Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí

Jen málo přešlapů výrobců se skryje před testováním auta na 100 tisíc kilometrů, po němž je rozebráno na díly. Tento tucet z něj vyšel dosud nejhůře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí

8.3.2019 | Mirek Mazal

Jen málo přešlapů výrobců se skryje před testováním auta na 100 tisíc kilometrů, po němž je rozebráno na díly. Tento tucet z něj vyšel dosud nejhůře.

Když jsme řekli A, musíme říci i B. Minulý týden jsme vám představili auta, která dlouhodobými testy Auto Bildu prošla s nejlepším skóre a vyzdvihli pozoruhodný úspěch současné Škody Superb, která se ve výsledcích řadí k absolutní špičce. Dnes vám tedy musíme představit aktualizovaný žebříček modelů, které z testů probíhajících po dlouhých 100 tisíc kilometrů, které následuje rozebrání vozu na díly a prozkoumání jejich kondice, vyšly pro změnu nejhůře.

Přesně takové zkoušky ve spolupráci s Dekrou tradičně provádí německý Auto Bild a díky tomu si může dovolit pravidelně vydávat žebříček vozů, které z moderní podoby těchto testů (platí od roku 2014, předtím byly vozy bodovány jinak) vyšly úplně nejhůře. My jsme z nich vybrali tucet a přidali jsme i pár lépe umístěných modelů jako bonus pro lepší orientaci.

Můžete si myslet, že za těch pár let bude desítka nejhorších současně přehledem většiny, ne-li všech testovaných vozů, ale není tomu tak, sítem už prošlo dost přes 50 aut. Každý z nich musel v nejrůznějších režimech ujet minimálně 100 tisíc kilometrů, absolvovat všechny předepsané prohlídky a obvykle i neplánované servisní zásahy, které si vyžádaly vzniklé problémy. A během toho všeho snášet kritické soudy redaktorů, kteří je zrovna řídili.

Jak jsme již zmínili, praktický test následuje kontrola všech součástek auta ze strany Dekry, která prozradí zbytek. Měří se například i opotřebení válců, pomocí endoskopu jsou zkontrolovány ty nejskrytější dutiny karoserie a další detaily. Výsledkem je počet chybových bodů a známka od jedničky do pětky jako ve škole. A před sebou nyní máme vozy, které nedosáhly na lepší hodnocení, než je trojka, seřazené od nejhoršího po nejlepší. Vynechali jsme z nich pouze SUV, kterým věnujeme vždy zvláštní pozornost a nechceme se na tomto místě opakovat. Některá z nich by se ale mezi vůbec nejhorší hodnocené vozy vešla též. Dost bylo slov, tady je dvanáct nejhorších výsledků i s komentáři.

12. Škoda Fabia 1,2 TSI, chybové body: 24, výsledná známka: 3+

Výsledky dlouhodobého testu Fabie se kdysi pochlubila i sama škodovka, a tak to nebyl vyložený propadák. Přesto jde pouze o průměrný výsledek a existují desítky vozů, které sítem prošly s lepším hodnocením. Fabia Němce zaujala dobrým poměrem ceny a užitné hodnoty, při nájezdu 83 000 kilometrů ale odmítla startovat. Příčinou se ukázal krátký startovací kabel, který se nakonec zlomil. Jinak šlo z neduhů spíše o drobnosti, test jsme detailně probírali loni.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 1 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 08Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 2 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 09

11. Ford Mondeo Turnier 1,5 EcoBoost Titanium, chybové body: 27, výsledná známka: 3

Ford chtěl vytvořit prostorné kombi pro náročnější zákazníky, ale zaměření na objem zavazadelníku a kabiny ublížilo kvalitě ostatního zpracování. Do auta se vejde půl bytu, ale nelze ignorovat přešlap jako nedotažení šroubu mezichladiče stlačeného vzduchu, který nadělal paseku v celém motoru. Díl nedržel na svém místě, což je u nového auta zbytečná chyba vedle bezpočtu menších nedostatků, které Mondeu vynesly celkem 27 trestných bodů a umístění mezi nejhoršími.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 3 - Dlouhodoby test aut Auto Bild 01Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 4 - Dlouhodoby test aut Auto Bild 02Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 5 - Dlouhodoby test aut Auto Bild 03

10. Ford Mondeo 1,5 EcoBoost, chybové body: 29, výsledná známka: 3-

Druhé Mondeo v testu, tentokrát jako liftback, a ještě horší výsledek. Ani tato varianta si z dlouhodobého hlediska nevedla dobře. Mondeo ani tentokrát nepřesvědčilo, trestné body za průběžné nedostatky i nepřesvědčivou finální rozborku vyskočily až na cifru 29, z toho je výsledná známka 3-.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 6 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 06Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 7 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 08Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 8 - Ford Mondeo 2015 EU verze dalsi sada 14

9. Kia Carens 1,7 CDTI, chybové body: 29, výsledná známka: 3-

Po 100 tisících to vypadalo na známku 3+ za nespolehlivé parkovací senzory, rozbité ložisko kola a vybitou baterii. Kia dává dlouhou záruku, proto test pokračoval do 150 tisíců kilometrů. Teprve finální rozbor součástek ukázal začínající rez na dveřích zavazadelníku. Technika Carensu je v zásadě spolehlivá, zlobí spíše drobnosti, je jich ale dost na to, aby to nestačilo ani na trojku.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 9 - Kia Carens 1,7 CRDi test 07Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 10 - Kia Carens 1,7 CRDi test 16Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 11 - Kia Carens 1,7 CRDi test 43

8. Renault Clio Grand Tour TCe 90, chybové body: 29, výsledná známka: 3-

Auto Bildu se nelíbilo chování multimediálního systému, ale vážnější problém bylo vadné kuličkové ložisko v převodovce. Celkově vzato Renault vlivem elektroniky a vad materiálu nepřekonal Němce ani Korejce, což by mu jistě vyhovovalo. Možná příště.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 12 - Renault Clio 2017 nova oficialni sada 01Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 13 - Renault Clio 2017 nova oficialni sada 02Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 14 - Renault Clio 2017 nova oficialni sada 21

7. Seat Leon 1,6 TDI, chybové body: 29, výsledná známka: 3-

Na tachometru svítilo 80 972 kilometrů a převodové ústrojí se stalo nesnesitelným, jelikož vydávalo nezdravé zvuky a špatně řadilo. Vadné ložisko poškodilo převodovku, což byla rána pod pás, jinak si Leon vedl dobře. Ochrana proti korozi je příkladná, bublinky se objevují jen výjimečně na nepodstatných místech.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 15 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 03Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 16 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 16Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 17 - Test Seat Leon 2013 14 TFSI 27

6. BMW i3, chybové body: 31, výsledná známka: 3-

O nejmodernějším pohonu elektrických aut se tvrdí, že jsou tak jednoduché, že zásadně ubude starostí s jejich údržbou a nespolehlivostí. BMW i3 je elektrický vůz, v dlouhodobém testu ale tento předpoklad tak úplně nepotvrdilo. Dynamika vozu mile překvapila, stejně tak ovládání auta nedělalo potíže. Problémem se ukázalo hlavně nabíjení, neboť originální kabel musel být v záruce několikrát vyměněn. Zklamalo i víčko nabíjení, které se přestalo otevírat a potíže byly i s tím, co musí elektromobily řešit „oklikou” - topením. Celkově je z toho jeden z nejhorších výsledků v historii dlouhodobých testů Němců - co na tom, že sám elektromotor nedělal potíže, když leccos jiného, včetně možnosti vůbec dobít jeho zdroj energie, zlobilo opakovaně.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 18 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 05Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 19 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 08Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 20 - BMW i3 2016 facelift oficialni sada 18

5. Ford Grand C-Max 2,0 TDCi, chybové body: 32, výsledná známka: 3-

Posuvné dveře jsou fajn, ale jen když fungují, což v případě C-Maxu často neplatilo. Během zkušebních jízd také selhávala elektronika a nebyl to zrovna ojedinělý případ. Moc dobře se neprojevovala ani obrazovka navigace, která ne vždy navigovala. Pozlobil zkorodovaný konektor způsobující falešné impulzy k turbodmychadlu. Po demontáži všech částí překvapil orezlý blok motoru, kterému chyběl ochranný nátěr.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 21 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 01Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 22 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 05Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 23 - Test Ford Grand C-Max 16 TDCi 21

4. Volkswagen Golf 1,4 TSI, chybové body: 32, výsledná známka: 3-

Po základní porci 100 tisíc kilometrů měl Golf na kontě dvanáct trestných bodů za poruchy spojené s elektrickými okny, displeje a systému start-stop. Do interiéru prosakovala voda a test pokračoval dál. Po 200 tisících kilometrů přestala fungovat houkačka, vytekly tlumiče, zasekla se klapka palivové nádrže a projevila se vadná dvouspojka. Závěrečná kontrola ukázala stopy oleje na motoru a převodovce kvůli špatnému těsnění, případně v důsledku výměny spojky. Nutno dodat, že překvapivě početné chybové body a výsledná známka jsou uděleny Golfu po nájezdu dvakrát větší než obvyklé porce kilometrů, Němci byli zkrátka na domácí auto přísnější.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 24 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 06Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 25 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 07Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 26 - VW Golf 2017 facelift prvni oficialni sada 29

3. Citroen C4 Cactus PureTech 110, chybové body: 34, výsledná známka: 4+

Celkem 34 negativních bodů posbíralo originální stvoření s nepraktickým ovládáním. Během testu Auto Bildu selhala převodovka a zapalování. Rozebrání vyjevilo na 100 tisíc ujetých kilometrů nadstandardní opotřebení. Stylový Cactus s gumovými nárazníky je při výběru nového či ojetého vozu též lepší minout.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 27 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 18Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 28 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 31Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 29 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 49

2. Chevrolet Orlando 2,0 TD, chybové body: 35, výsledná známka: 4+

Stále ještě na úrovni dostatečného hodnocení těsně nad propadákem se drží velký Chevrolet, který sice jako nový už nekoupíte, jako ojetina by vás ale zajímat mohl. Jenže neměl - Orlando sice má praktické stránky jako sedm plnohodnotných sedadel, dostatek místa, dobrý výhled a silnou umlčenou naftu pod kapotou, dojem nicméně kazí spousta nepovedených detailů. Řazení automatické převodovky je nepříjemně hrubé, klimatizace nestačí, světla skoro nesvítí a auto navíc vyžaduje nečekané návštěvy automechaniků. Ty proběhly kvůli roztrhané manžetě poloosy řízení (při 50 000 km) a za dalších 20 000 km přestalo fungovat otevírání pátých dveří, protože selhal spínač. Demontáž na díly ukázala, že převodovka hodně trpěla.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 30 - Nejhorsi auta v dlouhodobem testu 01Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 31 - Nejhorsi auta v dlouhodobem testu 02Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 32 - Nejhorsi auta v dlouhodobem testu 03

1. BMW 218i Active Tourer, chybové body: 39, výsledná známka: 4-

Na propadnutí je po dlouhodobém testu zralé BMW řady 2. Není divu, když zánovnímu kusu při 36 331 kilometrech odešlo ložisko klikové hřídele jeho tříválcového motoru. Po devadesáti tisících se motor musel vyměnit úplně, vyznačoval se hrubým chodem a nouzový režim pro něj nebyl nic neobvyklého. Rozborka pak ukázala také unikající chladivo z klimatizační jednotky nebo neobvykle opotřebenou spojku. Smutné je, že u takového auta se ještě dnes objevuje koroze na karoserii. Na BMW bída s nouzí, jasně nejhorší výsledek v testu mezi auty, která nejsou SUV.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 33 - BMW 2 Active Tourer oficialni sada 11Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 34 - BMW 2 Active Tourer oficialni sada 18Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 35 - BMW 2 Active Tourer oficialni sada 43

Pár lepších výsledků dlouhodobých testů pro srovnání měřítek

Dacia Lodgy 115 TCe, chybové body: 12, výsledná známka: 2+

Velké překvapení, mnoho konkurentů se musí červenat. Antikorozní ochrana tohoto levného vozu z Rumunska je příkladná a lepší než u většiny ostatních. Test vytrvalosti přežila Dacia bez velkých problémů. Pouze drobné puchýřky pod těsněním zadních dveří a polámaný přepínač světel zabránily udělení nejvyšší známky.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 36 - Dacia Dokker a Lodgy 2017 facelift prvni foto 01Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 37 - Dacia Dokker a Lodgy 2017 facelift prvni foto 02Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 38 - Dacia Dokker a Lodgy 2017 facelift prvni foto 04

Škoda Octavia 2,0 TDI, chybové body: 9, výsledná známka: 2+

Poctivý automobil s prakticky velkým kufrem si drží svůj standard, kvůli kterému po něm lidé touží, říkají Němci. Nejzávažnější byly problémy se startováním, ale pomohla výměna startovacího tlačítka (35 850 km). Na dlouhých cestách byla Octavia oblíbeným společníkem díky pevným sedadlům, vysokému komfortu a rozumným detailům. Výhrady si zasloužila převodovka DSG. Občas se ozvala praskající palubní deska, chrastění začalo po 60 tisících kilometrech. Pohled do dutin zobrazil drobné neduhy v případě antikorozní ochrany, ale i tak velký úspěch.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 39 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 004Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 40 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 009Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 41 - Test Skoda Octavia III 2013 prvni 20 TDI 048

Audi A3 Sportback g-tron, chybové body: 0, výsledná známka: 1+

Absolutní vítěz mezi hodnocenými vozy ukazuje, jak by mělo celé vypadat. Audi na stlačený zemní plyn vyvrátilo předsudky a zazářilo v testu vytrvalosti. Zkouška neobjevila nic negativního, obešla se zcela bez selhání, nečekaných poškození i nadměrných opotřebení. Ani závěrečná demontáž neodhalila nic, co by stálo byť za jeden trestný bod. Lepšího výsledku v dlouhodobém testu nelze dosáhnout, proto známka 1+.

Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 42 - Audi A3 Sportback g-tron 2013 02Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 43 - Audi A3 Sportback g-tron 2013 04Nejhorší auta dlouhodobých testů Němců. I nejmodernější pohon třel bídu s nouzí - 44 - Audi A3 Sportback g-tron 2013 11

Zdroj: Auto Bild

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše