Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo 4C se odkládá, stejně tak vstup Alfy na americký trh. Opět
15.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf koncernu Fiat-Chrysler v Detroitu konstatoval, že Alfa Romeo není připravena na vstup na americký trh. Sporťák 4C pak stále není tam, kde má být.
Příznivci milánských automobilových krásek museli koncem loňského roku opakovaně prožívat drobnější extatické stavy. Značce se sice zrovna nedaří a portfolio jejích modelů je velmi omezené, budoucnost se ale zdála být docela růžová. Interní plán Italoameričanů počítal s představením devíti novinek do roku 2016 a premiéra sportovního modelu 4C byla poněkud neformálně přislíbena pro letošek. Vzhledem k množství předchozích odkladů to sice mohlo znít všelijak, dřívější přistižení testovacích prototypů ale nasvědčovalo tomu, že Alfa něco skutečně chystá.
Jenže tohle se stalo čtrnáct dnů zpátky, dnes je všechno jinak. Sergio Marchionne včera na autosalonu v Detroitu před novináři pronesl několik méně uspokojivých zpráv, když jednak znovu odložil vstup Alfy na americký trh. To je už hodně vousatý příběh - Alfa Romeo se totiž chce do Ameriky vrátit snad chvíle, kdy se z něj stáhla, nejpozději každý druhý rok ale nový plán nahradí novým odkladem. Jinými slovy, nic nového pod sluncem - místo roku 2014 je dalším termínem „neurčito”.
Důvod? „Skutečným problémem pro mě je, abychom byli připraveni se samotnou Alfou. A my nejsme připraveni. Úkol vrátit Alfu do Ameriky je jednorázová akce, nemůžeme si dovolit ji dělat nadvakrát a nehodláme ji provést mizerně. Alfa Romeo ale přijde, o tom nemůže být pochyb,” řekl konkrétně Marchionne.
Tento prostoj přitom pravděpodobně úzce souvisí právě se zmíněným modelem 4C, jehož příchod na trh byl rovněž odložen a který by v USA dobře posloužil pro vybudování image značky. „Auto není tam, kde by mělo být a stejně tak zbytek Alfy,” dodal Marchionne a ačkoli to přímo neřekl, na premiéru kupé 4C v roce 2013 a odvozeného roadsteru v roce 2014 můžeme zřejmě zapomenout.
Co se s italskou značkou doopravdy bude dít je tedy nadále otázkou. Záměrům Fiatu věřit očividně nelze, mohou se změnit klidně pár týdnů poté, co byly stvořeny.






Model 4C je budoucností Alfy Romeo. Už hodně dlouho...
Zdroj: Detroit Free Press
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 4 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 6 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
