Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned

Už chvíli se špitá, že Škoda chystá ostřejší verzi Octavie RS s vyšším výkonem. Tohle je náhrada jednoho z majitelů, kteří na ni nechtěli čekat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned

28.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už chvíli se špitá, že Škoda chystá ostřejší verzi Octavie RS s vyšším výkonem. Tohle je náhrada jednoho z majitelů, kteří na ni nechtěli čekat.

Nová Škoda Octavia RS se v našich testech neukázala být vůbec marným zbožím. Už v tom úplně prvním zazářila i na Nordschleife a o pár měsíců později neztratila tvář ani po boku Subaru WRX STi. Je ale nejen řidičsky překvapivě zajímavá, je na svůj výkon také hodně rychlá - tak moc, že tomu mnozí zdráhají uvěřit a svého času jsme museli ověřovat výkon vozu „na brzdě”, abychom si mohli být jisti, že testované kusy od škodovky nejsou nějak nepatřičně upravené. Nebyly.

Přesto je třeba dodat, že od představení vozu uběhl už více než rok a leccos se na trhu za tu dobu změnilo. Ne, Octavia RS se nestala špatným autem, přišly ale nejen „koncernové” alternativy jako VW Golf R nebo především Seat Leon Cupra 280, které dokážou za podobné či o málo větší peníze nabídnout ještě více muziky. Není tedy divu, že Škoda chystá i ostřejší verzi svého RS, která se má představit v příštím roce. Ale co když na ni nechcete čekat?

Tuningová scéna se zdá být řešením, v tomto případě ovšem jako by příliš nefungovala. Ačkoli se „ORS” prodává výborně v celé Evropě a ve své dnešní podobě rozhodně nepřitahuje jen „tatíky”, kteří v 50 letech chytili druhou mízu a při převodu cihel na chatu si chtějí také trochu zajezdit, tuneři ji vesměs ignorují. Považte, kolik komplexních tuningů je nabízeno třeba pro Octavii blízký Golf GTI i od relativně neznámých firem a kolik podobných řešení je k dispozici pro Octavii RS. „Prakticky žádné” je jediná relevantní odpověď.

Pokud tedy toužíte po tom svou Octavii RS tak nějak komplexně zkrášlit, musíte si vystačit v prvé řadě sami. O techniku netřeba mít velkou starost, s tou vám úpravci pomohou, však motor, převodovka a další části vozu jsou stejné jako u Golfu GTI, v případě dalších prvků je ale třeba být o něco kreativnější. Výsledkem pak může být třeba něco jako to, co stvořil Marc Schwall z Lucemburska.

Ten k vyladění své benzinové RS přistoupil - až na jeden detail, který zmíníme níže - poměrně decentně. V případě vzhledu sáhl po šedě lakovaném kousku, který doplnil černě lakovanými koly. Aby nezůstalo jen u továrního vybavení, přidal zelené polepy s motivem RS, které se táhnou jedna přes oba nárazníky, kapotu, víko, kufru i střechu a také po spodní straně obou boků. Nejzajímavější je ale nakonec beztak úprava techniky, která posouvá Octavii o půl třídy výše.

Modifikaci motoru má na svědomí firma MTM, snad věrohodný úpravce spolupracující přímo s koncernem VW. Ten bez hardwarových úprav vdech motoru navíc plných 80 koní, a tak místo sériových 162 kW (220 koní) při 4 500 až 6 200 ot./min posílá na kola plných 221 kW (300 koní) v podobném rozmezí 4 800 až 6 200 otáček. Výše pochopitelně zamířil i točivý moment, který nyní vrcholí na hodnotě 430 Nm mezi 1 500 a 4 400 otáčkami, tedy v úplně stejném rozmezí jako továrních 350 Nm.

Dynamika vozu se díky tomu posunula dále - na stovku zrychlí za 6,7 sekundy místo standardních 7,1 s, více ale bude výkon navíc u předokolky jistě znát ve vyšších rychlostem, tam novou dynamiku neznáme. Spotřeba vozu se po této úpravě zvýší prý jen o 2 desetiny litru paliva, ale my víme své - pokud budete přes 30 procent výkonu navíc využívat, jistě se dočkáte i přinejmenším adekvátního posunu ve spotřebě.

Že nový výkon není žádný blud, dokazuje přiložený graf, že Marc Schwall není zrovna králem estétů pak připevněná „koule” (rozumějte tažné zařízení) na zádi. To na podobné auto nepatří snad vůbec a pokud někdy, rozhodně ne při focení snímků, kterými se chcete chlubit světu. Inu, jsme v Beneluxu, tam je snad nejoblíbenějším automobilovým příslušenstvím přívěs...

Jak moc se vám výsledné auto líbí, posuďte sami, pokud byste ale toužili jen po výkonu navíc, zajeďte si k MTM - za nějakých 2 250 Eur vám 300 koní do vaší Octavie RS TSI dodají též, se všemi výše zmiňovanými parametry. A to by bylo, aby pak řidiči Leonu Cupra neměli co dělat, aby vám stačili...


Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned - 1 - Skoda Octavia RS 300 koni Marc Schwall 01Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned - 2 - Skoda Octavia RS 300 koni Marc Schwall 02Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned - 3 - Skoda Octavia RS 300 koni Marc Schwall 03Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned - 4 - Skoda Octavia RS 300 koni Marc Schwall 04Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned - 5 - Skoda Octavia RS 300 koni Marc Schwall 05Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned - 6 - Skoda Octavia RS 300 koni Marc Schwall 06Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned - 7 - Skoda Octavia RS 300 koni Marc Schwall 07Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned - 8 - Skoda Octavia RS 300 koni Marc Schwall 08
Komplexní balíček technických i vzhledových úprav Octavie RS mnoho tunerů nenabízí. S 300 koňmi nemusí vypadat takto, majiteli se ale takto nepochybně líbí...

Zdroj: Marc Schwall přes Facebook Škoda

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.