K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel

Je to lidový německý superkombík, o kterém možná ani nevíte, že vznikl. Verze Sport po prvním majiteli s dokonalou servisní historií a bezvadným stavem je dnes naprostou raritou, většina Omeg dávno skončila na vrakovištích.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel

2.3.2023 | Petr Miler

K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel

/

Foto: Banmann Automobile Hannover, publikováno se souhlasem

Je to lidový německý superkombík, o kterém možná ani nevíte, že vznikl. Verze Sport po prvním majiteli s dokonalou servisní historií a bezvadným stavem je dnes naprostou raritou, většina Omeg dávno skončila na vrakovištích.

Opel Omega byl svého času velmi zajímavým vozem. Nabízel spoustu místa a komfortu, benzinové i dieselové šestiválce pod kapotou a hnaná zadní kola. Byl lidovou alternativou k BMW či Mercedesům - nenabízel jejich prestiž, ale svým projevem si s nimi v mnohém nezadal a prodával se citelně levněji. Není divu, že byl žádaným, i u nás jich byla na silnicích k vidění spousta.

Dnes ale patří leda ke kdysi oblíbeným vozům, které rychle zmizely ze silnic. Jeho druhá generace byla zároveň tou poslední, pak Omegu bohužel nahradil velký a nikým nechtěný hatchback Signum. Možná nebyl špatný, ale byl to hatchback a měl jen přední náhon, po Omeze to byl krok zpět a lidé mu jasně ukázali vztyčený prst, který nikdo nechce vidět zblízka.

Výsledkem je, že někteří mohou po Omeze prahnout i dnes, jenže tenhle model je už hodně starý a naprostá většina kusů s šestiválci - přiznejme si, Omega byla dost těžká a větší motor jí slušel nejvíc - už ani neexistuje. A pokud ano, to nejlepší má dávno za sebou. Občas se objeví v prodeji netknutý exemplář s téměř nulovým nájezdem, to už jsou ale zase sběratelské kusy za vysoké statisíce, které už nikdo nebude používat jako auta. Dnes tedy před sebou máme máme něco mimořádného - skutečně krásně zachovalou Omegu, dokonce v méně obvyklé verzi Caravan (tedy kombi) a v ideální technické specifikaci s naprosto jasnou historií.

Jde o verzi 3,0 V6, tedy vrchol Omegy v provedení po faceliftu (před ním si říkala MV6), navíc v provedení Sport. Časově je to už dost staré auto, pochází z roku 2000 a existuje tedy už 23 let. A nedá se říci, že by stálo někde ve stodole, na tachometru má 53 615 km. To je dost málo na to, abyste nad autem neohrnuli nos, současně jde ale o dost na to, aby nešlo o žádný sběratelský relikt. Klíčové ale nakonec je, že jde o neobyčejně zachovalý kousek. Hlavní zásluhu na tom má první a jediný majitel, který s autem po 23 let očividně zacházel s velkým citem, navíc jej do poslední chvíle pravidelně servisoval - poslední prohlídku auto absolvovalo letos 3. února.

Výsledkem je naprosto mimořádný kousek, který vypadá skoro dokonale zvenčí i zevnitř a nemá podle prodávajícího žádný technický problém. Označení 3,0 V6 znamená pochopitelně šestiválec a bohužel také nutnou automatickou převodovku, ale luxusní pojetí Omegy tuhle volbu úplně neodsuzuje. Na hraní máte v každém případě 211 koní výkonu a 270 Nm točivého momentu z třílitrového vidlicového šestiválce, což na druhou půlku 90. let není špatné. Stovka za 8 sekund a maximálka 235 km/h možná neohromí, ale také neurazí.

Není to také stroj pro někoho, kdo by chtěl se zadokolkou trestat horské silničky, na to je příliš velké a těžké, má příliš měkký podvozek a sedačky už od pohledu moc bočního vedení nenabídnou. Hledáte-li ale pohodlný cestovní stroj s charakterem, nadčasovým vzhledem a navíc obrovským vnitřním prostorem, dnes velkou vzácnost, tohle auto může být zajímavou volbou.

Výhodou je, že ačkoli tohle auto vypadá opravdu hezky, nestojí nesmyslné peníze. Může být vaše za 7 777 euro, tedy asi 182 tisíc korun. A to vážně není moc, jde-li vůz v tak mimořádném stavu. Je to svérázná relikvie své doby, kterou už jako novou zaručeně nekoupíte. Nebo snad čekáte, že se Opel vrátí na trh kombíků vyšší střední třídy s motory V6 a zadním pohonem?


K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 1 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 01K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 2 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 02K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 3 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 03K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 4 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 04K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 5 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 05K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 6 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 06K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 7 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 07K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 8 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 08K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 9 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 09K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 10 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 10K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 11 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 11K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 12 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 12K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 13 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 13K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 14 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 14K mání je výjimečně zachovalý Opel Omega V6 kombi, šestiválec, zadní pohon a hromadu místa dává za pakatel - 15 - Opel Omega Caravan V6 Sport hezky prodej 15
Takhle pěkný stav u Omegy Caravan V6 z roku 2000 aby jeden pohledal. Přitom jezdila, a tak nestojí nesmyslné peníze, ale nejezdila zase tak moc, aby byla jakkoli zhuntovaná. Foto: Banmann Automobile Hannover, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše