10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce

22.11.2016 | Marek Bednář | 36 příspěvků

Nic neprověří trvanlivost auta tak, jako vysoké porce ujetých kilometrů. A ne v jednom případě, ale v průměru. Těchto 10 aut zvládá stabilně největší štreky.

Spousta lidí hledá svůj nový vůz mezi ojetinami spíše než mezi novými auty. Důvodů najdeme spoustu, nejčastějším ale bývá ten, že člověk tak se svými finančními možnostmi dosáhne na silnější motor, lepší výbavu či větší automobil. A nebo nechce snášet ztrátu hodnoty, která je zejména v prvních letech provozu ohromná, popř. má za to, že mu nové auto oproti tomu staršímu nemá co nabídnout.

Motivů bychom našli spoustu, ať už ale bude tím hlavním cokoli, nikdy si nikdo nebude chtít koupit vůz, který by častěji stál v servisu než jezdil po silnicích. Abychom taková auta našli snáze, vznikají nejrůznější žebříčky spolehlivosti, která tuto vlastnost aut hodnotí rozličnými kritérii. Některá dají na hodnocení majitelů, jiná na schopnost vozů projít technickou kontrolou, další se pokouší sestavit žebříček třeba podle dat pojišťoven.

Všechno jsou to relevantní pohledy, my ale máme nejraději statistiku trochu jinou. Neřeší přímo spolehlivost, soustřeďuje se na kilometrové proběhy, které auta zvládají. Teorie za tímhle přístupem je jednoduchá - auto, které se majiteli rozpadá pod rukama už ve 100 tisících kilometrech, jde z domu nejpozději se skončením záruky. Prostě s ním další a další kilometry nenajíždí, protože to pro něj není ekonomicky udržitelné - každou chvíli platí stovky až tisíce za opravu a každou chvíli musí pár dnů jezdit vlakem. Pokud tedy nějaký vůz spousty kilometrů najíždí, musí být odolný, trvanlivý, „nezničitelný”.

Můžete namítnout, že fakt, že jedno auto zvládne statisíce kilometrů, ještě neznamená, že je obecně odolné. To jistě ne, ale nás nezajímají jednotlivosti - stejně jako loni jsme si nechali vyjet průměrné nájezdy aut, která se letos podrobila německým STK (protože tamní data jsou dostupná a důvěryhodná - o českých to v takové míře neplatí) a soustředili se na průměrné kilometrové proběhy u aut osmi až jedenácti let věku. K dispozici tak máme průměrné hodnoty z kontrol milionů aut, a to už něco znamená.

S ohledem na výše zmíněné stáří se díváme na auta z let 2005 - 2008, tedy do doby, kam se nejeden zájemce o ojeté auto slušné úrovně za rozumné peníze může dívat. Auto takto staré nemusí být vybaveno příliš mnoha moderními nesmysly, nemusí mít ani nepovedený downsizovaný turbomotor nebo start-stop. A i když budou, start-stop se dá vždycky vypnout a když se k turbomotoru budete chovat, jak je patřičné, bude sloužit dlouho. Jinak jde už o velmi moderní auta - dostanete osm airbagů místo stěží dvou, pod kapotou bude dost výkonu a můžete dosáhnout i na spoustu luxusních prvků výbavy. Tady jsou výsledky.

10. Mercedes-Benz třídy M

Průměrný kilometrový proběh: 157 tisíc km

Tohle SUV Mercedesu není možná vyhlášené etalon spolehlivosti, ale očividně se majitelům nerozpadá pod rukama. Kdyby ano, nejezdilo by v průměru tolik, třebaže to ne nejvíce ze všech.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 1 - mercedes ml 420 cdi nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 2 - mercedes ml 420 cdi nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 3 - mercedes ml nejdrzaky2016 03

9. Volkswagen Touareg

Průměrný kilometrový proběh: 160 tisíc km

Touareg může lákat svým dieselovým desetiválcem, zrovna ten ale prý tolik nevydrží. Většina kusů v inzerci má naftové šestiválce a ty jsou zjevně zárukou výdrže.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 4 - vw touareg v10 tdi nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 5 - vw touareg v10 tdi nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 6 - vw touareg v10 tdi nejdrzaky2016 03

8. Volkswagen Sharan

Průměrný kilometrový proběh: 163 tisíc km

I tohle velké MPV je podle některých zdrojů dost nespolehlivé, přesto s ním ale lidé jezdí víc než se spoustou jiných aut. Takže možná někomu přijde nespolehlivé právě proto, jak moc s ním dříve jezdil někdo jiný.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 7 - vw sharan nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 8 - vw sharan nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 9 - vw sharan nejdrzaky2016 03

7. Volkswagen Passat

Průměrný kilometrový proběh: 165 tisíc km

Oblíbenec taxikářů a firemních flotil u nás i v Německu je s tímhle průměrným nájezdem ještě docela nízko. Jsou auta, která takové číslo zvládnou za dva, tři roky, ale očividně i taková, která mají po deseti letech mnohem méně, jinak by takovýto průměr nemohl vzniknout.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 10 - vw passat nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 11 - vw passat nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 12 - vw passat nejdrzaky2016 03

6. Mercedes-Benz třídy E

Průměrný kilometrový proběh: 166 tisíc km

Další vůz, který velmi často vídáme jako taxík, jezdí nejméně z německého trojlístku prémiových značek ve vyšší střední třídě. A je vyhlášen jako spolehlivý polykač kilometrů.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 13 - mercedes e 500 w211 nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 14 - mercedes e 500 w211 nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 15 - mercedes e 500 w211 nejdrzaky2016 03

5. BMW X5

Průměrný kilometrový proběh: 167 tisíc km

Nejlepší velké SUV na tomhle seznamu pochází z Mnichova a průměrně najede o 10 tisíc kilometrů víc než stuttgartský konkurent.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 16 - bmw x5 nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 17 - bmw x5 nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 18 - bmw x5 nejdrzaky2016 03

3. - 4. Ford Galaxy

Průměrný kilometrový proběh: 168 tisíc km

Sourozenec Volkswagenu Sharan s modrým oválem na přídi očividně jezdí ještě o něco víc, skončilo na sdíleném třetím místě.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 19 - ford galaxy nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 20 - ford galaxy nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 21 - ford galaxy nejdrzaky2016 03

3. - 4. BMW řady 5

Průměrný kilometrový proběh: 168 tisíc km

Další oblíbený polykač kilometrů, který i na tomhle seznamu své pověsti dostává. Některé kusy mohou mít za deset let klidně 700 tisíc, jiné ale očividně také velmi málo. Který z nich chce člověk koupit jako ojetinu, je nasnadě. U tohoto auta je ovšem i v Německu potřeba dát pozor na stav tachometru.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 22 - bmw 530i e60 nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 23 - bmw 530i e60 nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 24 - bmw 530i e60 nejdrzaky2016 03

2. Audi A6

Průměrný kilometrový proběh: 172 tisíc km

Nejlepší z německého trojlístku ve vyšší střední třídě je ingolstadtský bojovník. Že najíždí hromadu kilometrů, víme i z článku o extrémech na tomhle poli. Opět čekejte velkou šanci podvodů s kilometrovým proběhem, pokud ale vyberete správně, měla by A6 sloužit dlouho.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 25 - audi a6 nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 26 - audi a6 nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 27 - audi a6 nejdrzaky2016 03

1. Volvo V70/XC70

Průměrný kilometrový proběh: 188 tisíc km

Se slušným náskokem nejvíc ale v průměru jezdí velké kombíky od Volva - model V70 a jeho zvýšená verze XC70. Asi nebude náhodou, že tenhle vůz se na prvních příčkách odolnosti a trvanlivosti objevuje pravidelně.

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 28 - volvo v70 nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 29 - volvo v70 nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 30 - volvo v70 nejdrzaky2016 0310 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 31 - volvo xc70 nejdrzaky2016 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 32 - volvo xc70 nejdrzaky2016 0210 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 33 - volvo xc70 nejdrzaky2016 03

Kdo se nevešel do první desítky aneb 11. - 40. místo

Při skládání nejlepší desítky z dostupných dat jsme pochopitelně nedostali jen onu desítku. Zbyla nám tu tedy hromada dalších modelů, které se do deseti nejlepších nevešly a chtěli z nich vybrat pár lákavých. Ale nakonec jsme nechtěli kastovat, a tak je všechny přikládáme ve formě tabulek níže.

Můžete se podívat, jestli kilometrový proběh BMW řady 3, které jste si vyhlédli na Mobile.de, aspoň trochu odpovídá průměru, nebo jestli je nějak výrazně abnormální. Samozřejmě, zrovna „trojka” také není imunní vůči podvodům s tachometry, ale to není žádné auto, zákony nezákony. A můžete se podívat také na 29 dalších modelů nejznámějších evropských i zámořských značek, je tu třeba i Škoda Octavia...

10 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 34 - 10 nejvetsich drzaku mezi modernimi ojetinami tab 0110 největších držáků mezi moderními ojetinami: tato auta jezdí nejvíce - 35 - 10 nejvetsich drzaku mezi modernimi ojetinami tab 02

Zdroj: TÜV

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 36 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše