Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi a Phillips vyvinuly zadní světla z OLED, mohou zobrazovat prakticky cokoli
13.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
LEDky jsou dnes na autech poměrně běžné, avšak OLED-světla poznává svět poprvé. Otevírají dosud nepoznané možnosti tunerům i tuzerům.
Světly s LED dnes disponuje už spousta vozidel, mezi nimi třeba i nejnovější Škoda Octavia. Ta je jako většina jiných vozů používá jen pro denní svícení, některé automobilky ale nabízí světla výlučně z LED (a nemusí být drahá, viz třeba [[0000009172 nový Leon]) a jiné] dokonce začínají pracovat s aktivními maticemi diod pro zamezení oslňování ostatních řidičů. Philips a Audi však přišli s naprostou novinkou - zadními světly s 3D OLED.
Výsledkem projektu na výzkum použití OLED, takzvaných organických LED, v automobilovém průmyslu, jsou zadní světla Audi TT s touto technologií. Projekt s podporou německého ministerstva školství a výzkumu trval tři a půl roku a spolknul 5,7 milionu Eur (cca 145 milionů Kč) a dle autorů to přinese „nové možnosti osvětlení automobilů”.
O životnosti, výkonu nebo jiném jasně funkčním smyslu zatím nic nevíme, ale „nové možnosti” OLED zcela jistě znamenají třeba pro úpravce aut - věci, jako chlapec močící na logo konkurenční značky nebo třeba slova „Out of control Driver collection” již nebudou muset být jen na nálepkách na skle či víčku nádrže. Budou se moci jednoduše zobrazovat přímo v grafice světel. I serióznější showmani však z možnosti oznamovat okolí třeba brzdění jinak, než pouhým rozsvícením jakéhosi červeného světla, budou určitě nadšeni - fantazii se tady meze nekladou.
Ať už vás napadne cokoliv více či méně úsměvného ze sféry automobilových úprav, je pravděpodobné, že OLED-světla budou na autech dříve nebo později běžná. Ostatně na vytváření identity značky srze přední denní světla už jsme si zvykli, teď asi přichází čas podobně specifických zadních svítilen...




Technologie 3D OLED vytváří nové možnosti nejen v tuningu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva