Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo 4C se odkládá, stejně tak vstup Alfy na americký trh. Opět
15.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf koncernu Fiat-Chrysler v Detroitu konstatoval, že Alfa Romeo není připravena na vstup na americký trh. Sporťák 4C pak stále není tam, kde má být.
Příznivci milánských automobilových krásek museli koncem loňského roku opakovaně prožívat drobnější extatické stavy. Značce se sice zrovna nedaří a portfolio jejích modelů je velmi omezené, budoucnost se ale zdála být docela růžová. Interní plán Italoameričanů počítal s představením devíti novinek do roku 2016 a premiéra sportovního modelu 4C byla poněkud neformálně přislíbena pro letošek. Vzhledem k množství předchozích odkladů to sice mohlo znít všelijak, dřívější přistižení testovacích prototypů ale nasvědčovalo tomu, že Alfa něco skutečně chystá.
Jenže tohle se stalo čtrnáct dnů zpátky, dnes je všechno jinak. Sergio Marchionne včera na autosalonu v Detroitu před novináři pronesl několik méně uspokojivých zpráv, když jednak znovu odložil vstup Alfy na americký trh. To je už hodně vousatý příběh - Alfa Romeo se totiž chce do Ameriky vrátit snad chvíle, kdy se z něj stáhla, nejpozději každý druhý rok ale nový plán nahradí novým odkladem. Jinými slovy, nic nového pod sluncem - místo roku 2014 je dalším termínem „neurčito”.
Důvod? „Skutečným problémem pro mě je, abychom byli připraveni se samotnou Alfou. A my nejsme připraveni. Úkol vrátit Alfu do Ameriky je jednorázová akce, nemůžeme si dovolit ji dělat nadvakrát a nehodláme ji provést mizerně. Alfa Romeo ale přijde, o tom nemůže být pochyb,” řekl konkrétně Marchionne.
Tento prostoj přitom pravděpodobně úzce souvisí právě se zmíněným modelem 4C, jehož příchod na trh byl rovněž odložen a který by v USA dobře posloužil pro vybudování image značky. „Auto není tam, kde by mělo být a stejně tak zbytek Alfy,” dodal Marchionne a ačkoli to přímo neřekl, na premiéru kupé 4C v roce 2013 a odvozeného roadsteru v roce 2014 můžeme zřejmě zapomenout.
Co se s italskou značkou doopravdy bude dít je tedy nadále otázkou. Záměrům Fiatu věřit očividně nelze, mohou se změnit klidně pár týdnů poté, co byly stvořeny.






Model 4C je budoucností Alfy Romeo. Už hodně dlouho...
Zdroj: Detroit Free Press
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Číňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
30.6.2025Klání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
30.6.2025Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
1.7.2025Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
1.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva