Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011
10.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Privátní klientela se u našich sousedů od „naftožroutů“ odvrací. Tento trend má pokračovat dál, některých značek se ale dotýká více než jiných.
Dieselův motor je německý vynález a někteří říkají, že agregáty jako TDI odvádí nejlepší službu na tamních Autobahnech. V Evropě bychom tedy našli větší bašty naftových aut, faktem ale je, že i v Německu je jejich obliba stabilně vysoká. Nebo spíše byla, neboť v posledních letech zájem o ně postupně klesá.
Nejlépe bylo v roce 2012, kdy podíl „naftožroutů“ na celkových prodejích narostl na 48,1 % a ještě v loňském roce narazíme na měsíce, kde se toto číslo pohybovalo kolem 50 %. Od vypuknutí kauzy Dieselgate je ale všemu jinak, ačkoliv třeba celkové prodeje koncernu VW Group tomu neodpovídají - místo, aby u Volkswagenu došlo k poklesu, skutečnost je opačná. Je ovšem třeba dodat, že zrovna na bedra dieselových motorů tato situace skutečně nepadá.
Nová data Centra pro automobilový výzkum univerzity Duisburg-Essen naopak naznačují, že zájem o automobily osazené „producenty sazí“ výrazně klesá. Zatímco v srpnu byl jejich podíl 45,3 %, v září to již bylo 44,6 %. Jde tedy o nejnižší číslo od dubna 2011, přičemž hlavní „zásluhu“ za tento stav nesou privátní zákazníci. V posledních měsících se pro koupi aut osazených dieselových motorem rozhodlo jen 29 % z nich, zatímco v prvním loňském pololetí to bylo 33 %.
Zbytek registrací připadá na firemní vozy, kde dále tvoří jasnou většinu, nicméně i v jejich případě je patrný pokles. Zdá se tedy, že řeči o konci dieselů skutečně můžeme považovat za reálné, byť je třeba dodat, že z nabídek automobilek ještě minimálně dekádu či dvě nezmizí. Stále se budou podílet na celkových registracích mnohem větším podílem než hybridy a elektromobily. Dle profesora Ferdinanda Dudenhöffera má úbytek jejich zastoupení pokračovat a už v příštím roce lze čekat jen 40% podíl.
Řeč je samozřejmě nadále jen o Německu, kde nejvíce „trpí” právě strůjce dieselového skandálu, tedy koncern VW Group. Ačkoliv jak jsme si řekli již v úvodu, jeho celkové prodeje tento stav nenaznačují. Nicméně registrace dieselových modelů Audi klesly od ledna do srpna 2016 vůči stejnému období loňského roku o 1,7 procenta, v případě Volkswagenu jsou to pak procenta tři. Nejhůře je pak na tom Porsche (další koncernová značka), kde je pokles 5,7procentní.
U BMW společně s Mini vidíme 3,8% snížení dieselových registrací, Mercedes a Smart klesly o 1,4 a Opel pouze o 1 %. Proti proudu jde Ford, který dokonce prodal o 2,8 % více dieselových aut než loni. Za tím ale má stát cenová politika modrého oválu, ne neutuchající obdiv davů k jeho naftovým motorům...
Prodeje dieselových aut v Německu klesají...
Zdroj: Center Automotive Research Universität Duisburg-Essen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva