Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akcelerace LaFerrari: na 343 km/h je v mžiku, zpráská i Veyron (videa)
9.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Reálným soubojem titánů můžeme pokřtít klání Veyron vs. LaFerrari. Italský koník zvládl až 343 km/h.
Na našich stránkách není v posledních měsících LaFerrari žádným výjimečným úkazem, ostatně byla by škoda ho neservírovat světu, když se objevilo už v tolika materiálech a na tolika snímcích. Zákazníci jsou po něm tak lační, že jeho cenu vyšroubovali v přepočtu na 80 milionů korun. Na druhou stranu se nelze zase až tak moc divit, vždyť maranellský hybridní bolid pokoří dynamikou v podstatě cokoliv, na co si jen vzpomene.
Jeho nejnovější videa pocházejí z britské zářijové akce evoMax, kde se sjela dohromady solidní skupinka hyperaut, které si to bok po boku rozdávaly na letištní ploše. Jedním z nejočekávanějších, ne-li zcela nejočekávanějším soubojem těchto klání se stal závod Bugatti Veyron a zmíněného červeného hřebce z Itálie. Ten se odehrál na necelých dvou mílích (3,2 kilometrech) a oba vozy startovaly z klidu na povel. Ze záznamu není sice nadvláda Ferrari zcela prokazatelná, ale hned několik záběrů odhaluje, že bylo rychlejší. Rozdíl hmotností byl evidentně klíčový a Bugatti nestačilo ani přes tisíc koní.
Průkaznějším obrazem jeho pozoruhodné dynamiky je druhý snímek dokumentující zrychlení LaFerrari z místa spolujezdce, kde je pěkně vykreslena jeho dynamika i schopnost snadno zrychlovat ještě za hranicí 320 km/h. Stovku tohle „dělo“ zdolá z klidu hluboko pod třemi sekundami, dle výrobce má pokořit dvoustovku za necelých sedm a se sprintem z klidu na 300 km/h je hotové už 15 sekund po startu.
Na videu také vidíte, že ve 336 km/h je šestý rychlostní stupeň vytočen a vůz, respektive jeho řidič, řadí sedmičku, aby se následně dostal až na 343 km/h. Není tedy s žádným podivem, že Ferrari uvádí maximálku přes 350 km/h. Kolik přesně to je, by nás docela zajímalo... Pro stručné zopakování se ještě závěrem sluší připomenout, že v jeho útrobách nalezneme hybridní pohonné ústrojí sestávající z atmosférického dvanáctiválce (o objemu 6,3 litru) s výkonem 800 koní a podpůrného elektromotoru s akumulátory. Ty přidávají dalších 163 koní.
LaFerrari zrychluje jako pominuté a s klidem se přiblíží metě 350 km/h
Drag race LaFerrari proti Veyronu
Akcelerace a „maximální rychlost“ LaFerari v rámci možností
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včera - Srovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024 - Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
- Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 35 minutami - Upadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera - Muž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včera - Nový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včera - GM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.26. 22:58 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.26. 17:35 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 07.26. 15:00 - pavproch
- BMW Divize 07.26. 14:38 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha