- -

Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly

Čím více Tesel Model 3 se dostává k zákazníkům, tím častěji slýcháme o potížích s její kvalitou. Tento případ ukazuje, že na kontrolu se u Tesly prostě kašle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly

6.2.2018 | Petr Miler | 91 příspěvků

Čím více Tesel Model 3 se dostává k zákazníkům, tím častěji slýcháme o potížích s její kvalitou. Tento případ ukazuje, že na kontrolu se u Tesly prostě kašle.

O víkendu jsme vám ukázali, co objevil šéf firmy rozebírající auta, když se mu dostala do rukou Tesla Model 3. I dnes je to výjimečná příležitost podívat se na vůz pohledem někoho, kdo v životě prozkoumal konstrukci bezpočtu vozů všemožných značek i ér a dokáže jeho kvalitu zhodnotit právě touto optikou. A pokud takový člověk říká, že některé kvalitativní problémy neviděl nikdy, jiné od 70. let a další naposledy v 90. letech u Ki, je zjevné, že je něco v nepořádku. Zvláště když dodává, že některé nedostatky jsou i bezpečnostního rázu.

Pochopitelně, všudypřítomná skvadra příznivců Elona Muska se autory podobných poznámek okamžitě snaží zdiskreditovat, i kdyby se jim to ale náhodou povedlo, na skutečnosti stejně nic nezmění. Abychom zjistili, že Tesly obecně nejsou kvalitně postavená auta a o novém Modelu 3 to zatím platí dvojnásob, nepotřebujeme ani pohled někoho, kdo nemá nic společného s kalifornskou automobilkou. Stačí se ponořit do nitra diskuzí samotných „teslistů”, mezi kterými uˇnajdeme i dost majitelů Modelu 3. A narazit mezi nimi na člověka, který by dostal své auto bez vad, je skoro nemožné.

Mohli bychom začít vyjmenovávat desítky případů, v nichž na Modelu 3 nebylo něco tak, jak mělo, vezmeme ale jediný, který je obzvláště pikantní. Jde o člověka, který si na internetu říká ThaiTum a před pár dny si převzal svou Teslu Model 3 s výrobním číslem 3511. Hovoří o různých špatně spasovaných částech karoserie, nestejně zasazených předních světlech, pazvuku, který vydává okno spolujezdce při zavření dveří a dalších neduzích, jako nejhorší ale zmiňuje ten, který můžete vidět na obrázku níže. Jde o přední kapotu, která na jedné straně zařezává se zbytkem karoserie, na druhé ale vyčnívá výrazně nad konec předního nárazníku.

Je samo o sobě bizarní, že Tesla něco takového bez mrknutí oka předá zákazníkovi, však takový problém je opravdu vidět i z Marsu. Ještě pikantnější ale je, že se majitel pokusil věc nějak vyřešit sám a učinil jej jen velmi málo viditelným pouhým přenastavením dorazů na víku kufru. Jinými slovy - i když je Tesla denně bombardována připomínkami ke kvalitě Modelu 3, nikdo ve firmě od skončení výroby po předání vozu si nevšimne takového nedostatku. A pokud si jej všiml, nedokázal s ním provést ani to, co sám majitel několika pohyby dvou prstů.

I někteří věrní příznivci značky jsou z tohoto stavu rozčarováni (ne však sám majitel, ten říká, že není naštvaný, je rád, že auto má a jen se chtěl podělit o svou zkušenost...), a tak kontrolu kvality přirovnali k té, která svého času fungovala u východoněmeckého Trabantu. Dobové záběry z ní můžete vidět na videu níže. Je to komická věc, tragické ovšem je, že ani takovou dnes Tesla zjevně nedisponuje.

Však se podívejte, co lidé z Trabantu s auty dělají. Kontrolují přesně takové věci, které jsou pokažené i na probíraném Modelu 3 a když je vidí, tak je spraví. Ono víko kufru je nejspíše trochu ohnuté, což není nic, co by kontrola Trabantů nespravila kusem dřeva a kladivem. U Tesly toho zjevně není nikdo schopen.

Je to smutné a skoro až nechápeme, jak je to vůbec možné. A to Tesla pořád vyrábí oproti původnímu záměru jen hrstku aut, s níž si zaměstnanci mohou vyhrát ještě více než kdysi zaměstnanci Sachsenringu v Zwickau. Přesto k zákazníkům posílají takové šmejdy. Jak asi budou auta vypadat, až (pokud...) jich budou z výrobních linek sjíždět tisíce týdně?

Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 1 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 01
Auto s takovýmto nedostatkem Tesla dodala zákazníkovi. A byl to jen nejviditelnější problém z mnoha

Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 2 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 02Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 3 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 03
Zákazníkovi navíc stačilo párkrát otočit dorazy a problém skoro není vidět

Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 4 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 04Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 5 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 05Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 6 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 06Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 7 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 07Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 8 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 08Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 9 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 09Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 10 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 10Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 11 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 11Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 12 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 12Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 13 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 13
U Trabantu řešili možná i větší nedostatky, ale řešili je. Tesla na to zjevně kašle

Zdroj: teslamotors/@Reddit

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 91 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama