Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfě Romeo se ani po odhalení Giulie nevěří, sázka na nostalgii prý nevyjde
1.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Alfa chce oproti loňsku šestinásobně navýšit své prodeje. Pomoci ji s tím mají jen tři novinky a velmi riskantní sázka na nostalgii.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne již hezkých pár let slibuje, že značka Alfa Romeo se opětovně vrátí na vrchol, kam podle něj patří. Až do minulé středy šlo však hlavně o vaření z vody. Nově příchozí Giulia by si ale měla podat velkou německou trojku, tedy Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C.
S vrcholnými modely této konkurence jsme již stihli - alespoň virtuálně - srovnat nově odhalenou „italskou M3“ se zeleným čtyřlístkem ve znaku, přičemž v článku samotném jsme vyjádřili nemalé pochyby týkající se právě Marchionneho plánů a slibů. Šéf FCA by totiž velmi rád zvedl prodeje značky během tří let na nemalých 400 000 exemplářů ročně.
To sice není tak enormně vysoké a tudíž nereálné číslo, nicméně loni bylo zaregistrováno pouze 67 500 vozů s logem Alfy Romeo. Vůči tomu tak plán počítá s šestinásobným navýšením, což již nereálnými skutky začíná zavánět. Zvláště když stále ještě nebyla představena základní verze sedanu, která se na daném navýšení bude podílet především.
Nejsme přitom sami, kdo je vůči Marchionneho plánům skeptický. Analytik Max Warburton z firmy Sanford C. Bernstein kupříkladu říká, že „i přes naši lásku k minulosti Alfy si nejsme jisti její budoucností. Přestože má svou historii, přerod v důvěryhodného prémiového hráče lze přirovnat ke spuštění nové značky. Třeba Audi to zabralo 20 let.“
Podle jeho odhadů si tak návrat Alfy na vrchol vyžádá nemalou sumu peněz, přičemž během první generace nových modelů není šance na vykázání zisku. To je ovšem značný problém, neboť Italové investovali do obnovy automobilky 5 miliard Eur (cca 136,22 mld. Kč), které stůj co stůj potřebují získat zpět právě na vývoj příštích novinek.
Mimo to Warburton své pochyby opírá také o nedostatečné portfolio značky, kromě sedanu Giulia se totiž v dalších dvou letech dočkáme jen velkého SUV a vrcholné limuzíny. Tím zásadní modernizace Alfy skončí, MiTo a Giulietta jsou pak na konci své životní kariéry, a proto od nich nic velkého čekat nemůžeme.
Italové si navíc hodně slibují od svého návratu na americký trh, kde chtějí ze zmiňovaných 400 tisíc kusů prodávat 150 000 exemplářů. Warburton však naznačuje, že to je více než optimistický výhled. Opět přitom dává za příklad Audi, jehož portfolio je ve Státech více než dvacetičlenné a přesto prodává „jen“ okolo 180 tisíc nových vozů.
Pokud přitom značku se čtyřmi kruhy ve znaku považujete za špatný příklad, můžeme posloužit třeba statistikou Infiniti. Japonská automobilka totiž prodává 120 000 aut ročně, přičemž k takovému odbytu potřebuje 10 různých modelů. Marchionne tedy jen těžko může podobného úspěchu dosáhnout se dvěma sedany a jedním SUV.
George Galliers ze společnosti Evercore ISI pak dokonce naznačuje, že Alfa Romeo je okrajovou značkou, kterou budou vyhledávat pouze nadšenci. Díky nim by přitom prodeje zpočátku mohly raketově vyletět, posléze však tento zájem opadne. Což nám ostatně potvrdilo Maserati, které po počátečním vzestupu nyní poněkud začíná ztrácet dech.
Podle nejoptimističtějších odhadů by proto Alfa Romeo měla v roce 2018 dosáhnout na metu 330 tisíc prodaných vozů, spíše se však počítá s nějakými dvěma stovkami. Tím bude Marchionneho plán splněn jen napolovic, což asi firemní kasu příliš nenaplní. A proto by podle analytiků měl šéf FCA nechat Alfu odejít.
Jak to všechno dopadne, ukáže jen čas, pokud patříte mezi optimističtěji smýšlející příznivce značky, hoďte předchozí řádky za hlavu a pusťte si přiložené reklamní video na novou Giulii. Však třeba to Marchionnemu vážně vyjde...
Nově odhalená Alfa Romeo Giulia sice vypadá působivě, zázraky ale nejspíše nesvede
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 49 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 47 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz