Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ariel Nomad dostal kompresor, v terénu zrychlí z 0 na 160 za 7,4 sekundy
18.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud máte pocit, že terénnímu trubkostroji jménem Ariel Nomad chybí v základním provedení výkon, máte nyní možnost nechat mu trochu přitopit pod kotlem.
Ariel Atom je šílený stroj. Možná ne tak šílený jako Škoda Yeti RS, ale dost bláznivý na to, že musíte mít v rukou něco opravdu výjimečného, abyste mu na okruhu stačili. Vlastně ne jen na okruhu - od letošního roku je k mání i Ariel Nomad, který není ničím jiným než jakousi off-roadovou verzí Atomu. A podle všeho se nezdá, že by se jako terénní auto jen tvářil.
Nedá se říci, že by už ve standardním provedení šlo o pomalé auto (či jak Arielům říkat). Váží pouze 670 kg a pohání jej 2,4litrový motor Hondy generující až 175 kW (238 koní) a 300 Nm, díky čemuž zrychluje na stovku za 3,4 sekundy a při akceleraci jej na 201 km/h zastaví jen omezovač. Některým zákazníkům to ale očividně bylo málo, a tak Ariel přidává do nabídky i variantu s kompresorem.
Ta používá stejný motor, díky přeplňování z něj ale doluje až 216 kW (294 koní) a 340 Nm. Akceleraci na stovku udává Ariel stejnou - možná omylem - na 160 km/h ale tato verze zrychlí za 7,4 sekundy, maximálka je opět omezená na 201 km/h. Ale i to je docela kalup, uvážíme-li, kde všude může Nomad jezdit a co kolem sebe za jeho volantem máte.
Pochopitelně, zvýšení výkonu nepřichází zadarmo - zatímco standardní provedení stojí 30 000 liber (asi 1,1 milionu Kč), to přeplňované vyjde na 36 000 liber (cca 1,32 milionu Kč). Rozdíl 6 000 liber (220 tisíc Kč) pak mohou doplatit i ti, kteří si terénní Ariel již objednali, ale zatím jim nebyl dodán. A čekání to zřejmě není krátké - britská firma hovoří o době dodání do 9 až 12 měsíců od objednávky. Zatím prý předala zákazníkům 2 kusy vozu a další 2 brzy předá, její výrobní kapacity přitom činí 50 až 60 kusů této podivnosti za rok.



































Nedá se říci, že by Ariel Nomad nebyl už v základní verzi dosti „ujetý” stroj. V té kompresorové je ještě „ujetější”...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva