Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renaulty měly v roce 2013 nejnižsí průměrnou spotřebu. Ale za jakou cenu?
10.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Renault je první automobilkou s průměrem CO2 pod 115 g km, což odpovídá asi 4,6 l paliva na 100 km. Hlavně díky motorům stavěných pro testy spotřeby.
Francouzský Renault je dle vlastních slov první velkou evropskou automobilkou, které se podařilo v roce 2013 dostat průměrné emise CO2 své nabídky pod 115 g/km, což odpovídá spotřebě asi 4,6 litru paliva na 100 km (hodnota se bude lišit pro benzinové a naftové motory). Konkrétní výsledek byl 114,7 g CO2/km a značně k němu dopomohly modely s hodnotou emisí CO2 pod 100 g/km, jako např. doslouživší Twingo, Clio nebo Captur. Jistou úlohu jistě hrály také elektromobily, např. Zoe, který však na odbyt moc nešel.
Kromě vozů na elektřinu, které se nám kdekdo snaží podsouvat horem dolem a přesto bez úspěchu, byl ve stlačení emisí na uvedenou hodnotu Renaultu jistě nápomocen nový tříválec 0,9 TCe, který jsme testovali v Cliu a označili jej za tragický omyl. Renault nabízí Clio také ve verzi Energi dCi 90, jejíž naftový motor produkuje 83 g CO2/km, a tak je údajně ve své třídě nejlepší.
Číslo 114,7 g CO2/km za rok 2013 pro Renault znamená jedenáctigramové snížení oproti roku předchozímu. Samozřejmě vzniklo na papíře, s reálnou spotřebou paliva, potažmo emisemi kysličníku uhličitého, toho moc společného nemá. Například onen motor TCe v našem testu jezdil „kombinovaně” za 7,4 litru benzínu na 100 km a po městě za deset, tedy o 2,9, resp. 4,4 litru více, než udává výrobce.
Přestože tuto zprávu lze intepretovat jako důkaz toho, že podřizovat se nesmyslným a složitým regulacím je možné, stále stojíme spíše na straně Německa, které se s tím rozhodlo alespoň nějak bojovat. Vývoj naznačený onou tříválcovou hrozbou, která je jako jedna z mnoha zkonstruována primárně pro papírově nižší spotřebu paliva, není nijak růžový.
Motor 0,9 TCe Renaultu jistě velmi pomohl dosáhnout nízké průměrné hodnoty emisí, v praxi je však mizerný
Zdroj: Carcoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:18 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda