Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí”

1.7.2017 | Petr Prokopec | 75 příspěvků

K novému autu se neodmyslitelně váže záruka, během níž se nemusíte o mnoho starat. Jak spolehlivá jsou ale auta po jejím skončení?

Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na nejkvalitnější nová auta současnosti, tedy na ta, která jejich majitelé popisují po koupi jako nejméně problematická po devadesátidenním vlastnictví. Je jistě nepříjemné, když si pořídíte nový vůz a jsou s ním hned problémy, pokud se to ovšem stane, za jejich řešení aspoň nebudete muset platit - ze zákona povinná dvouletá, často tříletá a někdy za příplatek či bez něj delší tovární záruka pokryje myslitelné potíže. Co ale když taková záruka skončí?

Pak je řešení problémů s autem jen na vás, a to pochopitelně „leze do peněz”. Že jsou s různými auty po záruce různé problémy, je nabíledni, ale se kterými jsou nejvíce? A hned po jejím skončení? Právě na to se zaměřila pojišťovna Warranty Direct, která nabízí pojištění poruch na autě po skončení tovární záruky, tedy de facto vlastní záruky za příplatek. A ví tedy velmi dobře, jaká auta a jak se po záruce kazí nejvíce.

Úvod dále nebudeme protahovat a podíváme se na výsledky, které nedopadly zrovna lichotivě pro koncern Jaguar Land Rover. Na Land Rover jako značku totiž připadá největší procento problémů zaznamenaných po čtyřletém vlastnictví. Prim přitom hraje Defender, na který připadá 30 % všech potíží, jenž jsou s britskou značkou spojeny. Discovery na tom ale s 28 % není o mnoho lépe. Nesnáze se ovšem nevyhýbají ani Range Roveru (26 %) či Land Roveru Freelander (16 %).

Potíže s kvalitou britských vozů navíc druhým místem umocňuje Jaguar a potvrzuje tak, že tradované zvěsti o jejich nespolehlivosti nejsou vymyšlené. A ani na dalších místech nenajdeme značky, které by nebyly obvykle spojovány s problematickou spolehlivostí - po skončení záruky se dále nejvíce kazí Opely na na třetím a čtvrtý skončil Renault, další „obvyklý podezřelý”. Je zkrátka nejvíce pravděpodobné, že konec záruky přinese nejvíce problémů u Land Roverů, Jaguarů, Opelů a Renaultů - tak praví statistika.

Warranty Direct se ale nezaměřila jen na značky, ale i na konkrétní problémy, na které si dávat pozor. Nejčastějšími poruchami po záruce jsou ty spojené s nápravami či zavěšením (21 %), jenž se liší dle najetých kilometrů - čím více jich máte, tím je vyšší riziko problému, pochopitelně. Druhé místo pak patří elektronice (20 %), třetí katalyzátorům a emisním systémům (10 %) a čtvrté chladicím systémům (8 %).

Ovšem, i relativně nespolehlivá auta může být relativně levné opravit. Pokud jde o výše nákladů na případné opravy, první místo připadá na Bentley, kde průměrná výše jedné pozáruční opravy šplhá na 41 000 Kč. To ale ve výsledku není při pohledu na ceny této značky překvapivé. Land Rover jako další prestižní značka příliš nezaostává (40 tisíc Kč), překvapivý je ale třetí s 38 500 Kč na jednu opravu - tady se musí být obvyklé větší problémy.

Zmínit můžeme ještě konkrétní ceny nejčastěji selhávajících komponentů, kde poněkud smutné prvenství připadá na převodovky, kde oprava v průměru vychází na 29 500 Kč. Dále jsou na řadě motory (25 500 Kč), jako třetí pak skončily systémy řízení (9 500 Kč). Tím nám informace končí, přičemž vůči britským značkám vůbec nejsou pozitivně laděné. A to je Warranty Direct britská pojišťovna, zaujatá tedy jistě nebude...

Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 1 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 23Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 2 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 24Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 3 - Test Range Rover Evoque Coupe SD4 25
Land a Range Rovery...

Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 4 - Test Jaguar XFR prvni 04Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 5 - Test Jaguar XFR prvni 09Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 6 - Test Jaguar XFR prvni 51
...Jaguary...

Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 7 - Test Opel Astra ST 2013 20 CDTI BiTurbo 001Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 8 - Test Opel Astra ST 2013 20 CDTI BiTurbo 003Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 9 - Test Opel Astra ST 2013 20 CDTI BiTurbo 062
...Opely...

Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 10 - Renault Megane RS 265 2014 test 003Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 11 - Renault Megane RS 265 2014 test 013Tato auta se nejvíce kazí hned po skončení záruky. Jsou to „obvyklí podezřelí” - 12 - Renault Megane RS 265 2014 test 047
...a Renaulty jsou auta, u kterých můžete očekávat nejvíce problémů po skončení záruky

Zdroj: Warranty Direct

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 75 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše

Reklama