Reklama

Plechovým registračním značkám zvoní hrana, v USA zavádí digitální „SPZ”

Máme pocit, že existují věci, které jednoduše není třeba měnit. Jiní by s námi ale asi nesouhlasili - třeba ti, kteří posílají do důchodu klasické poznávací značky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Plechovým registračním značkám zvoní hrana, v USA zavádí digitální „SPZ”

17.1.2018 | Mirek Mazal | 15 příspěvků

Máme pocit, že existují věci, které jednoduše není třeba měnit. Jiní by s námi ale asi nesouhlasili - třeba ti, kteří posílají do důchodu klasické poznávací značky.

Registrační značka je jedna z nejjednodušších součástí automobilu, na které se - na rozdíl od mnoha jiných - skoro nemá co porouchat. Tedy, zatím. Dnes jde v České republice o kus plechu s vyraženými číslicemi a písmeny na univerzálním podkladu v jednotném tvaru, jinde už to tak být nemusí. Jak to chodívá, jednoduché funkční věci se často stanou předmětem zájmu aktivních myslitelů, kteří mají nutkání ukázat světu, že se nenarodili zbytečně a umí do životů lidí vnést převratnou změnu. Někdy k jejich prospěchu, někdy naopak. A máme pocit, že v případě vynálezu americké společnosti Reviver Auto jde spíše o to druhé.

Firma se totiž zaměřila právě na registrační značky automobilů. Současné značení aut asi není dostatečně „in”, a proto v Detroitu představila jejich digitální verzi jménem RPlate Pro. A není to jen bláznivá vize, neboť už letos se tato věc začne objevovat na skutečných autech - prvních 100 000 takových „espézetek” bylo schváleno pro provoz na komunikacích ve státě Kalifornia.

Elektronická značka zabere stejnou plochu jako tradiční obdoba, jen je tlustší a těžší. Povrch má chránit tvrzené sklo. Protože je programovatelná, kromě klasických údajů dokáže zobrazovat vše, co do ní počítač nahraje - tím je myšleno od čísel, písmen přes symboly a loga po celé texty. Jestli zobrazí i fotku vlastního psa na pozadí ale zatím známo není.

RPlate Pro má v sobě integrovanou komunikační funkci s řídicím systémem založeným na prohlížeči zvaném RConnect. Podle společnosti to umožní okamžité online obnovení registrací bez nutnosti papírování, osobní návštěvy přepážky a vyzvedávání registračních značek. Stačilo by mít digitální značky, přes internet doložit údaje a zaplatit. Značka také bude umět vítat majitele nebo okolí dávat najevo, že se nějaké auto pohybuje tam, kde v souladu se svou registrací nemá.

Leccos z toho zní lákavé, ale o potenciálních problémech už se nemluví. Digitální značky mohou být cílem nenechavců samy o sobě, nebo zajímavým cílem hackerů, kteří rádi svůj počítač spojí s elektronickou značkou a změní údaje dle libosti. Také je to další zařízení umožňující sledování auta, jak ostatně naznačuje už možnost zobrazení informací o pohybu mimo dovolený prostor. O ceně zatím nepadla zmínka, ale rána tažnou koulí taky jistě bude bolet více než v případě současného kusu plechu.

Koukněte na obrázky či video níže, co se teď začne objevovat na amerických autech. A sami posuďte, jestli to znamená evoluci nebo spíše krok do neznáma...

Plechovým registračním značkám zvoní hrana, v USA zavádí digitální „SPZ” - 1 - Digitalni registracni znacky USA Kalifornie 01Plechovým registračním značkám zvoní hrana, v USA zavádí digitální „SPZ” - 2 - Digitalni registracni znacky USA Kalifornie 02Plechovým registračním značkám zvoní hrana, v USA zavádí digitální „SPZ” - 3 - Digitalni registracni znacky USA Kalifornie 03Plechovým registračním značkám zvoní hrana, v USA zavádí digitální „SPZ” - 4 - Digitalni registracni znacky USA Kalifornie 04Plechovým registračním značkám zvoní hrana, v USA zavádí digitální „SPZ” - 5 - Digitalni registracni znacky USA Kalifornie 05Plechovým registračním značkám zvoní hrana, v USA zavádí digitální „SPZ” - 6 - Digitalni registracni znacky USA Kalifornie 06
Ani registrační značky aut zjevně neodolají digitalizaci. Je zřejmě jen otázkou času, kdy se stanou standardem v Kalifornii a dalších státech USA

Zdroj: Reviver Auto

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 15 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama