Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpine A120: nový sporťák ukázal interiér, prý jde ale znovu jen o studii
11.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi nakonec nepředstaví sériové provedení, ale již třetí koncept, prý blízký realitě. V jeho kabině jsou přitom viditelná pádla řazení pod volantem.
O znovuzrození značky Alpine se mluví prakticky již od roku 2012, kdy se daly do holportu Renault a Caterham. Spolupráce těchto automobilek však neprobíhala tak, jak si asi obě zúčastněné strany původně představovaly, a tak nakonec došlo k rozkolu. I z tohoto důvodu bylo následně oznámeno, že nové kupé bude mít menší zpoždění. Nedávno však fanoušci mohli začít jásat, neboť Renault oznámil, že sporťák s logem značky Alpine se ukáže již ve druhé půli února. Jak se ovšem nyní ukazuje, zase tak horké to s příchodem sériového modelu nebude.
Francouzi totiž aktuálně sice poslali do světa snímek interiéru, nicméně také naznačili, že ani tentokrát se nejedná o produkční model. Místo toho dorazí 16. února již třetí koncept (ten poslední s označením Celebration se ukázal loni u příležitosti startu závodu 24 hodin Le Mans), který by však měl poměrně hodně reflektovat realitu. Na sériové provedení si ale v showroomech budeme muset počkat až do příštího roku, pročež se dá počítat s tím, že debutovat by novinka mohla na podzim v Paříži.
Není to ovšem jediná smutná zpráva, kterou musí fanoušci překousnout. Druhá se pojí s pádly řazení pod volantem, které jasně naznačují, jakou převodovku v případě konceptu dostaneme. Stále sice existuje naděje, že produkční verze dorazí také s manuálem, nicméně při pohledu na Clio RS a spekulace o příštím Renaultu Mégane RS tomu již příliš nevěříme. Zvláště když hnací ústrojí druhého zmiňovaného modelu by mělo odpovídat tomu, které dostane právě znovuzrozená Alpine.
Dvouspojkový automat EDC tedy zřejmě bude jedinou volbou i v případě produkční varianty, přičemž dle spekulací by jej měl doplnit přeplňovaný 1,6- nebo 1,8litrový čtyřválec naladěný na přibližně 300 koní. To rozhodně není zanedbatelný výkon, zvláště v kombinaci s hmotností pohybující se dle dohadů okolo 1 100 kilogramů. Máme tu tedy v podstatě přímého konkurenta pro Alfu Romeo 4C, což lze na jednu stranu ocenit, lehkých sporťáků totiž nikdy není dost. Ale ta převodovka nás opravdu trápí...


Se znovuzrozením značky Alpine to příští týden nebude až tak horké, jak jsme původně mysleli. Namísto sériové verze totiž dorazí jen další koncept
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nejčtenější články
Šéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
16.9.2025Prezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
16.9.2025Mercedes po poprasku okolo motorů BMW říká, je odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
16.9.2025Šéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
17.9.2025Land Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
17.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva