10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1

(videa) Bouračky nebylo to nejlepší, co se na FoS dělo. Automobilové legendy se staraly i o lepší kousky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1

2.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(videa) Bouračky nebylo to nejlepší, co se na FoS dělo. Automobilové legendy se staraly i o lepší kousky.

Každá mince má dvě strany, což můžeme bez problémů prohlásit také o letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Rub samozřejmě již máme za sebou v podobě přehledu havárií, které se na panství lorda Marche odehrály. Nyní se budeme zaobírat lícem, tedy těmi nejlepšími momenty, mezi něž samozřejmě patří rekordní jízdu Nissanu Juke Nismo RS po dvou kolech nebo sprint Astonu Martin Vulcan, jehož sedmilitrový dvanáctiválec dává k dobru více než 800 koní.

1. Roztančené Shelby GT350R


10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1 - 1 - Goodwood 2015 best of 03

Ken Block se na panství lorda Marche prohnal s několika modely Fordu, přičemž jeho jízdu ve Focusu RS i specificky upraveném Mustangu Hoonicorn jsme si již dříve ukázali, Dnes se proto budeme věnovat další novince modrého oválu, a to verzi Shelby GT350R, která kromě 5,2litrového osmiválce dostala do vínku i lepivější pneumatiky.

Přesto svádí nemalý boj s přilnavostí, je ale otázkou, za co tady může řidič a za co samotné auto. Nepodezíráme tedy bývalého Stiga, Bena Collinse, že by neuměl řídit, jen možná až moc chtěl předvést nějakou show. Jestli vám styl přijde umně akční nebo neumětelsky trhavý, posuďte sami.

2. Mistrovský monopost Ayrtona Senny v mistrovských rukou

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1 - 2 - Goodwood 2015 best of 04

Vystoupením ex-Stiga zajímavé momenty letošního Goodwoodu zdaleka nekončí, zmínit můžeme i jízdu Jensona Buttona, který sáhnul do archivu svého stávajícího zaměstnavatele a osedlal McLaren MP4/6. Tedy monopost, se kterým Ayrton Senna v roce 1991 získal mistrovský titul mezi jezdci a napomohl týmu také k vítězství v Poháru konstruktérů.

Kombinace těchto dvou veličin je zajímavá sama o sobě a jízda zkušeného britského pilota v tomto případě zklame asi málokoho.

3. Legendární Stirling Moss za volantem legendárního 300 SLR

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1 - 3 - Goodwood 2015 best of 05

Sir Stirling Moss pro změnu osedlal svůj ikonický Mercedes-Benz 300 SLR, se kterým kdysi vyhrál závod Mille Miglia. Stalo se tak přitom v roce 1955, tedy krátce pře zrušením sicilského klání. Samotný speciál byl pak ověnčen startovním číslem 722, jež dalo vzniknout moderní verzi založené na Mercedesu McLaren SLR.

4. 28,3litrová bestie z Turína šlehá plameny

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1 - 4 - Goodwood 2015 best of 06

Ještě dále do minulosti se můžeme vrátit s „turínskou bestií“ jinak známou jako Fiat S76, která vznikla v roce 1911 ve snaze o dosažení pozemského rychlostního rekordu. Veškeré snahy však nakonec přišly vniveč, přestože vůz poháněl 28,3litrový čtyřválec o výkonu 300 koní. I přes obří objem motoru přitom Fiat vážil jen 1650 kg.

5. Renault 5 Maxi Turbo zdolává trať v piruetách

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1 - 5 - Goodwood 2015 best of 07

U historických modelů se ještě chvíli zdržíme, Jean Ragnotti totiž v Goodwoodu prohnal Renault 5 Maxi Turbo. Tedy vůz, se kterým v roce 1985 (již podruhé) vyhrál Tour de Corse, korsickou rallye. Nebylo to přitom první vítězství vozu, jeho raná varianta totiž v roce 1981 opanovala Rallye Monte Carlo. Ragnotti u toho samozřejmě nechyběl a v Goodwoodu předvedl, jak dokonale toto auto i dnes ovládá - pro diváky vystřihl jen tak mimochodem na úzké trati několik piruet.

6. Procházka paddockem plným superaut

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1 - 6 - Goodwood 2015 best of 08

Z minulosti se můžeme vrátit do přítomnosti, která je spojena zejména s vozy Ferrari, ale nejen s těmi. V paddocku totiž spočívala nemalá kolekce supersportů a okruhových vozů všeho druhu. Nechyběl dokonce ani speciální Jaguar XJ R, který pár hodin poté Andy Green poslal do balíků slámy v rychlosti 160 km/h.

7. Smějící se Räikkönen

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1 - 7 - Goodwood 2015 best of 01a

Mezi výjimečnými momenty letošního Goodowoodu vyniká video soustředící se na rozhovor Kimi Räikkönena s Kenem Blockem. Auta ani řízení samotné v něm sice neuvidíte ani na vteřinu, přesto je výjimečné - jindy ledový „Iceman“ doslova roztaje a na ploše dvou minut předvede tolik úsměvů, kolik jsme od něj neviděli za celou jeho kariéru. V podstatě od něj nejsme zvyklí na jakékoli emoce, na Festivalu rychlosti předvedl, že jich je schopen. Jak příjemná změna...

8. Räikkönen řídící F1 Ferrari s atmosférickým motorem

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1 - 8 - Goodwood 2015 best of 02

Pokud vám nečiní problém jazyková bariéra, pak je pro vás výše zmíněný rozhovor vodítkem k tomu, co přijde dále. Räikkönen totiž zmiňuje svou jízdu v monopostu F1, nikoliv však v té současné. Místo toho do Goodwoodu dorazilo Ferrari z roku 2010, kdy se o pohon staral 2,4litrový atmosférický osmiválec. Tedy agregát, u kterého si na absenci zvuku budete stěžovat jen sotva.

9. a 10. Otec se opětovně shledal se svým dítkem

10 nejlepších scén z Goodwoodu 2015: smích Räikkönena či řádění Sennovy F1 - 9 - Goodwood 2015 best of 09

Závěr našeho článku pak věnujeme dvojici vrcholných modelů Porsche, tedy variantám 911 GT3 RS a Cayman GT4. Za volant prvního zmíněného se přitom posadil Andreas Preuninger, který má vrcholné sportovní deriváty u značky ze Zuffenhausenu na starosti. Není proto divu, že o svém „duchovním dítku“ hovoří jen s láskou.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.