Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejvýkonnějších aut s manuálním řazením: ještě se najde pár statečných
20.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Amerika, země automatům zaslíbená, má ráda i manuální převodovky, a to zejména ve sporťácích. Podle toho vypadá tento žebříček.
Nezřídka píšeme o tom, že exodus manuálních převodovek je pro nadšeného řidiče pohromou. Automaty a dvouspojky mohou být v lecčem lepší, zejména pokud to s manuálem moc neumíte, jenže s automatem se také nebudete zlepšovat. A pokud to umíte a baví vás to, není způsob, jakým by to automat dokázal nahradit - jen ruční řazení vám dovolí okusit kouzla nekonečné variability práce se spojkou a převody.
Některé automobilky do nabídky manuály přidávají, viz např. Jaguar nebo Aston Martin, jiné je naopak chtějí vyřadit, a to i když samy ví, že to je chyba - orientují se zkrátka příliš na většinového zákazníka a zanedbávají fajnšmekra. S takovým přístupem pochopitelně nemusíme souhlasit, ale to je tak všechno, co s ním můžeme dělat, kromě nákupu manuální verze, než z nabídky zmizí.
Pokud máte v úmyslu právě to, tedy koupit výkonné auto s manuálem, pomoci může tento žebříček. Je v něm ještě dost silných strojů, bohužel či bohudík (pořád lepší někde než nikde...) se vám ale při jeho čtení budou vkrádat na mysl slova patriotické písně „America the Beautiful” - šest z aut níže je amerického původu a další dvě se prodávají pouze tam. A ani tady u některých nebude tak dlouho trvat, než z nabídky zmizí...
10. Spyker C8 Preliator
Výkon: 386 kW/525 koní
Točivý moment: 600 Nm
Motor: 4,2 V8 turbo
Hmotnost: 1 390 kg
Tenhle nizozemský stroj je opředen otazníky - je sice krásný, ale Spyker se už léta potácí na hraně bankrotu a ženevský vůz měl sedm let staré pneumatiky. Má cenu a je známa produkce 50 kusů, takže jsme ho sem zařadili, ovšem jestli po odeslání peněz skutečně dostanete auto, je otázkou.



9. Ford Mustang Shelby GT350
Výkon: 392 kW/533 koní
Točivý moment: 581 Nm
Motor: 5,2 V8
Hmotnost: 1 706 kg
Normální Mustang je pony car, verze GT350 je ale plnotučný sporťák s točivým osmiválcem s plochou klikovou hřídelí. Nepochybujeme, že evropským strojům řádně zatopí. S manuální převodovkou jsou jeho šance bodovat u nadšenců jen větší.
8. Aston Martin V12 Vantage S
Výkon: 421 kW/573 koní
Točivý moment: 620 Nm
Motor: 6,0 V12
Hmotnost: 1 740 kg
Manuál pro V12 Vantage S je čerstvým přídavkem, ale na trhu je - a je to motor s největším počtem válců v této desítce. Motory V12 s manuální převodovkou v aktuální produkci spočítá na prstech jedné ruky i nemotorný drvoštěp, tento Aston je půvabným doplněním nabídky.
7. BMW M5 s paketem Competition
Výkon: 423 kW/575 koní
Točivý moment: 680 Nm
Motor: 4,4 V8 turbo
Hmotnost: 1 945 kg
Tohle jsou americká čísla, protože v Evropě se tohle auto s manuálem oficiálně neprodává. Proč, nemáme tušení - vyrábí se pouze v Mnichově a přesto vám jej bavorská automobilka do Evropy nedodá, ani kdybyste se uprosili na kolenou. Můžete tedy spáchat tu bizarnost, že si jej koupíte ve Státech, tam jej necháte dovézt a pak si jej zase dovezete zpátky. A možná to s evropským doručením americké zakázky půjde i elegantněji. Tak či onak se v tomto žebříčku neomezujeme s dostupností na Českou republiku či Evropu (to by se sem pomalu dostala i litrová Fabie...), takže tu má své místo.
6. BMW M6 s paketem Competition
Výkon: 441 kW/600 koní
Točivý moment: 700 Nm
Motor: 4,4 V8 turbo
Hmotnost: 1 925 kg
Stejně jako v případě M5 jsou i toto americká čísla a stejně si můžete M6 nechat dovézt. Pod kapotou je stejný motor, ale v M6 je naladěný na vyšší výkon, proto tento vůz stojí o příčku výš. My jsme manuální M6 testovali ve slabší verzi a stála za to...
5. Chevrolet Camaro ZL1
Výkon: 476 kW/648 koní
Točivý moment: 848 Nm
Motor: 6,2 V8 kompresor
Hmotnost: 1 746 kg
Zbrusu nové Camaro ZL1 má motor z Corvette C7 Z06, ovšem lehce podladěný, aby 'Vette nelezl do zelí. Zda jen na papíře, nebo i ve skutečnosti, nevíme a odhalí to až zkoušky na brzdě. Manuál mu čachry s výkonem každopádně nevzaly.
4. Dodge Viper
Výkon: 481 kW/654 koní
Točivý moment: 814 Nm
Motor: 8,4 V10
Hmotnost: 1 535 kg
Hřeje nás u srdce, že je atmosférický motor takhle blízko vrcholu, navíc s pořádným objemem - Viper nedávno vyhrál jiný náš žebříček. Bohužel, není vyloučeno, že se za pár let budou tyto „top 10” muset bez Viperu obejít.
3. Chevrolet Corvette C7 Z06
Výkon: 485 kW/659 koní
Točivý moment: 881 Nm
Motor: 6,2 V8 kompresor
Hmotnost: 1 598 kg
Nikoho asi nepřekvapí dvě věci - že stupně vítězů budou okupovat přeplňovaná auta a že bude Corvette C7 Z06 blízko vrcholu. 659 koní je hodně, něco takového s manuálem jen tak někdo nenabídne. Ovšem na prvenství to pořád zdaleka nestačí.
2. Dodge Challenger SRT Hellcat
Výkon: 526 kW/716 koní
Točivý moment: 885 Nm
Motor: 6,2 V8 kompresor
Hmotnost: 2 018 kg
„Pekelná kočka” existuje ve dvou- a čtyřdveřové variantě, ovšem manuál dostanete jen do kupé s názvem Challenger. 716 koní je ohromná porce, ale na první místo to nestačí s propastnou ztrátou.
1. Hennessey Venom GT Spyder
Výkon: 1 081 kW/1 470 koní
Točivý moment: 1 745 Nm
Motor: 7,0 V8 turbo
Hmotnost: 1 244 kg
Dalo se to čekat, když Hellcat nebyl první. Venom GT Spyder drží čerstvě rekord v rychlosti mezi otevřenými vozy a k tomu samozřejmě potřebuje pořádnou sílu. Chytají se jen špičky motorismu jako Chiron a Regera, ale ty nemají manuální převodovku. Venom GT Spyder ano a jeho velmi omezená produkce pořád není rozprodána. Takže pokud chcete zavřít ústa všem, co budou mluvit o tom, jak je na ten či onen výkon na manuál už moc, tohle je důkaz, že překážkou není ani více jak megawatt výkonu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejčtenější články
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
