Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Arrinera Venocara: polský supersport zná své finální specifikace i cenu
3.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O všem z toho sice Poláci už mluvili, teprve teď je to ale definitivní. Pokud byste nepohrdli autem od našich severních sousedů, mít jej můžete ještě letos.
Zdánlivě nepravděpodobný závěr příběhu o zrodu prvního polského supersportu (repliku McLarenu F1 nepočítáme...) se stal skutečností. Již nějaký ten pátek avizovaná a během loňského roku postupně odhalovaná Venocara od Arrinery je skutečně v prodeji a to si výrobce nedovolil přejít jen tak.
Žádných vyloženě přelomových informací jsme se sice při této příležitosti nedočkali (dříve jsme vám nabídli podrobné technické specifikace i avízo konečné ceny), upřesnění či v některých případech zpečetění předchozích údajů ale jistě přijde vhod.
Pokud vás tedy „polské Lambo” zajímá, vězte, že jeho kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru původem z Chevroletu Corvette ZR1 nabídne v produkční podobě maximálně 650 koní výkonu a 820 Nm točivého momentu. Spojen je s šestistupňovou převodovkou Graziano a pohonem zadních kol, což v kombinaci s pohotovostní hmotností pouze 1 300 kg (a tedy dosti zajímavém váhovém poměru 2 kg na koně) znamená schopnost zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku za 8,9 sekundy a dosáhnout rychlosti až 340 km/h.
Další detaily o technickém provedení a interiéru vozu jsou známé už z dřívějška, předpokládáme ale, že minimálně uvnitř vám u Arrinery s Venocarou provedou co vám jen na očích uvidí.
Do práce se ale pustí jen tehdy, pokud také uvidí na svém kontě patřičnou sumu peněz. Ta je nakonec ještě o něco málo vyšší než při posledním oznámení - činí 100 tisíc britských liber bez daní a dalších poplatků, tedy v přepočtu a s českou DPH necelých 3,7 milionu Kč. To už je částka na dostřel věhlasnější konkurenci a hlavně o hodně více než kdysi předpokládaných 2,5 milionu.
Pokud přesto máte zájem, s chutí do Polska. Vůz bude při včasné objednávce váš ještě letos.




















Venocara od Arrinery nevypadá špatně a její dynamické parametry berou dech. Cena ale nakonec není až tak nízká, jak výrobce avizoval
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva