Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mistr světa mohl po 15 letech projet svou F1, jeho představení ohromilo všechny
14.12.2020 | Petr Prokopec
Byl sice o něco málo pomalejší než dnešní monoposty, nicméně každý na tribunách i v boxech by jeho stroj hned bral zpátky. Důvodem je hlavně jeho úchvatný zvuk, takové představení už dnes v F1 nezažijete.
V roce 2005 ve Formuli 1 definitivně skončila nadvláda Ferrari a Michaela Schumachera. FIA tak dlouho hledala cesty, jak Italům znepříjemnit život, až v roce 2005 uspěla, a to díky novým pravidlům zakazujícím výměny pneumatik - z dnešního i dřívějšího pohledu to bylo absurdní omezení. Ferrari přesto do posledního závodu bojovalo o titul, úspěšné ale nakonec nebylo.
Pohár konstruktérů tak opanoval Renault, zatímco novým králem světa byl korunován Fernando Alonso. Francouzská stáj i španělský závodník pak zabodovaly rovněž o rok později, v obou případech naposledy. Jakkoliv totiž rodák z Ovieda následně zamířil k McLarenu a poté dokonce k Ferrari, nakonec měl vždy navrch někdo jiný, ať to byl již Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton či Sebastian Vettel.
Je přitom otázkou, zda od Alonsa můžeme čekat velké výkony v příštím roce, kdy se Španěl znovu stane součástí startovního pole. Jelikož nicméně Renault za dominantním Mercedesem zaostává, dá se předpokládat, že ani v příštím roce Alonso nebude korunován mistrem potřetí. Byť je třeba zdůraznit, že na svůj návrat se připravuje opravdu usilovně a s novými i postaršími monoposty najíždí pomalu více kilometrů, než mají letos v nohách aktivní jezdci.
Alonso nechyběl ani u oslav konce sezóny v Abú Zabí, kde usedl za volant právě mistrovského monopostu R25 z roku 2005. Na měkkých pneumatikách pak zajel čas 1 minuta a 39 sekund, čímž vyrovnal Hamiltonovo nejrychlejší kolo z loňského závodu. S letošními vozy by ale již krok držet nedokázal, daný čas byl o dvě sekundy pomalejší než v případě Nicholase Latifiho alias jezdce s nejhorším časem v rámci kvalifikace. Ani to ale za 15 let není ohromující rozdíl.
Přesto nicméně dle Alonsa by každý v boxové uličce a vlastně i na tribunách vyměnil současné monoposty za ty někdejší. Stojí za tím zvuk uječeného desetiválce, díky němuž je ostatně vůz daleko rychlejší, než se může zdát. „Je to něco, co opravdu postrádáme. A nejenom fanoušci, zvuk chybí i nám všem v boxech. Chybí nám jednoduše Formule 1, do které jsme se zamilovali, když jsme ji jako děti sledovali v televizi,“ řekl Alonso. S tím lze jen souhlasit, na letošní Alonsovo představení ale lze hledět i pozitivně - vzpomínky na tyto krásné časy vrací velmi živě, však se na to podívejte a poslechněte si to sami.






Fernando Alonso se o uplynulém víkendu znovu shledal s vozem, s nímž v roce 2005 získal první titul. Zvuk jejího motoru V10 je ohromující. Foto: Renault
Zdroj: Formula 1
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 6 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 8 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 9 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 11 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva