o kola. O ty se postaral Borbet, konkrétně jde o typ CW2 o rozměrech 8,5x19" s ET45, které obouvají pneumatiky ContiSportContact 5P o rozměrech 225/35 R19.
To zajímavější se ale skrývá pod kapotou, což je místo, kterému se jinak úpravce zavěšení vyhýbá zcela zásadně. Na „svém” Golfu GTI ale nechal vyřádit firmy HJS a Wetterau, které motor obdařily novým výfukovým potrubím, katalyzátorem s vyšší průchodností a novým řídícím software motoru, což se dohromady postaralo o navýšení výkonu ze standardních 160 kW (220 koní) až na 209 kW (284 koní). Výslednou dynamiku nikdo z dotčených nezveřejnil, s ohledem na hmotnost vozu ale určitě nebude marná...
Teď už jen dodat, na kolik vás tyhle novinky vyjdou. Za samotné pružiny vám Eibach vyúčtuje 219 Eur (všechny ceny jsou s německou DPH), pružiny s tlumiči přijdou na 897 Eur a stabilizátory na 460 Eur. Podložky stojí jako obvykle 107 Eur, kompletní úprava motoru pak 2 115,2 Eur. Cena sady kol a pneumatiky není známa, ale bude patrně ze všeho nejdražší. Pokud vás cokoli z toho zaujalo, víte, na koho se obrátit...
Vyladěný Golf GTI od Eibachu vypadá všelijak, technicky se ale zdá být fit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz