Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Octavia RS s 300 koňmi: českou Cupru lze mít hned
28.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už chvíli se špitá, že Škoda chystá ostřejší verzi Octavie RS s vyšším výkonem. Tohle je náhrada jednoho z majitelů, kteří na ni nechtěli čekat.
Nová Škoda Octavia RS se v našich testech neukázala být vůbec marným zbožím. Už v tom úplně prvním zazářila i na Nordschleife a o pár měsíců později neztratila tvář ani po boku Subaru WRX STi. Je ale nejen řidičsky překvapivě zajímavá, je na svůj výkon také hodně rychlá - tak moc, že tomu mnozí zdráhají uvěřit a svého času jsme museli ověřovat výkon vozu „na brzdě”, abychom si mohli být jisti, že testované kusy od škodovky nejsou nějak nepatřičně upravené. Nebyly.
Přesto je třeba dodat, že od představení vozu uběhl už více než rok a leccos se na trhu za tu dobu změnilo. Ne, Octavia RS se nestala špatným autem, přišly ale nejen „koncernové” alternativy jako VW Golf R nebo především Seat Leon Cupra 280, které dokážou za podobné či o málo větší peníze nabídnout ještě více muziky. Není tedy divu, že Škoda chystá i ostřejší verzi svého RS, která se má představit v příštím roce. Ale co když na ni nechcete čekat?
Tuningová scéna se zdá být řešením, v tomto případě ovšem jako by příliš nefungovala. Ačkoli se „ORS” prodává výborně v celé Evropě a ve své dnešní podobě rozhodně nepřitahuje jen „tatíky”, kteří v 50 letech chytili druhou mízu a při převodu cihel na chatu si chtějí také trochu zajezdit, tuneři ji vesměs ignorují. Považte, kolik komplexních tuningů je nabízeno třeba pro Octavii blízký Golf GTI i od relativně neznámých firem a kolik podobných řešení je k dispozici pro Octavii RS. „Prakticky žádné” je jediná relevantní odpověď.
Pokud tedy toužíte po tom svou Octavii RS tak nějak komplexně zkrášlit, musíte si vystačit v prvé řadě sami. O techniku netřeba mít velkou starost, s tou vám úpravci pomohou, však motor, převodovka a další části vozu jsou stejné jako u Golfu GTI, v případě dalších prvků je ale třeba být o něco kreativnější. Výsledkem pak může být třeba něco jako to, co stvořil Marc Schwall z Lucemburska.
Ten k vyladění své benzinové RS přistoupil - až na jeden detail, který zmíníme níže - poměrně decentně. V případě vzhledu sáhl po šedě lakovaném kousku, který doplnil černě lakovanými koly. Aby nezůstalo jen u továrního vybavení, přidal zelené polepy s motivem RS, které se táhnou jedna přes oba nárazníky, kapotu, víko, kufru i střechu a také po spodní straně obou boků. Nejzajímavější je ale nakonec beztak úprava techniky, která posouvá Octavii o půl třídy výše.
Modifikaci motoru má na svědomí firma MTM, snad věrohodný úpravce spolupracující přímo s koncernem VW. Ten bez hardwarových úprav vdech motoru navíc plných 80 koní, a tak místo sériových 162 kW (220 koní) při 4 500 až 6 200 ot./min posílá na kola plných 221 kW (300 koní) v podobném rozmezí 4 800 až 6 200 otáček. Výše pochopitelně zamířil i točivý moment, který nyní vrcholí na hodnotě 430 Nm mezi 1 500 a 4 400 otáčkami, tedy v úplně stejném rozmezí jako továrních 350 Nm.
Dynamika vozu se díky tomu posunula dále - na stovku zrychlí za 6,7 sekundy místo standardních 7,1 s, více ale bude výkon navíc u předokolky jistě znát ve vyšších rychlostem, tam novou dynamiku neznáme. Spotřeba vozu se po této úpravě zvýší prý jen o 2 desetiny litru paliva, ale my víme své - pokud budete přes 30 procent výkonu navíc využívat, jistě se dočkáte i přinejmenším adekvátního posunu ve spotřebě.
Že nový výkon není žádný blud, dokazuje přiložený graf, že Marc Schwall není zrovna králem estétů pak připevněná „koule” (rozumějte tažné zařízení) na zádi. To na podobné auto nepatří snad vůbec a pokud někdy, rozhodně ne při focení snímků, kterými se chcete chlubit světu. Inu, jsme v Beneluxu, tam je snad nejoblíbenějším automobilovým příslušenstvím přívěs...
Jak moc se vám výsledné auto líbí, posuďte sami, pokud byste ale toužili jen po výkonu navíc, zajeďte si k MTM - za nějakých 2 250 Eur vám 300 koní do vaší Octavie RS TSI dodají též, se všemi výše zmiňovanými parametry. A to by bylo, aby pak řidiči Leonu Cupra neměli co dělat, aby vám stačili...
Komplexní balíček technických i vzhledových úprav Octavie RS mnoho tunerů nenabízí. S 300 koňmi nemusí vypadat takto, majiteli se ale takto nepochybně líbí...
Zdroj: Marc Schwall přes Facebook Škoda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva