Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají

K novému i staršímu Subaru BRZ je možno si objednat sportovní paket s jednoduchým názvem S. Tedy pokud permanentně žijete nohama vzhůru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají

9.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K novému i staršímu Subaru BRZ je možno si objednat sportovní paket s jednoduchým názvem S. Tedy pokud permanentně žijete nohama vzhůru.

Nedá se říci, že bychom Subaru BRZ mohli po nedávném testu vyčítat nedostatek sportovního espritu. Auto tedy ani pro nadšeného řidiče není bez chyb, paradoxně vás ale uspokojí tím spíše, čím více vysokooktanového benzinu protéká vašimi žilami. Jenže s jídlem roste chuť a těm, kteří chtějí opravdu hodně, by nakonec sériové naladění nemuselo připadat dostatečně ostré.

Právě pro takové japonská automobilka v Austrálii v tichosti uvedla do prodeje model BRZ S stvořený přímo sportovní divizí STi. Oproti standardnímu BRZ má model S jiné, lepší odpružení, jinou rozpěru mezi předními tlumiči, černá sedmnáctipalcová kola, snížené prahy, přední a zadní lízátko a křidélko na hraně víka kufru. V interiéru najdete novou hlavici řadicí páky a startovací tlačítko. Čtete správně - atmosférický dvoulitrový čtyřválcový boxer zůstal beze změny a posílá tak stále stejných 200 koní na zadní kola přes samosvorný diferenciál.

Subaru za paket S požaduje 7 995 australských dolarů, což je asi 145 tisíc korun. Pokud si vystačíte s automatickou převodovkou, cena za balíček je 7 195 AUD. Přitom platí, že je možno si nechat tento paket namontovat i na starší BRZ. Dostává tak statut továrního tuningu, který má své výhody - je připravován lidmi, kteří znají to konkrétní auto nejlépe, a vztahuje se na něj záruka. Nick Senior, šéf Subaru Australia, to komentoval se slovy: „Je nabíledni, že mnoho zájemců o BRZ chtějí svému vozu dodat sportovní nádech. Sportovní díly od Subaru nabízí skvělý vzhled, kvalitu a klid v duši, což v případě druhovýroby není tak jisté.”

Pro Toyotu GT 86, kterou jsme také podrobně testovali, existuje podobný balíček od Toyota Racing Development (TRD). Ten byl představen vloni v Paříži a podobně jako u Subaru BRZ S, i zde si musí GT 86 TRD vystačit se standardním výkonem.

Během posledního roku se objevila spousta různých informací, že Toyota a Subaru chystají přeplňované verze svých kopií tohoto sportovního vozu. Pakety BRZ S a GT 86 TRD tak můžeme brát jako jakýsi mezikrok k vrcholným verzím, které by měly přijít. Nebo alespoň mohly - i když nám ve standardním Toyobaru výkon vysloveně nechybí, i tady platí, že s jídlem roste chuť. A hlavně podvozky obou aut i jejich koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních by zvládly zásadně větší porce koní. Tak proč jim je ubírat?


Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 1 - subaru brz s oficialni 03Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 2 - subaru brz s oficialni 02Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 3 - subaru brz s oficialni 01Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 4 - subaru brz s oficialni 04Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 5 - subaru brz s oficialni 05Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 6 - subaru brz s oficialni 06Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 7 - subaru brz s oficialni 07Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 8 - subaru brz s oficialni 08Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 9 - subaru brz s oficialni 09Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 10 - subaru brz s oficialni 10
Paket BRZ S sice nevylepší výkon tohoto sporťáku, podvozek a vzhled však ano

Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 11 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 01Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 12 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 02Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 13 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 03Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 14 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 05Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 15 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 06Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 16 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 07Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 17 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 08Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 18 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 09Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 19 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 10Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 20 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 11Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 21 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 12Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 22 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 13Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 23 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 14Subaru BRZ S: ani sportovní doplňky od STi na motor nesahají - 24 - Toyota GT 86 TRD nove pariz 15
Toyota představila paket TRD pro GT 86 již vloni v Paříži

Zdroj: Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.