Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Asi nejuniverzálnější sporťák všech dob od Porsche ukázal svou akceleraci, v reálném světě bere dech
27.7.2023 | Petr Prokopec
Od auta, které více než co jiného vypadá jako úlitba moderním trendům adorujícím vše, co připomíná SUV, člověk zázraky nečeká, i když kapotu zdobí logo Porsche. Jenže 911 Dakar skoro zázraky skutečně dokáže.
Loni v listopadu došlo na premiéru hned dvou aut koncernu VW, u kterých se tvůrci rozhodli spojit dva zdánlivě neslučitelné světy, a sice sportovní vůz s off-roadovým. Nejprve debutovalo Porsche 911 Dakar, než jsme mohli přivítat také Lamborghini Huracán Sterrato. My si aktuálně posvítíme na kupé z Zuffenhausenu, jehož produkce byla omezena na 2 500 kusů. Za každý takový musí zájemci na dřevo vysázet minimálně 5 894 742 Kč, tedy o 1,7 milionu korun více než za výchozí provedení 911 Carrera 4 GTS.
Stejně jako toto kupé i provedení Dakar pohání přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěný na identických 480 koní. Spárován je však s podvozkem, který byl zvýšen o 50 milimetrů resp. až o 80 mm, pokud zvolíte off-roadový režim High Level. V té chvíli je Porsche 911 na úrovni mnohých SUV, ve srovnání s nimi ale pochopitelně nabízí působivější dynamiku. Byť je třeba dodat, že maximálkou omezenou na 240 km/h neohromí.
V případě akcelerace je na tom „teréňák“ podstatně lépe, s udávanou 3,4sekundovou akcelerací zaostává za svým přízemním příbuzným jen o desetinu. Že nejde o pouhou teorii, pak dokládá nové video francouzského Motorsport Magazine. Kolegové navíc plynový pedál 1 605 kilogramů vážícího vozu podrželi až do mety 233 km/h, které Porsche dosáhlo za přibližně 16 sekund. To je parádní výsledek, provedení Dakar tak vskutku lze považovat za nejuniverzálnější sporťák všech dob.
Zajímalo by nás, zda vůz byl osazen standardními a do terénu vhodnějšími pneumatikami Pirelli Scorpion nebo spíše jejich volitelnou alternativou Pirelli P Zero, jenž favorizuje silniční využití. Na to nám video odpověď nedává. Nelze si nicméně nepovšimnout toho, že byl oháknut do legendárních barev tabákové firmy Rothmans. Zajímavé na celé věci je, že právě tato společnost ve finále definitivně vehnala Waltera Röhrla do náruče Porsche.
Rothmans totiž sponzoroval tovární tým Opelu, se kterým německá legenda pomalu zázračně vyhrála šampionát WRC v roce 1982. Stájový šéf tehdy na Röhrla soustavně tlačil, aby se účastnil propagace cigaretové značky, což jakožto zapřisáhlý nekuřák odmítal. To i přes druhý mistrovský titul nakonec vyústilo v jeho odchod, přičemž letos již šestasedmdesátiletý závodník nejprve přešel k Lancii, poté k Audi a nakonec zakotvil v Zuffenhausenu jako testovací jezdec.



Za jeden z dvou a půl tisíce kusů verze 911 Dakar musíte dát bezmála šest milionů korun. Počítat však můžete jak se zrychlením na úrovni těch nejlepších sporťáků, tak se světlou výškou konkurující mnoha SUV. Foto: Porsche
Zdroj: Motorsport Magazine@YouTube
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 6 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Finové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 40 minutamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 2 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 3 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 5 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva