Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alpine do nové verze svého sporťáku posadil pilota Formule 1, chce tak uzmout rekord Ringu
18.10.2023 | Petr Prokopec
Téměř každá významná automobilka má přímo či nepřímo pod palcem některého z pilotů Formule 1, kteří z podstaty patří mezi největší řidičská esa vůbec. Přesto jejich služeb téměř nevyužívají. Alpine to chce s Estebanem Oconem změnit.
Od návratu francouzské značky Alpine mezi živé uteklo již šest let. Za tu dobu jsme se dočkali jen jednoho nového modelu, dvoudveřového kupé A110. To se postupem času ukázalo v několika variantách, z nichž tou poslední je provedení R s řadou karbonových komponentů, které hmotnost vozu snížily o 34 kilogramů. Motor nicméně zůstal stejný jako u Alpine A110 GT a S, zadní kola tedy roztáčí přeplňovaná jedna-osma naladěná na 300 koní. Stranou tak zůstává jen základní kupé, v jehož případě jednotka produkuje „pouze“ 252 koní.
Francouzi nicméně již nějaký ten čas okupují Severní smyčku Nürburgringu, kde usilovně testují nový vrchol. Pozoruhodné je, že nově dokonce povolali do služby i jezdce Formule 1 Estebana Ocona, což automobilky dělají docela zřídka. Třeba takový Mercedes má k dispozici Lewise Hamiltona, sedminásobného mistra světa F1, přesto jej vidíme nanejvýš čas od času mihnout se v nějakém reklamním klípku, než že by se silničními sporťáky Mercedesu zkusil zajet nějaký rekord okruhu. To se neděje prakticky vůbec.
Ocon je na Ringu přesně pro tento účel a podle očitých svědků měl takřka jednadvacetikilometrový okruh zajet s prototypem Alpine za 7 minut a 18,77 sekundy, což znamená, že chystané Alpine A110 s označením RS či Trophy-R zvládne překonat i Porsche Cayman GT4. Sklonit se nicméně musí před verzí GT4 RS, která se s komponenty Manthey Racing dostala až k metě 7 minut a 3,12 sekundy. Na rekord třídy tedy francouzská značka nejspíše nedosáhne, přesto jde o úctyhodný čas. Cayman GT4 RS je hlavně silnější, jinak váží až poněkud obézních 1 415 kilogramů, zatímco novinka Alpine by se měla dostat pod tunu. Za svůj výsledek tedy vděčí hlavně hmotnosti, ne výkonu.
Alpine zatím nepotvrdil, kdy můžeme s debutem novinky počítat. Modifikací oproti výchozímu provedení R lze nicméně očekávat poměrně hodně. Jak se totiž zdá, došlo na snížení světlé výšky a tedy hrátky s tlumiči a pružinami. Dále tu máme specifická a jistě výrazně odlehčená litá kola, za nimiž se nejspíše objeví karbonové brzdy. Čelní partie se dočkají bočních stabilizačních křídel, zatímco vzadu lze počítat s difuzorem a větším křídlem. A také s centrální ploutví na zadním okně.
Interiér se nicméně již příliš měnit nebude, karbonovými skořepinami a šestibodovými pásy totiž disponuje i výchozí Alpine A110 R. Za to je nutné dát 2,8 milionu korun, tedy o takřka milion korun více, než na kolik vyjde varianta S. Pokud pak Francouzi budou ve zdražování pokračovat stejným tempem, Porsche Cayman GT4 RS za 4 285 245 Kč rázem již nebude za drahého příbuzného.





A110 R slouží Francouzům jako odrazový můstek pro novou vrcholnou verzi. Tu aktuálně na Ringu prohání i jezdec F1 Esteban Ocon, jak můžete spatřit níže. Foto: Alpine
Zdroj: CarSpyMedia@YouTube
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
před 8 hodinamiVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
před 9 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 11 hodinamiLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včeraNové Audi Q3 v úplném základu působí neuvěřitelně uboze. Tohle za 1,1 milionu korun?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva