Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011

Privátní klientela se u našich sousedů od „naftožroutů“ odvrací. Tento trend má pokračovat dál, některých značek se ale dotýká více než jiných.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011

10.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Privátní klientela se u našich sousedů od „naftožroutů“ odvrací. Tento trend má pokračovat dál, některých značek se ale dotýká více než jiných.

Dieselův motor je německý vynález a někteří říkají, že agregáty jako TDI odvádí nejlepší službu na tamních Autobahnech. V Evropě bychom tedy našli větší bašty naftových aut, faktem ale je, že i v Německu je jejich obliba stabilně vysoká. Nebo spíše byla, neboť v posledních letech zájem o ně postupně klesá.

Nejlépe bylo v roce 2012, kdy podíl „naftožroutů“ na celkových prodejích narostl na 48,1 % a ještě v loňském roce narazíme na měsíce, kde se toto číslo pohybovalo kolem 50 %. Od vypuknutí kauzy Dieselgate je ale všemu jinak, ačkoliv třeba celkové prodeje koncernu VW Group tomu neodpovídají - místo, aby u Volkswagenu došlo k poklesu, skutečnost je opačná. Je ovšem třeba dodat, že zrovna na bedra dieselových motorů tato situace skutečně nepadá.

Nová data Centra pro automobilový výzkum univerzity Duisburg-Essen naopak naznačují, že zájem o automobily osazené „producenty sazí“ výrazně klesá. Zatímco v srpnu byl jejich podíl 45,3 %, v září to již bylo 44,6 %. Jde tedy o nejnižší číslo od dubna 2011, přičemž hlavní „zásluhu“ za tento stav nesou privátní zákazníci. V posledních měsících se pro koupi aut osazených dieselových motorem rozhodlo jen 29 % z nich, zatímco v prvním loňském pololetí to bylo 33 %.

Zbytek registrací připadá na firemní vozy, kde dále tvoří jasnou většinu, nicméně i v jejich případě je patrný pokles. Zdá se tedy, že řeči o konci dieselů skutečně můžeme považovat za reálné, byť je třeba dodat, že z nabídek automobilek ještě minimálně dekádu či dvě nezmizí. Stále se budou podílet na celkových registracích mnohem větším podílem než hybridy a elektromobily. Dle profesora Ferdinanda Dudenhöffera má úbytek jejich zastoupení pokračovat a už v příštím roce lze čekat jen 40% podíl.

Řeč je samozřejmě nadále jen o Německu, kde nejvíce „trpí” právě strůjce dieselového skandálu, tedy koncern VW Group. Ačkoliv jak jsme si řekli již v úvodu, jeho celkové prodeje tento stav nenaznačují. Nicméně registrace dieselových modelů Audi klesly od ledna do srpna 2016 vůči stejnému období loňského roku o 1,7 procenta, v případě Volkswagenu jsou to pak procenta tři. Nejhůře je pak na tom Porsche (další koncernová značka), kde je pokles 5,7procentní.

U BMW společně s Mini vidíme 3,8% snížení dieselových registrací, Mercedes a Smart klesly o 1,4 a Opel pouze o 1 %. Proti proudu jde Ford, který dokonce prodal o 2,8 % více dieselových aut než loni. Za tím ale má stát cenová politika modrého oválu, ne neutuchající obdiv davů k jeho naftovým motorům...


Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 1 - Nemci diesely sbohem 01Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 2 - Nemci diesely sbohem 02
Prodeje dieselových aut v Německu klesají...

Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 3 - Porsche Cayenne 2015 facelift 09Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 4 - Porsche Cayenne 2015 facelift 10Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 5 - Porsche Cayenne 2015 facelift 11
...nejhůře je na tom Porsche

Zdroj: Center Automotive Research Universität Duisburg-Essen

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.