Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Statistika spolehlivosti motorů: Japonci na špici, Němci u dna
19.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zvěsti o odolnosti německé techniky dostávají podle analýzy Warranty Direct na frak. Až na jednu výjimku němečtí výrobci těžce propadli.
Zdá se, že někdo z britské pojišťovny Warranty Direct trávil mládí u obrazovek České televize, zejména pak v momentech, kdy dávali pohádku Princové jsou na draka. Přesně v duchu písně Statistika nuda je, má však cenné údaje, nám totiž Britové poslední dobou čím dál častěji nabízejí nejrůznější statistická data, která je možná dát dohromady na základě jimi obstarávaných pojistných smluv. Jen v předchozích týdnech jsme vám nabídli přehled nejspolehlivějších a také nejméně spolehlivých aut posledních 15 let, dříve došlo třeba i na nejvíce a nejméně odolná vozy proti špatným silnicím nebo vliv elektroniky na míru selhávání dnešních přibližovadel.
Zmíněná pojišťovna to sice dozajista činí za účelem vlastního zviditelnění, jen kvůli tomu ale její výstupy ignorovat nemusíme. Nevíme tedy, jestli vám podobné přehledy přijdou být zábavné, svou cenu ale skutečně mají - jde o data relativně velké instituce svého druhu, která působí na druhém největším automobilovém trhu Evropy, nám navíc svým charakterem ne až tak vzdáleném. Všemožné analýzy tak mnohdy odkrývají údaje, o kterých se příliš nemluví, nebo jsou v našich myslích zakořeněny v úplně jiném světle. A máme pocit, že poslední statistika je jednou z takových.
Warranty Direct totiž analyzovala nahlášené pojistné události mezi 50 tisíci svými klienty, kteří u ní mají sjednané pojištění proti závadám na autě, jenž zahrnuje i pohonné jednotky. Pojišťovna nehovoří o žádném konkrétním časovém ohraničení, tudíž se zřejmě týká všech vozů bez ohledu na stáří. Na druhou stranu je jasné, že podobné pojištění si asi málokdo sjedná na 15 let starý vůz, který má minimální hodnotu i jako celek. Má přitom jít o závady mechanického rázu, ne selhání elektroniky jako dříve. I to zahrnuje celkem rozličné druhy závad od prasklé klikové hřídele až třeba po porouchané vstřikovače, jde ale už od dosti nepříjemné a také adekvátně nákladné záležitosti - nejvyšší vyplacené pojistné plnění činí 12 998,46 GBP, tedy kolem 400 tisíc Kč.
Výsledkem je pořadí celkem 36 výrobců aut seřazených podle spolehlivosti jejich motorů celkem jednoduchým způsobem - dle toho, v kolika procentech případů pojištěných aut byla s vědomím pojišťovny řešena nějaká závada výše zmíněného charakteru. My si můžeme prohlédnout pouze nejlepší a nejhorší desítku (tedy 20 z 36 v pořadí, to jest většinu značek) a pohled je to v nejednom případě dosti překvapivý.
Že na špici najdeme japonské značky až tak nepřekvapí, i když míra dominance je nad očekávání velká. Tabulku absolutně ovládla Honda, u níž se porouchal motor pouze v jednom z 344 pojištěných aut, také Toyota na druhém místě je ve srovnání se zbytkem výrobců vcelku suverénní (1 ze 171 vozů). Třetí je Mercedes-Benz, který už jen těsně předčil řadu dalších výrobců. Do této chvíle nic šokujícího, Mercedes je ale jedinou německou značkou, kterou na vrcholu žebříčku najdeme, většina ostatních skončila na opačném konci.
Nejhůře z nich dopadlo Audi, které je s poruchou motoru u každého 27. vozu druhou nejneúspěšnější značkou vůbec, hůře dopadlo jen MG Rover (1 z 13, to už je skoro jistota...). Smát se ale nemůže ani BMW, které je samo 7. od konce a jeho odnož Mini 3. nejhorší, nebo Opel na 5. nejhorším místě. A dobře si nevedl ani Volkswagen na 9. příčce od konce.
To je v příkrém rozporu s tím, co se mezi lidmi traduje. Proč? Vzhledem k omezeným statistickým datům (nevíme, jaké konkrétní příčiny poslaly tu či onu značku na chvost) o tom můžeme jen spekulovat, krom obecného konstatování, že Japonci dělají motory daleko lépe lépe než většina německých značek, se nabízí dva důvody - turba a diesely. Ne, že by Japonci po této technice čas od času nesáhli, ale podívejte se třeba po nabídce některých žhavých japonských novinek, které se budou prodávat ve velkých objemech - Toyoty Auris 2013 nebo Mazdy 6 2013. Stejně tak si můžete projít co se dá pořídit do aktuální Hondy Civic a dalších populárních aut ze Země vycházejícího slunce - ano, diesely jim nejsou cizí, ale v prodejích nebudou hrát až tak významnou roli a všechny benziny jsou plněné atmosféricky.
Naopak nabídka Audi, BMW, Volkswagenu a nakonec i Opelu už něco jako atmosféricky plněný benzinový motor prakticky postrádá a naftové jednotky jsou u těchto značek daleko populárnější, zvlášť ve Velké Británii. A máme za to, že právě turba, vstřiky a další složitosti modernějších německých motorů selhávají mnohem častěji než jednoduché (pro někoho možná archaické...) konstrukce pohonných jednotek Japonců.
Na toto téma si ale můžete zaspekulovat sami, úplný přehled nejlepších i nejhorších deseti značek s dalšími údaji následuje.
Čistě optikou statistiky spolehlivosti motorů britské Warranty Direct se třeba Volkswagen Golf nebo BMW 3 nezdají být dobrou volbou
Naproti tomu Toyota Auris nebo Honda Civic by měly být sázkou na jistotu, míra poruchovosti pohonných jednotek je proti Němcům zlomková
Výrobci nejspolehlivějších motorů dle Warranty Direct
(pořadí, výrobce, míra poruchovosti v %, míra poruchovosti optikou 1 z X aut)
1. Honda - 0,29% - 1 z 344
2. Toyota - 0,58% - 1 z 171
3. Mercedes-Benz - 0,84% - 1 z 119
4. Volvo - 0,90% - 1 z 111
5. Jaguar - 0,98% - 1 z 103
6. Lexus - 0,99% - 1 z 101
7. Fiat - 1,17% -1 z 85
8. Ford - 1,25% - 1 z 80
9. Nissan - 1,32% - 1 z 76
10. Land Rover - 1,38% - 1 z 72
Výrobci nejméně spolehlivých motorů dle Warranty Direct
(pořadí, výrobce, míra poruchovosti v %, míra poruchovosti optikou 1 z X aut)
1. MG Rover - 7,88% - 1 z 13
2. Audi - 3,71% - 1 z 27
3. Mini - 2,51% - 1 z 40
4. Saab - 2,49% - 1 z 40
5. Opel/Vauxhall - 2,46% - 1 z 41
6. Peugeot - 2,26% - 1 z 44
7. BMW - 2,20% - 1 z 45
8. Renault - 2,13% - 1 z 46
9. Volkswagen - 1,91% - 1 z 52
10. Mitsubishi - 1,70% - 1 z 59
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch