Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin

(+ video) Britské SUV překonalo 849 km bez jediného problému, při průměrné rychlosti 81,87 km/h. Potřeba k tomu byl jeden pilot a 510 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin

6.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Britské SUV překonalo 849 km bez jediného problému, při průměrné rychlosti 81,87 km/h. Potřeba k tomu byl jeden pilot a 510 koní.

Možná si ještě pamatujete na události, které předcházely letošnímu Pikes Peak. Ještě předtím, než coloradskou horu v novém rekordu zdolal Sébastien Loeb, se na trať vydal také zcela standardní Range Rover Sport a stanovil rekord mezi produkčními SUV. Není to ovšem jediná trofej, kterou si britská automobilka může vystavit ve vitríně. Nově se sportovně střižený off-road vypravil na Střední Východ, aby zde pokořil písečné duny.

Nešlo samozřejmě o nic jiného, než o stanovení dalšího rekordu, přičemž zvolenou lokalitou byla oblast zvaná Empty Quarter, tedy největší písečná poušť na světě a druhá největší poušť po Sahaře. Tým Land Roveru se přitom vydal z Wadi Adda Wasir v Saudské Arábii až na hranice Spojených arabských emirátů. Cesta dlouhá 849 km mu při průměrné rychlosti 81,87 km/h zabrala pouze 10 hodin a 22 minut.

„Jízda v poušti vyžaduje kombinaci rychlosti, obratnosti a technických dovedností. Zásadní přitom je, abyste duny překonávali s naprostou precizností. A schopnost vědět, kdy máte sešlápnout plyn či naopak kdy zvolnit, vyžaduje zkušenosti a jasný úsudek,“ říká Moi Torrallardona, sedmačtyřicetiletý španělský jezdec a desetinásobný účastník rallye Dakar, který se posadil za volant.

Jen schopnosti pilota jsou však podle Torrallardony na nic, pokud je nedoprovodí spolehlivý automobil. A tím očividně Range Rover Sport je, neboť kromě ochranných plátů podvozku šlo o naprosto sériové provedení vybavené standardními pneumatikami a pětilitrovým osmiválcem o výkonu 510 koní. Pokud tedy hodláte překonávat poušť, víte, po čem sáhnout.


Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 1 - Range Rover Sport Desert record 01Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 2 - Range Rover Sport Desert record 02Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 3 - Range Rover Sport Desert record 03Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 4 - Range Rover Sport Desert record 04Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 5 - Range Rover Sport Desert record 05Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 6 - Range Rover Sport Desert record 06Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 7 - Range Rover Sport Desert record 07Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 8 - Range Rover Sport Desert record 08Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 9 - Range Rover Sport Desert record 09Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 10 - Range Rover Sport Desert record 10Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 11 - Range Rover Sport Desert record 11Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 12 - Range Rover Sport Desert record 12Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 13 - Range Rover Sport Desert record 13Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 14 - Range Rover Sport Desert record 14Range Rover Sport stanovil rekord v přejezdu pouště, stačilo mu deset hodin - 15 - Range Rover Sport Desert record 15
Range Rover Sport překonal největší písečnou poušť světa za deset a půl hodiny

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.