Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času

Kdo tohle auto poznal, ví, že jeho jakási dynamická neurvalost v kombinaci s každodenní použitelností nenašla v pozdější produkci sobě rovného. Do časů Audi RS4 Avant B5 se teď můžete vrátit, jen bohužel ne levně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času

29.8.2023 | Petr Miler

Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času

/

Foto: Matthias Krumm, publikováno se souhlasem

Kdo tohle auto poznal, ví, že jeho jakási dynamická neurvalost v kombinaci s každodenní použitelností nenašla v pozdější produkci sobě rovného. Do časů Audi RS4 Avant B5 se teď můžete vrátit, jen bohužel ne levně.

V prodeji se pořád čas od času objeví hezké Audi RS4 B7, tedy poslední generace tohoto vozu, u kterého jste mohli počítat nejen s manuálním řazením, ale také s točivým osmiválcem s atmosférickým plněním. Optikou současné produkce je to skutečně unikátní nabídka, není to ale jediná cesta, kterou se můžete vydat, pakliže zatoužíte po sportovním rodinném Audi s ručním řazením.

Příběh modelu RS4 totiž začal ještě dříve, generací B5. Tehdy vzniklo první Audi RS4 Avant, nástupce modelu RS2, který se stejně jako bé-pětka vyráběl jen s manuální převodovkou. Pod kapotou ale byl 2,7litrový vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly. Nemá tak rychlé odezvy na plyn a ani zvukový projev pozdější V8, ovšem má v sobě jistou dynamickou neurvalost, která vám bude dokola vyvolávat šibalský úsměv na tváří. Motor v vznikl ve Velké Británii u firmy Cosworth a jeho 380 koní a 400 Nm jsou výjimečné hodnoty i dnešní optikou. Ostatně i zrychlení je působivé ještě dnes - stovku tohle auto zdolá za 4,9 sekundy.

Motor spolupracuje s manuálním šestikvaltem a pohonem všech kol quattro, který využívá středový diferenciál Torsen se základním rozložením výkonu v poměru 50:50 na jednotlivé nápravy. Brzdy si tentokrát Audi vyvinulo samo, nepřibralo na pomoc Porsche jako u RS2, a použilo vpředu 360mm kotouče a dvoupístkové třmeny. Vzadu byly kotouče o průměru 312 mm a klasické jednopístkové třmeny.

Tohle všechno si ale můžete přečíst v knihách. Co tam nenajdete, je opravdu pěkný kus na prodej. Však je to dnes 22 a více let staré auto, které naprostá většina majitelů používala... jako auto. Vůz, který vám ukážeme dnes, se ale běžné nabídce naprosto vymyká. První a dodnes jediný majitel si jej pořídil v roce 2001 v Německu a další více než dvě dekády jej používal tak zřídka, že má dnes najeto pouhých 27 tisíc kilometrů.

To znamená méně než 1 250 km ročně, skutečně skoro nic na tak dravý cestovní stroj. Stav tomu odpovídá, všechno je originální a zřetelně ve velmi dobré kondici. Výbavy je tu plno, měnič CD je samozřejmostí, stejně jako kožené sedačky a navigace. Prodávající říká, že díky pečlivému skladování a používání jen za pěkného počasí auto nepůsobí sešle v žádném směru. A dá se tomu věřit, jakkoli místy je patrné, že vůz více stál než jezdil.

Je to nejzachovalejší RS4 B5, které jsme v poslední době viděli, podle toho ale také stojí. Vůz je nabízen za neskromných 108 500 euro, tedy více jak 2,6 milionu korun. Za 22 let staré auto je to skoro masakr, jenže tento kus je opravdu něco. Je to hotový stroj času do dob, kdy vás i rodinný kombík mohl při akceleraci nakopat do zad a vy jste se tomu jen smáli. Jestli za tak velké peníze stojí, je otázkou, do této ceny se snadno vejde zánovní RS4 poslední generace B9 s 450 koňmi a spoustou moderní elektroniky. Přeplňovanou V6 bude mít v útrobách též, na manuál ale musíte zapomenout. A dynamickou neurvalost musíte z hlavy pustit též...


Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 1 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 01Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 2 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 02Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 3 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 03Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 4 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 04Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 5 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 05Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 6 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 06Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 7 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 07Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 8 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 08Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 9 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 09Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 10 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 10Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 11 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 11Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 12 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 12Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 13 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 13Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 14 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 14Jedna z matek ostrých německých kombíků je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, tohle Audi je hotový stroj času - 15 - Audi RS4 Avant 2001 nejete 1 majitel prodej 15
Tahle RS4 Avant B5 nikdy pořádně nejezdila a dneška se dožila v krásném originálním stavu. Může být vaše, ovšem ne levně. Foto: Matthias Krumm, publikováno se souhlasem

Zdroj: Audi RS4 2.7 quattro - mit orginal 26000 km@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.