Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
20 nejpomalejších aut na trhu: s těmito nepokoříte ani Škodu Favorit
17.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejrychlejší auta světa jsou fajn, ale až žebříček druhého konce trhu mj. ukáže, o kolik - a zda vůbec - jsou základní auta rychlejší než před léty.
Většinou se na našem webu dočtete o nejrychlejších autech - tu jde o Bugatti Chiron proti Koenigsegg Regera, tu o dvacet nejrychlejších aut světa, jinde zase třeba nejrychlejší sedany nebo nejrychlejší dodávce. Po rychlých a silných autech prahne snad každý, pro kterého auta něco znamenají - chtěl by je alespoň zkusit a nejlépe rovnou i vlastnit.
Jenže když je někdo nejrychlejší, musí být někdo jiný nejpomalejší. Člověka napadne třeba Fabia HTP, jejíž přezdívky typu „Honem To Předjeď” jsou známé snad každému. Také Octavia měla verzi 1,4 OHV, které to trvalo na stovku 18,5 vteřiny. To není překlep, psali jsme o ní nedávno. I Favorit byl rychlejší, o dost. Jenže i když se tato auta zdají být slepými větvemi vývoje, o podobně „rychlé” stroje není není na trhu nouze ani dnes.
Navzdory tomu, že jedním z přínosů čím dál modernějších aut je, že jejich motory jsou stále výkonnější a vozy dokáží být navzdory nárůstu hmotnosti rychlejší (stačí se podívat, jak dnes jezdí dvoulitrové hot hatche obyčejných značek), nelze podobný posun považovat za samozřejmý. Podívali jsme se tedy po základních autech, abychom zjistili, jaký vliv má automobilová moderna na zrychlení a na maximální rychlost. Se Škodou Favorit 136 na mysli, která měla s 62 koní a 99 Nm stovku za 14,3 s a maximálku 148 km/h.
Máme tu tedy dvě dvacítky aut, které jsou k mání na českém trhu a které jsou nejpomalejší ve zrychlení resp. v maximálce ze všeho, co si u nás můžete koupit. Seznamy se nekryjí zcela a není jen změněno pořadí. Většina aut jsou nejlevnější verze nejlevnějších modelů, ale jsou tu i vozy, které stojí přes milion korun a stejně se řadí k tomu nejpomalejšímu na českém trhu.
Zjistili jsme, že před pětadvaceti lety byla leckterá auta výkonná srovnatelně - pár desítek koní z maloobjemového motoru. A taky vážila srovnatelně - níže není výjimkou hmotnost pod 900 kilogramů. A pokud bylo vaše první auto Seat Arosa s litrovým motorem o 50 koních, buďte v klidu, prvenství by nezískalo ani v jedné z těchto dvacítek...
Auta s nejhorším zrychlením z 0 na 100 km/h
20. Škoda Fabia
Zrychlení na 100 km/h: 15,7 s
Motor: 1,0 MPI
Výkon: 44 kW/60 PS, 93 Nm
Hmotnost: 980 kg
Maximální rychlost: 160 km/h
18. - 19. Seat Mii
Zrychlení na 100 km/h: 15,8 s
Motor: 1,0 CNG
Výkon: 50 kW/68 PS, 90 Nm
Hmotnost: 1 031 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
18. - 19. Volkswagen Up
Zrychlení na 100 km/h: 15,8 s
Motor: 1,0 CNG
Výkon: 50 kW/68 PS, 90 Nm
Hmotnost: 956 kg
Maximální rychlost: 168 km/h
17. Peugeot 108
Zrychlení na 100 km/h: 15,9 s
Motor: 1,0 VTi (5st. robotizovaný manuál)
Výkon: 51 kW/69 PS, 96 Nm
Hmotnost: 883 kg
Maximální rychlost: 160 km/h
13. - 16. Hyundai i20
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,1 CRDi
Výkon: 55 kW/75 PS, 180 Nm
Hmotnost: 1 090 kg
Maximální rychlost: 159 km/h
13. - 16. Opel Corsa 5dv.
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,2
Výkon: 51 kW/69 PS, 115 Nm
Hmotnost: 1 088 kg
Maximální rychlost: 162 km/h
13. - 16. Ford Tourneo Courier
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,5 TDCi
Výkon: 55 kW/75 PS, 170 Nm
Hmotnost: 1 130 kg
Maximální rychlost: 157 km/h
13. - 16. Fiat 500L Living
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,3 Multijet (5st. robotizovaný manuál)
Výkon: 62 kW/84 PS, 200 Nm
Hmotnost: 1 320 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
12. Kia Rio
Zrychlení na 100 km/h: 16,1 s
Motor: 1,1 CRDi
Výkon: 55 kW/75 PS, 170 Nm
Hmotnost: 1 116 kg
Maximální rychlost: 158 km/h
11. Renault Kangoo
Zrychlení na 100 km/h: 16,3 s
Motor: 1,5 dCi
Výkon: 55 kW/75 PS, 180 Nm
Hmotnost: 1 320 kg
Maximální rychlost: 150 km/h
10. Škoda Citigo
Zrychlení na 100 km/h: 16,3 s
Motor: 1,0 CNG
Výkon: 50 kW/68 PS, 90 Nm
Hmotnost: 956 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
9. Ford B-Max
Zrychlení na 100 km/h: 16,5 s
Motor: 1,5 TDCi
Výkon: 55 kW/75 PS, 185 Nm
Hmotnost: 1 232 kg
Maximální rychlost: 157 km/h
8. Smart forfour
Zrychlení na 100 km/h: 16,7 s
Motor: 1,0
Výkon: 45 kW/61 PS, 91 Nm
Hmotnost: 895 kg
Maximální rychlost: 151 km/h
7. Hyundai i10
Zrychlení na 100 km/h: 16,8 s
Motor: 1,0i (4st. automat)
Výkon: 49 kW/67 PS, 95 Nm
Hmotnost: 1 027 kg
Maximální rychlost: 145 km/h
6. Ford Fiesta
Zrychlení na 100 km/h: 16,9 s
Motor: 1,25 Duratec
Výkon: 44 kW/60 PS, 109 Nm
Hmotnost: 1 053 kg
Maximální rychlost: 152 km/h
5. Fiat Punto 5dv.
Zrychlení na 100 km/h: 16,9 s
Motor: 1,4 CNG
Výkon: 51 kW/69 PS, 104 Nm
Hmotnost: 1 185 kg
Maximální rychlost: 156 km/h
4. Peugeot 301
Zrychlení na 100 km/h: 17 s
Motor: 1,2 PureTech (5st. robotizovaný manuál)
Výkon: 60 kW/82 PS, 117 Nm
Hmotnost: 980 kg
Maximální rychlost: 169 km/h
3. Suzuki Jimny
Zrychlení na 100 km/h: 17,2 s
Motor: 1,3 VVT (4st. automat)
Výkon: 63 kW/86 PS, 110 Nm
Hmotnost: 1 000 kg
Maximální rychlost: 135 km/h
2. Fiat Qubo
Zrychlení na 100 km/h: 17,5 s
Motor: 1,4 CNG
Výkon: 51 kW/69 PS, 104 Nm
Hmotnost: 1 290 kg
Maximální rychlost: 149 km/h
1. Volkswagen Caddy (osobní verze)
Zrychlení na 100 km/h: 17,6 s
Motor: 2,0 TDI
Výkon: 55 kW/75 PS, 225 Nm
Hmotnost: 1 442 kg kg
Maximální rychlost: 152 km/h
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva