Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo popírá zvěsti o konci 4C, i když jich letos neprodala ani tisíc
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové tvrdí, že na stávajících spekulacích o konci kupé a roadsteru není špetka pravdy, naopak se chystají nabídku Alfy 4C dále zatraktivňovat.
Včera jsme vytáhli na světlo světa spekulace společnosti AutoForecast Solutions, dle kterých by Alfa Romeo 4C měla skončit v roce 2020, a to bez přímého nástupce. Důvodem jsou špatné prodeje, zvláště na severoamerickém trhu. Ve Spojených státech bylo totiž od ledna do června registrováno pouze 309 kusů. 4C na tom ovšem není extrémně dobře ani v Evropě, neboť po prvních pěti měsících tu máme 626 prodaných vozů.
Pravda, ve srovnání s loňským rokem jde sice o významný relativní nárůst (takřka o 100 procent), nicméně v absolutních číslech tu stále nemáme světoborný výsledek. Vůbec bychom se proto nedivili, kdyby Alfa Romeo nakonec kupé i Spider zařízla ještě dříve než na konci dekády. Italové se na to ovšem podle oficiálního prohlášení rozhodně nechystají. Místo toho dodávají, že obě karosářské verze jsou pro značku nadmíru důležité.
Kromě toho automobilka zmiňuje, že pokračuje v navyšování přitažlivosti tohoto modelu, pročež výbavu letos rozšířil sportovní výfuk Akrapovič a karbonové doplňky. Rok 2020 je pak více než vzdálený, což na jednu stranu znamená, že zájem publika může nadále stoupat. Stejně tak je ovšem možné, že registrace letos dosáhnou vrcholu a napříště již budou pouze klesat.
Ať tak či onak, 4C jednoho dne dosáhne konce svého životního cyklu. Je přitom otázkou, zda se přímým nebo nepřímým nástupcem stane jedna ze dvou „specialit“, které automobilka zmiňuje ve svém plánu. Jejich odhalení bychom se měli dočkat mezi roky 2017 a 2020, což jen koresponduje se zmiňovanými spekulacemi o konci 4C. Jak to ale nakonec bude, ukáže jen čas...

















Alfa Romeo 4C na sklonku dekády skutečně skončí, otázkou je ovšem příchod nástupce. Značka přitom již potvrdila, že mezi roky 2017 a 2020 chystá dvě „speciality“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva