Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Aston Martin V12 Vantage GT3 se jako závoďák jen netváří, zní tak (videa)
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Stokusová edice nejultimativnějšího silničního Vantage je téměř vyprodaná. To nám však nebrání poslechnout si neskutečný soundtrack titanového výfuku.
Teprve včera jsme vám nejnovější verzi Astonu Vantage mohli představit v plné parádě se všemi podrobnostmi, které poukazují na to, jak moc se u Astonu snažili o redukci jeho hmotnosti a zapojení závodního programu do vývoje. Výsledných 1 565 kilogramů - v případě, že objednáte i karbonovou střechu a plastové zadní okno - není s ohledem na jeho velikost dechberoucí hodnota, ovšem vezmeme-li v potaz šestilitrový atmosférický dvanáctiválec vpředu spojený se zadními koly přes sedmistupňový robotizovaný manuál, pak nejde ani o výsledek hodný hanění.
Přesné technické parametry si automobilka nadále nechává pro sebe a pro její exkluzivní zákazníky, není však velkým tajemství, že GT3 dostalo zhruba 600 koní a 625 Nm, což ve výsledku znamená zrychlení stovku za zhruba 3,5 vteřiny a maximálku kolem 300 km/h. Lepší dynamice však nepomáhá jen výkonový přírůstek, důležité je především ona dietní kúra a podstatně větší přítlak. Inženýři Astonu dokázali z výchozího V12 Vantage S oholit 100 kilogramů, a to použitím spousty karbonu a dalších technologií a materiálů ze závodního stroje.
Vůz tedy dostal karbonové panely přední části karoserie včetně kapoty, hořčíková kola, lithium-ionovou baterii, hořčíkové sání motoru s novou geometrií, která pomáhá i zvýšení výkonu, kompletně titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami nebo hořčíkovou trubku kardanové hřídele. Značně přepracovaný je nakonec i podvozek, interiér a pochopitelně i základní cenovka, která se odráží v přepočtu od sumy 9,1 milionu korun za každý ze stovky kusů.
To jsou všeobečně známé informace, nás by však samozřejmě zajímalo, jak takové auto jezdí. Moc rádi bychom věděli, nakolik bude lepší nebo horší než Porsche GT3 RS, Ferrari 488 Speciale, popřípadě McLaren 675 LT, ale zatím můžeme díky dvojici nových videosnímků pouze nakouknout, kolik akustické parády nadělá jeho titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami. Poslechněte si ho sami, daleko k závodnímu vozu rozhodně nemá...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Inteview s Markem Reichmanem ve voze





















Aston Martin V12 Vantage GT3 může vzhledem evokovat jen závodními prvky nazdobené auto, ve skutečnosti ale skrývá i značně vylepšenou techniku, díky níž by mohl i velmi dobře jezdit
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 3 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 5 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 6 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 7 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
