Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autosalon v Paříži vynechá téměř celé vedení BMW, důvody zavání výmluvou
14.9.2016 | Petr Prokopec | 13 příspěvků
Hned sedm z osmi členů rady ředitelů BMW včetně nejvyššího šéfa firmy se nezúčastní autosalonu v Paříži. Jejich důvod ale vypadá jako výmluva.
BMW mělo se svou divizí zaměřenou na alternativní pohon vskutku smělé plány. Ty se ovšem zejména v případě modelu i3 nepřeklopily v realitu, neboť po počátečním velkém zájmu zákazníků prodeje razantně klesly. Tento stav nejspíše přiměl značku k jistému zpomalení aktivit na poli elektrifikace a hybridizace, což pro změnu nelibě nesli tvůrci nových technologií. Nebylo proto překvapením, že raději vyslyšeli vábničku konkurence a divizi BMW „i” opustili.
Tyto dvě okolnosti, ve spojení se stále větší konkurencí, mají svou dohru, tedy alespoň se to tak má zdát. Hned sedm z osmi vrcholných manažerů z rady ředitelů společnosti se totiž nezúčastní nadcházejícího pařížského autosalonu. Důvod? Prý musí právě v tu dobu debatovat o svém budoucím elektrickém programu a rozhodnout, kam s ním dál.
Takový krok je krajně neobvyklý, neboť začátky všech autosalonů jsou zasvěceny setkání lidí z automobilek s odbornou veřejností a u toho jen zřídka chybí nejvyšší šéfové firem pro daný kontinent, natož pak celé vedení. Však jde povětšinou o jeden dva dny, což je vskutku směšná doba ve srovnání s několika roky, po které čekáme na příchod dalšího modelu i. Vůbec by nás tedy nepřekvapilo, kdyby se jednalo pouze o výmluvu a snahu vyhnout se ne zrovna zábavné účasti na autosalonech plné často nepříjemných otázek novinářů.
Těm tak bude muset čelit jediný člověk, prodejní a marketingový šéf Ian Robertson, nikdo jiný. Ten si tak bude muset „vyžrat” i své tvrzení z počátku roku 2013 tvrdil, že BMW i3 se „jednoho dne stane ziskovým“. Ten moment ale očividně ještě nenadešel, neboť kupříkladu za letošek od ledna do května bylo prodáno pouze 7 846 nových vozů. Tím se i3 stalo až osmým vozem v pořadí, přičemž mnohem dražší Tesla Model S našla dvojnásobný počet zákazníků.
Ve světle těchto faktů je přitom otázkou, kam se vlastně BMW vydá - a právě to by mělo být na sklonku září diskutováno. Spekuluje se přitom o zaměření na elektrické Mini, nicméně i3 nám aktuálně prokázalo, že malé vozy ověnčené vysokými cenami to nemají na trhu zrovna lehké. Mnichovští tak nakonec nejspíše dají přednost stále širší řadě plug-in hybridů s logem iPerformance.
Ať ovšem již celá záležitost dopadne jakkoliv, rokovat se o ní dalo kdykoliv - nyní, za měsíc či klidně za dva. Dle jedněch ostatně BMW již vlak ujel a je jedno, zda jej bude - obrazně řečeno - dohánět na padesátem či jednapadesátém kilometru. A dle jiných investovalo do ztrátové divize „i” miliardy Eur příliš brzy a ty už mu stejně nikdo nevrátí, ať už diskuze o dalším směřování proběhnou kdykoli. Napříště by to tedy chtělo trochu lepší výmluvu, my ostatně autosalony a náročné zpravodajství z nich také nemilujeme. Považujeme ale za profesionální poprat se s ním pokaždé tak dobře, jak to jen jde...
Z nejvyššího vedení BMW uvidíme v Paříži neobvykle pouze Iana Robertsona (třetí muž zprava)
Prodeje BMW i3 nejsou razantní a nejspíše jim v navýšení nepomůže ani letošní facelift. Vedení tak musí přehodnotit své snahy na poli elektromobility, prý zrovna přes Paříž
Zdroj: Reuters
Další zajímavé články:
Diskuze 13 příspěvků
Bleskovky
- Ryzí supersport vyzval na sprint „rodinný liftback”. A asi to neměl dělat
včera - Rekordem čerstvě ověnčené Porsche dostal první český majitel. Tohle je moc i na Prahu
21.4.2018 (14) - Registrační značka tohoto Porsche skrývá šifru. Rozklíčují ji jen znalci
20.4.2018 (4) - A pak že jste včera měli špatný den. Podívejte se, co se stalo majiteli tohoto Astonu
20.4.2018 (2) - Rappera neohromil nejčernější Rolls-Royce, tak si nechal postavit tohle: ten nejbělejší
20.4.2018 (2)
Nejčtenější články
- Děti ve věku 9 a 11 let vymyslely, jak vyřešit jeden z odvěkých problémů řidičů
23.3.2018 (84) - Takhle vypadá parkoviště před veletrhem s uměleckými díly v hodnotě 100 miliard Kč
23.3.2018 (9) - 10 nejšílenějších příplatků posledního Ferrari. Desetitisíce Kč i skoro za nic
23.3.2018 (13) - Nový Touareg je venku jako vlajková loď VW. Jeho interiér je prý totální revoluce
23.3.2018 (17) - Proč aerodynamické kryty kol nejsou na všech autech, když u Tesly tolik pomáhají spotřebě?
23.3.2018 (36) - Podívejte se pořádně na nový korejský luxus, vnitřkem má překonat i Mercedes S
23.3.2018 (15) - Jaká auta už si lidé znovu nekupují? A ke kterým se dokola vrací? Statistika věrnosti prozradí
23.3.2018 (50) - Prodávající tohoto auta je vděčný, že ho zloději kdysi ukradli. Důvod je svérázný
24.3.2018 (1) - Letošní motorová vybíjená pokračuje v brutálním tempu. Toto jsou další oběti EU
24.3.2018 (57) - Tak moc už klesly ceny nejpopulárnějších ojetých dieselů v Německu. A bude hůř
24.3.2018 (79)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08:55 - bojler
- Další zajímavá autovidea 07:54 - Vrooom
- BMW Divize 23:20 - Sajmik
- Lampárna (stěžovatelna) 23:10 - retron
- Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost 23:07 - retron
- Za kolik jezdíte s dieselem? 21:54 - Lachende Bestien
- Cukání motoru 1.6 Octavia 19:58 - matasek77
- Lyžárna 19:15 - pavproch
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 18:51 - řidičBOB
- Volvo 18:48 - řidičBOB
Autobazar
BMW 5 530 d xDrive
r.v. 2012
680 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2015
670 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
1 560 000,- KčBMW 5 525 d xDrive
r.v. 2013
650 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
1 560 000,- KčBMW 5 525 d xDrive
r.v. 2013
650 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2012
680 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2015
670 000,- Kč