Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011

10.10.2016 | Petr Prokopec | 12 příspěvků

Privátní klientela se u našich sousedů od „naftožroutů“ odvrací. Tento trend má pokračovat dál, některých značek se ale dotýká více než jiných.

Dieselův motor je německý vynález a někteří říkají, že agregáty jako TDI odvádí nejlepší službu na tamních Autobahnech. V Evropě bychom tedy našli větší bašty naftových aut, faktem ale je, že i v Německu je jejich obliba stabilně vysoká. Nebo spíše byla, neboť v posledních letech zájem o ně postupně klesá.

Nejlépe bylo v roce 2012, kdy podíl „naftožroutů“ na celkových prodejích narostl na 48,1 % a ještě v loňském roce narazíme na měsíce, kde se toto číslo pohybovalo kolem 50 %. Od vypuknutí kauzy Dieselgate je ale všemu jinak, ačkoliv třeba celkové prodeje koncernu VW Group tomu neodpovídají - místo, aby u Volkswagenu došlo k poklesu, skutečnost je opačná. Je ovšem třeba dodat, že zrovna na bedra dieselových motorů tato situace skutečně nepadá.

Nová data Centra pro automobilový výzkum univerzity Duisburg-Essen naopak naznačují, že zájem o automobily osazené „producenty sazí“ výrazně klesá. Zatímco v srpnu byl jejich podíl 45,3 %, v září to již bylo 44,6 %. Jde tedy o nejnižší číslo od dubna 2011, přičemž hlavní „zásluhu“ za tento stav nesou privátní zákazníci. V posledních měsících se pro koupi aut osazených dieselových motorem rozhodlo jen 29 % z nich, zatímco v prvním loňském pololetí to bylo 33 %.

Zbytek registrací připadá na firemní vozy, kde dále tvoří jasnou většinu, nicméně i v jejich případě je patrný pokles. Zdá se tedy, že řeči o konci dieselů skutečně můžeme považovat za reálné, byť je třeba dodat, že z nabídek automobilek ještě minimálně dekádu či dvě nezmizí. Stále se budou podílet na celkových registracích mnohem větším podílem než hybridy a elektromobily. Dle profesora Ferdinanda Dudenhöffera má úbytek jejich zastoupení pokračovat a už v příštím roce lze čekat jen 40% podíl.

Řeč je samozřejmě nadále jen o Německu, kde nejvíce „trpí” právě strůjce dieselového skandálu, tedy koncern VW Group. Ačkoliv jak jsme si řekli již v úvodu, jeho celkové prodeje tento stav nenaznačují. Nicméně registrace dieselových modelů Audi klesly od ledna do srpna 2016 vůči stejnému období loňského roku o 1,7 procenta, v případě Volkswagenu jsou to pak procenta tři. Nejhůře je pak na tom Porsche (další koncernová značka), kde je pokles 5,7procentní.

U BMW společně s Mini vidíme 3,8% snížení dieselových registrací, Mercedes a Smart klesly o 1,4 a Opel pouze o 1 %. Proti proudu jde Ford, který dokonce prodal o 2,8 % více dieselových aut než loni. Za tím ale má stát cenová politika modrého oválu, ne neutuchající obdiv davů k jeho naftovým motorům...

Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 1 - Nemci diesely sbohem 01Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 2 - Nemci diesely sbohem 02
Prodeje dieselových aut v Německu klesají...

Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 3 - Porsche Cayenne 2015 facelift 09Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 4 - Porsche Cayenne 2015 facelift 10Němci dávají dieselům sbohem, jejich prodeje klesly nejníže od dubna 2011 - 5 - Porsche Cayenne 2015 facelift 11
...nejhůře je na tom Porsche

Zdroj: Center Automotive Research Universität Duisburg-Essen

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 12 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama