Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin V12 Vantage GT3 se jako závoďák jen netváří, zní tak (videa)
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Stokusová edice nejultimativnějšího silničního Vantage je téměř vyprodaná. To nám však nebrání poslechnout si neskutečný soundtrack titanového výfuku.
Teprve včera jsme vám nejnovější verzi Astonu Vantage mohli představit v plné parádě se všemi podrobnostmi, které poukazují na to, jak moc se u Astonu snažili o redukci jeho hmotnosti a zapojení závodního programu do vývoje. Výsledných 1 565 kilogramů - v případě, že objednáte i karbonovou střechu a plastové zadní okno - není s ohledem na jeho velikost dechberoucí hodnota, ovšem vezmeme-li v potaz šestilitrový atmosférický dvanáctiválec vpředu spojený se zadními koly přes sedmistupňový robotizovaný manuál, pak nejde ani o výsledek hodný hanění.
Přesné technické parametry si automobilka nadále nechává pro sebe a pro její exkluzivní zákazníky, není však velkým tajemství, že GT3 dostalo zhruba 600 koní a 625 Nm, což ve výsledku znamená zrychlení stovku za zhruba 3,5 vteřiny a maximálku kolem 300 km/h. Lepší dynamice však nepomáhá jen výkonový přírůstek, důležité je především ona dietní kúra a podstatně větší přítlak. Inženýři Astonu dokázali z výchozího V12 Vantage S oholit 100 kilogramů, a to použitím spousty karbonu a dalších technologií a materiálů ze závodního stroje.
Vůz tedy dostal karbonové panely přední části karoserie včetně kapoty, hořčíková kola, lithium-ionovou baterii, hořčíkové sání motoru s novou geometrií, která pomáhá i zvýšení výkonu, kompletně titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami nebo hořčíkovou trubku kardanové hřídele. Značně přepracovaný je nakonec i podvozek, interiér a pochopitelně i základní cenovka, která se odráží v přepočtu od sumy 9,1 milionu korun za každý ze stovky kusů.
To jsou všeobečně známé informace, nás by však samozřejmě zajímalo, jak takové auto jezdí. Moc rádi bychom věděli, nakolik bude lepší nebo horší než Porsche GT3 RS, Ferrari 488 Speciale, popřípadě McLaren 675 LT, ale zatím můžeme díky dvojici nových videosnímků pouze nakouknout, kolik akustické parády nadělá jeho titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami. Poslechněte si ho sami, daleko k závodnímu vozu rozhodně nemá...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Inteview s Markem Reichmanem ve voze






















Aston Martin V12 Vantage GT3 může vzhledem evokovat jen závodními prvky nazdobené auto, ve skutečnosti ale skrývá i značně vylepšenou techniku, díky níž by mohl i velmi dobře jezdit
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 9 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 11 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub