Artega se vrací mezi živé, s vylepšeným kupé GT dorazí již do Frankfurtu

Německé kupé bude i nadále počítat s šestiválcem od VW o výkonu 300 koní. Ten pak spojí s modifikovanou karoserií, jíž kdysi navrhl Henrik Fisker.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Artega se vrací mezi živé, s vylepšeným kupé GT dorazí již do Frankfurtu

17.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Artega se vrací mezi živé, s vylepšeným kupé GT dorazí již do Frankfurtu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německé kupé bude i nadále počítat s šestiválcem od VW o výkonu 300 koní. Ten pak spojí s modifikovanou karoserií, jíž kdysi navrhl Henrik Fisker.

Znovuzrození kdysi slavných automobilek je koloritem dnešních dní, koneckonců jen před pár hodinami jsme mohli zmínit značku ATS a její vcelku komplikovanou novodobou historii. V tomto i mnoha dalších případech však šlo o kříšení firem, které své slávy dosáhly před mnoha desítkami let. Na frankfurtském autosalonu se ovšem dočkáme také zmrtvýchvstání společnosti Artega, která byla založena v roce 2006.

Duchovní dítko Klause Dietera Frerse chtělo konkurovat zejména Lotusu a Porsche, pročež přišla s modelem GT, o jehož design se postaral slavný Henrik Fisker. Pod kapotou se pak nacházel 3,6litrový šestiválec z produkce VW, který dával 300 koní. V kombinaci s hmotností 1 100 kg pak problémem nebyl sprint z klidu na stovku za méně než pět sekund a maximálka 270 km/h.

Mimo to bylo možné počítat s šestistupňovým automatem DSG a pohonem zadních kol, vše pak rámovala cena 74 948 Eur (cca 2 042 000 Kč). Jakkoliv se ovšem mohlo jednat o recept na úspěch, již v roce 2010 zakryly jasné nebe první černé mraky. Artegu totiž koupila mexická investiční firma Tresalia Capital, která do čela dosadila Wolfganga Ziebarta, bývalého šéfa Continentalu.

Již o rok později byla odhalena elektrická verze sporťáku, která měla s výkonem 380 koní zvládat dojezd 300 km. Cena narostla na 150 000 Eur (4 087 000 Kč), k zahájení sériové výroby ovšem nedošlo. Místo toho byla v červenci 2012 Artega donucena k podání žádosti o ochranu před věřiteli, v září pak přišel dlouho očekávaný bankrot a ukončení produkce modelu GT.

Firemní majetek byl rozprodán, přičemž velkou část získala německá společnost Paragon. Ta se zároveň stará také o servis 153 exemplářů šestiválcového modelu, které byly v letech 2009 až 2012 dodány zákazníkům. A právě s touto firmou se nyní spojil Klaus Frers, aby své mrtvé dítko přivedl v hesenské metropoli k životu.

Podrobnosti momentálně nejsou známy, nicméně z dostupných informací víme, že znovuzrozená Artega by nadále měla produkovat dvoudveřové kupé GT. To by navíc opětovně mělo spoléhat na 3,6litrovou pohonnou jednotku od VW, což je možná sice motor zastaralý, nicméně emisní normy Euro 5 plní.

Více se nejspíše dozvíme ve Frankfurtu, kde by nám automobilka mohla představit inovované tvary své prvotiny. Zatím ovšem není jisté, zda u toho opětovně bude Fisker. A otázkou je také možný příchod elektrického provedení, které by aktuálně mohlo být přijato s větším nadšením než před čtyřmi roky.


Artega se vrací mezi živé, s vylepšeným kupé GT dorazí již do Frankfurtu - 1 - Artega GT 01Artega se vrací mezi živé, s vylepšeným kupé GT dorazí již do Frankfurtu - 2 - Artega GT 02Artega se vrací mezi živé, s vylepšeným kupé GT dorazí již do Frankfurtu - 3 - Artega GT 03
Artega se vrací k životu s inovovaným kupé GT. Prohlédnout si jej budeme moci již v září na autosalonu ve Frankfurtu

Zdroj: Autovisie

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.