Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Volvo XC90 má za první kvartál 21 000 objednávek, dodané stále není jediné
4.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nové XC90 se dál daří a lidé ji objednávají i bez zkušenosti s ní. Už by to ale chtělo také nějaké dodat.
Není pochyb o tom, že Volvo s novým XC90 udeřilo hřebíček na hlavičku. Jeho první generace, vyráběná tak dlouho, jak mnohé jiné automobilky vyrábí generace dvě, musela být pro řadu zákazníků velmi uspokojivým autem. Jinak si těžko lze vysvětlil už obrovský zájem o představení nástupce. A nezůstalo jen u čtení. Švédové hned po představení vozu spustili prodej tzv. First Edition a i přes její vysokou cenu ji rozprodali za méně než dva dny. O velmi podobných úspěších jsme informovali ještě několikrát a dnes jsme tu s dalším takovým oznámením.
Proč ne, řeknete si, úspěchy je třeba se pochlubit. Nemůžeme souhlasit více, celá tato „success story” má ale minimálně jeden háček - ačkoli od premiéry vozu uběhlo skoro tři čtvrtě roku, automobilka pořád nevyrobila a tedy logicky ani nedodala jediný zákaznický kus.
To je poněkud smutné, zvlášť pokud uvážíme obrovský zájem o vůz plynoucí jen z důvěry zákazníků ve schopnost Volva vyvinout nový vůz nejen hezký, ale i fungující. Švédové se čerstvě pochlubili tím, že jen za první tři měsíce letošního roku přijali dalších téměř 21 000 objednávek. To by naznačovalo skoro stotisícové roční prodeje jen s pomocí katalogů a webových prezentací, pořád to ale předpokládá, že nějaká auta budou také zákazníkům dodána. A to se nestalo, i když některým novinářům už se nová XC90 dostala do rukou a mohli jsme tak vidět třeba akceleraci verze D5 i vrcholné T8 na 200 km/h.
Volvo slibuje nápravu v dalším čtvrtletí, kdy by se první kusy nové XC90 ke koncovým zákazníkům měly dostat. Než se tak stane a klienti značky nám poví, zda se vůz opravdu plně vyrovná Němcům, musí se Švédové utěšovat odbytem zbývajících, nezřídka stárnoucích modelů. Záplata to ale není úplně špatná - 107 721 aut prodaných za první kvartál 2015 s růstem v USA a Západní Evropě a celkovým drobným meziročním poklesem (-0,4 % hlavně kvůli ztrátám v Číně) i silně rostoucí odbyt modelů XC60 a XC70 (meziročně +17 resp. 23 %) dává Volvu klid na další práci.
Automobilka tak zatím pochopitelně spokojeně hovoří o tom, že s novou platformou SPA a na ní postavenou XC90 vykročila správně, teď už prý stačí jen pokračovat stejným směrem. Něco na tom bude, pokud by ale Švédové s uvedením navazujících modelů na trh otáleli podobně dlouho jako v případě XC90 (však vzpomeňte, co vše předcházelo jejímu odhalení...), mohla by nikoli nepodstatné části zákazníků dojít s Volvem trpělivost...
O novou XC90 je dále velký zájem. S nulou reálně prodaných kusů to ale pro Volvo není zdaleka tak dobrá zpráva, jak by mohla být...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 2 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 3 hodinami - Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před 5 hodinami - Stellantis si už naplno otevřel zadní vrátka, ke spalovacím autům se může vrátit kdykoli
před 6 hodinami - Další automobilka zrušila plán prodávat od roku 2030 jen elektromobily, bylo to prý jen „prohlášení o misi”
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva