Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S neskutečnou lehkostí dokáže nová M5 dosahovat i udržovat extrémní rychlosti. Po německé dálnici vedle ostatních aut dolová létá, jako by se nic zvláštního nedělo.
Na novou generaci BMW M5 se hrne chvála ze všech stran. Je to vcelku překvapivé, neboť před oficiální premiérou řada lidí nemohla mnichovskému über-sedanu přijít na jméno. Důvodem je přesedlání na pohon všech kol, jehož se lidé pravidelně jezdící spíše bokem než v přímém směru obávali. Automobilka ovšem umožnila i deaktivaci pohonu přední nápravy, načež se tyto strachy ukázaly být lichými.
Místo toho se tedy můžeme soustředit pouze na jízdní dynamiku, která je mimořádně působivá. Dle technických parametrů je totiž možné počítat se sprintem na stovku za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, respektive 305 km/h po zakoupení paketu M Driver‘s Package. Za tím přitom stojí 600 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž produkuje 4,4litrový přeplňovaný osmiválec.
Nové video ovšem dokazuje, že tato data jsou možná až zbytečně skromná. Čas potřebný k akceleraci na stovku je totiž o dvě desetiny nižší, v rámci maximálky je pro změnu možné počítat dokonce s 312 km/h. Obě čísla vychází z GPS, nikoliv třeba z tachometru a stopek. S danou dynamikou lze tedy v reálném světě stoprocentně počítat.
Zajímavé přitom je, že onoho působivého času při akceleraci vůz dosáhl sice ve sportovním režimu, ovšem s převodovkou ponechanou v normálu. Je tedy dost možné, že výsledné hodnoty by bylo možné ještě o chlup ponížit. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby dvoustovka padla na tachometru klidně i za méně než 11 sekund.
Stejně tak je třeba vypíchnout, kterak snadno se M5 dostane na magickou třístovku a především, jak dlouho se na této hodnotě či dokonce nad ní drží v běžném provozu. I přes nemalou práci divize BMW M totiž stále nejde o ryzí supersport, ale o sedan, se kterým snadno dojedete s celou rodinou na chatu a který s cenou startuje na 3 185 000 Kč. Což s ohledem na to, co vidíme, rázem nevypadá jako zase tak moc...







Nové BMW M5 je neskutečně rychlé. Dokonce rychlejší, než automobilka uvádí v technických parametrech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
