Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem
26.9.2019 | Mirek Mazal
Ani meta 300 km/h nepředstavuje pro více jak 1500koňový stroj nic mimořádného, pohled na tachometr je ale ve zvláštní zvukové kulise jedinou útěchou.
Veškeré poslední zprávy na téma Koenigseggu se týkají nové modelu Jesko. Nejnovější přírůstek pojmenovaný po otci zakladatele značky si nepochybně pozornost určitě zaslouží, než se ale dostane do sériové výroby, platí za nejsilnější švédskou stíhačku starší Regera.
Neobvykle řešený hybrid o výkonu až 1 119 kW (1 521 koní) a točivém momentu 2 170 Nm pohání zadní kola pomocí kombinace benzínového osmiválce se dvěma turby a tří elektromotorů. Pokroková kombinace umožňuje akcelerovat na 100 km/h za 2,7 sekundy, maximální rychlost výrobce slibuje až 410 km/h. Slib obří dynamiky není planý, naopak potvrzován je při jakémkoliv sešlápnutí plynu.
Schopnosti Regery předvedla profesionální závodnice Carina Lima. Aktivní účastnice automobilových soutěží transformovala katalogové údaje do raketového rozjezdu z klidu až za hranici 320 km/h. Nemohla pokračovat, protože se blížila ke konci dráhy a musela začít brzdit. Lineární zátah byl vidět na splašeném tachometru, ovšem v pozadí zkušebního sprintu je slyšet ještě jedna zajímavá věc.
Regera používá originální převodovku KDD (Koenigsegg Direct Drive), která vlastně až tak převodovkou není. Při akceleraci nebo ve vysokém tempu se výkon přenáší ze spalovacího agregátu na kola přes hydrodynamickou spojku. Zbytek jízdních situací řeší tři elektromotory napájené soustavou baterií. Jednostupňový automatický systém funguje skoro jako u dragsteru. Technický tato neobvyklá věc evidentně funguje, z akustického hlediska z ní ale plyne divný pocit. V podstatě se projevuje jako CVT, které nepřináší zrovna velké zážitky pro uši pasažérů.






Technicky vychytaná Regera zní podivně, ale jede neskutečně rychle
Zdroj: carinalima_racing@Instagram
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 4 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 6 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 7 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 9 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva