K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských

5.5.2017 | Petr Miler | 22 příspěvků

Manipulace se stavem tachometru se patrně nevyhýbá ani nejdražším autům světa. Pokud jsou majetkem kontroverzních podnikatelů „z východu”.

Říkáte si, že pokud už je někdo tak bohatý, že si může dovolit auto jako je Bugatti Veyron, nemá zapotřebí stáčet mu tachometr a pokusit se uměle zvýšit jeho zůstatkovou hodnotu? V obecné rovině bychom s vámi souhlasili, majitelem tohoto konkrétního Veyronu je ale Ladislav Bašternák. V České republice je to prakticky neznámé jméno, na Slovensku ale platí za něco jako celebritu. A v dobrém slova smyslu to není.

Tento muž se dostal do širšího povědomí nejprve pro své parkovací manýry právě s Veyronem, který byl opakovaně nafocen stojíc na místech vyhrazených pro invalidy, na zákazech zastavení či blokujíc vstup do nákupního centra. A jednou jej pan Bašternák zaparkoval v pěší zóně, za což si vysloužil botičku. Fotografie takto znehybněného Veyronu kdysi obletěly svět, to byl ale jen začátek.

Později se dostal do řečí, když jej policisté chtěli pokutovat - znovu ve Veyronu - za předjíždění v místech, kde to bylo zakázáno. Jejich aktivitu chtěl totiž později zastavit jejich nadřízený s tím, že pan Bašternák je „náš člověk”. Policisté kupodivu neuposlechli, stěžovali si u inspekce, ta ale pochopitelně nic špatného na jednání nadřízeného nenašla - prý šlo o nedorozumění, když si myslel, že pan Bašternák je informátor.

To by ale byly stále ještě docela nevinné hříchy nekonformního boháče, jenže později došlo i na jiné skutky. Stále tentýž člověk byl či je vyšetřován kvůli údajnému daňovému podvodu s vrácením nikdy nezaplacené DPH, kvůli podezřelým obchodům s ministrem vnitra a stín na něj v těchto souvislostech vrhá i fakt, že jako developer postavil rezidenci, v níž jeden z bytů pronajímá premiéru Ficovi. A aby to nebylo málo, většina jeho firem je alespoň formálně ve ztrátě, on sám ale žije způsobem, na nějž musel vynaložit nejméně stovky milionů Kč, třebaže oficiálně takové peníze nevydělává.

Tento nepěkný obrázek dá o panu B. rychlá rešerše ve slovenském tisku a člověk z toho může mít snad jen jediný pocit: Jestli existuje někdo, kdo je dostatečně bohatý, aby si mohl pořídit Bugatti Veyron a zároveň dostatečně bezpáteřní, aby manipuloval se stavem jeho tachometru, je to on.

Také tyto informace už dříve probleskly slovenským tiskem, neboť v záznamech z technických kontrol bylo zjištěno, že jeho Veyron měl v roce 2013 na tachometru 26 117 km, v roce 2015 to ale bylo jen 16 460 km a letos 16 547 km. To jsou velmi podezřelé hodnoty, nasvědčující tomu, že kilometráž vozu byla opakovaně snižována - u nižšího než dřívějšího stavu je podezření jasné, u nájezdu pouhých 87 km za dva roky pravděpodobné. Pochopitelně, jisti si být nemůžeme, stav mohl také někdo špatně opsat, minimálně ty poslední ale sedí. Bašternákův vůz se totiž před pár dny objevil v prodeji a na tachometru má 17 680 km.

Prohlédnout si jej můžete níže a pokud sedí informace o vývoji najetých kilometrů, je to zřejmě jediný stočený Veyron na světě. Kolik mohl reálně najet, je otázkou, faktem ale je, že pan Bašternák s ním jezdil vždy a hodně. Používal jej svého času jako auto pro takřka denní ježdění, byl s ním nafocen či natočen na spoustě míst, a to i mimo Slovensko. Je také jeho prvním a jediným majitelem od roku 2009, takže za těchto okolností s ním mohl za 8 let snadno najet podstatně více kilometrů, třebaže stoprocentně bychom to mohli říci snad jen tehdy, kdyby někdo vyšší než současný kilometrový stav někdo nafotil či natočil dříve. Ve veřejně dostupných zdrojích jsme ale nic takového nenašli.

Jestli je to důvod, proč po takovém Veyronu pást (protože je výjimečný...) nebo nikoli (protože může být více opotřebovaný, než se tváří), je otázkou, odpověď už ale necháme na vás. Důvodem prodeje jsou prý finanční těžkosti majitele v souvislosti s tažením proti němu v poslední době právě za všechno zmíněné a tomu odpovídá i cena - 999 000 Eur alias 26,8 milionu Kč bez DPH u bratislavského prodejce z něj dělá jeden z nejdostupnějších Veyronů vůbec. A pokud si jej pořídíte, minimálně na Slovensku budete mít za jeho volantem o pozornost postaráno...

K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 1 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 01K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 2 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 02K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 3 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 03K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 4 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 04K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 5 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 05K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 6 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 06K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 7 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 07K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 8 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 08K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 9 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 09K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 10 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 10K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 11 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 11K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 12 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 12K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 13 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 13
Toto je nechvalně proslulé Bugatti Veyron Ladislava Bašternáka, teď je na prodej

K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 14 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 14K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 15 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 15K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 16 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 16K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 17 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 17
Slovenská evidence najetých km říká, že se stavem kilometrů tohoto Veyronu bylo manipulováno. Česká Cebia říká to samé

K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 18 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 18K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 19 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 19K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 20 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 20K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 21 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 21K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 22 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 22K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 23 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 23K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 24 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 24K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 25 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 25K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 26 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 26
Auto už dříve proslulo hlavně pro parkovací manýry svého majitele

K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 27 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 27K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 28 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 28K mání je zřejmě jediné „stočené” Bugatti Veyron, 1 ze 2 slovenských - 29 - Bugatti Veyron stocene Ladislav Basternak prodej 29
Ladislav Bašternák (na fotce vlevo) osobně a problematické nemovitosti, se kterými je mj. spojován - jeho vila s odhadovanou hodnotou okolo 300 milionů Kč a bytový komplex Bonaparte, v němž „ubytovává” premiéra Fica

Zdroje: Mobile.de, Slovenský tisk

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 22 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše