Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia Logan STCC je jen upravený závodní Saab 9-3
2.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není to až tak šokující, neboť bylo od začátku jasné, že o skutečný Logan nejde. Nepřiznaný dárce veškeré techniky ale překvapivý přece jen je.
Minulý týden jsme vám představili Dacii Logan STCC 2013. Jde o závodní speciál pro letošní sezónu skandinávského šampionátu cestovních vozů a zajímavý byl už proto, že značce snažící se orientovat hlavně na racionálně uvažující uživatele aut dává poněkud emotivnější tvář. S pohonem zadních kol, 400 koňmi výkonu a hmotností jen něco přes tunu jde nepochybně o docela jiné auto než třeba sériový Logan MCV.
Že se nejdná o upravený silniční vůz, ale ryzí závoďák s naroubovanými insigniemi Dacie bylo tedy jasné od začátku, měli jsme ale zato, že jde o něco ve stylu Dacie Lodgy Glace, Dusteru Ice nebo Dusteru No Limit. I to byly vozy, které rozhodně nevzešly ze sériových rumunských modelů, ale Dacia resp. Renault si je alespoň vyvinuly pro potřebný účel samy. Případ Loganu STCC je odlišný.
Kolegové z Carscoops upozornili na značkou rozměrovou i designovou podobnost vozu s loňským závodním Saabem 9-3. Při bližším zkoumání snímků a technickćh parametrů je zřejmé, že jde o stejná auta, závodní Logan zkrátka tentokrát vznikl trochu jiným způsobem - na hotovou 9-3 STCC 2012 byla navěšena přední a zadní světla z Loganu a pár dalších drobností jako odlišný přední nárazník nebo vnější zpětná zrcátka. Zbytek zůstal očividně totožný.
Je tedy pochopitelně otázkou, jak mnoho měla původní závodní 9-3 společného se sériovým autem, a tak vznik „nového” Loganu STCC nemusí být až tak podivný, jak se zdá - prostě se na jedno závodní auto vzniklé „z ničeho” daly prvky jiného. Jenže předchozí 9-3 alespoň rozměrové a tvary karoserie přibližně odpovídala svému předobrazu, závodní novinka v rumunských barvách to nedělá.
Je třeba dodat, že účast Dacie v letošním STCC je iniciativou švédského dovozce značky, a tak nelze vinit Renault, že by mu došla závodní invence. Je ale otázkou, nakolik taková účast v šampionátu Dacii vůbec k něčemu pomůže. Pokud uspěje, bude to vlastně vítězství Saabu, nebo také hromady trubek, motoru, převodovky a pár dalších součástek složených šikovnými švédskými konstruktéry...
Srovnejte si oba vozy sami. Rozeznat v nich stejné základy nevyžaduje extrémní bystrost
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 10 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejčtenější články
- Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024 - Už i v Evropě. Krachující Fisker v zoufalosti zlevnil všechna auta o 507 tisíc Kč, koupit je není problém ani pro Čechy
9.4.2024 - The Grand Tour se má vrátit bez Clarksona a spol., proč by se na ni ale pak měl někdo dívat?
9.4.2024 - Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9.4.2024 - Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva