Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely

25.8.2016 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Italská automobilka chce kvůli exkluzivitě vyrábět pouze 3 500 vozů ročně. Ovšem jen těch sportovních, pro chystané SUV ni takového platit nebude.

Lamborghini se letos dočkalo střídání stráží na nejvyšším postu, dosavadního šéfa značky Stephana Winkelmanna totiž nahradil nově příchozí Stefano Domenicali. Ten byl předtím spojen s automobilkou Ferrari, zejména pak s jejím závodním týmem, kde zrovna řady titulů nedosáhl. Lidé se po jeho příchodu pochopitelně začali obávat, jakým směrem značka s rozzuřeným býkem ve znaku zamíří, zda Italův příchod nebude znamenat příliš velké změny.

Domenicali ovšem prozatím dokazuje, že obavy z podobného vývoje byly zbytečné. Vzdát se totiž kupříkladu nehodlá dvanáctiválců, v nichž stále vidí nemalý potenciál. Kromě toho dodává, že Lamborghini je tradičním výrobcem sportovních aut, a na tom se ani v budoucnu nic nezmění. Jak asi již tušíte, nitky vedou k chystanému SUV Urus, které by v Sant'Agata Bolognese mohlo převrátit vše vzhůru nohama jako to kdysi udělal Cayenne v Zuffenhausenu.

Je ale třeba dodat, že ještě před příchodem svého prvního SUV Porsche vyrábělo desítky tisíc aut ročně, zatímco pro Lamborghini je absolutním rekordem 3 245 kusů, jichž dosáhlo v loňském roce. Domenicali přitom v tomto ohledu uvedl, že produkce sportovních modelů v budoucnu nepřekročí 3 500 exemplářů. Huracán i Aventador, stejně jako jejich nástupci, tedy zůstanou velmi exkluzivními vozy.

Tím ovšem bude i Urus, jakkoliv v jeho případě již žádný strop neplatí. Značka by jej velmi ráda vyráběla stejné množství jako sporťáků, tedy zhruba 3 500 kusů ročně. Nicméně pokud bude poptávka větší, pak se jí Italové bránit nebudou. Koneckonců na příchod SUV se pečlivě připravují, pročež hodlají navýšit počet dealerství ze stávajících 132 na 160.

Třicet procent všech showroomů bude alokováno ve Spojených státech, jenž jsou pro značku největším trhem. Dokládají to ostatně loňské registrace, kdy z oněch 3 245 kusů více než tisícovka skončila právě v zámoří. Také o Urus je přitom největší zájem v USA, mimo to ale bezesporu do hry zasáhne i Čína. Značka přitom u tohoto modelu chystá velké novoty.

Zatímco standardní provedení osazené velmi pravděpodobně přeplňovaným osmiválcem dorazí na trh nejpozději v roce 2018, do roku 2020 máme očekávat také plug-in hybridní verzi. A Domenicali se v tomto případě nebrání ani autonomnímu řízení, neboť jeho příchod značku nemá ohrozit. Ve sportovních vozech se ovšem autopilotů nedočkáme.

Zdá se tedy, že Lamborghini je v dobrých rukou a žádné dramatické změny (nezapomínejme, že ani Urus nebyl Domenicaliho nápad) minimálně v nejbližší době nehrozí. Italský manažer sice dodává, že stále přísnější emisní regulace nelze ignorovat a imunní nechce být automobilka ani vůči novým technologiím, vždy ale musí být v centru všech inovací řidič. A to je něco, co v dnešní době zastává jen málokterá značka.

Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 1 - Lamborghini Veneno a Sesto Elemento 01Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 2 - Lamborghini Veneno a Sesto Elemento 02Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 3 - Lamborghini Veneno a Sesto Elemento 03Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 4 - Lamborghini Veneno a Sesto Elemento 04Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 5 - Lamborghini Veneno a Sesto Elemento 05Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 6 - Lamborghini Veneno a Sesto Elemento 06
Sportovní modely Lamborghini budou omezeny maximálně 3 500 kusy ročně...

Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 7 - Lamborghini Urus unik 01Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 8 - Lamborghini Urus unik 02Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 9 - Lamborghini Urus unik 03Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 10 - Lamborghini Urus unik 04Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 11 - Lamborghini Urus unik 05Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 12 - Lamborghini Urus unik 06Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 13 - Lamborghini Urus unik 07Lamborghini zavádí výrobní strop jako Ferrari, ne však pro všechny modely - 14 - Lamborghini Urus unik 08
...SUV Urus se ale žádné limity netýkají

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

 

Autobazar

zobrazit vše