Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8 4,0 TFSI: malý downsizing pro velkou limuzínu
8.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Atmosféricky plněný motor 4,2 FSI dále mizí z nabídky Audi. Nejnověji změna postihla vrcholnou A8, která místo něj dostala jen o něco menší 4,0 TFSI.
Faktický přínos downsizingu u aut jako je Audi A8 je přinejmenším sporný. Před evropskými testy normované spotřeby je obvykle ale nesporný, a tak po něm v Ingolstadtu pravidelně sahají celkem bez váhání.
Na rozdíl do jiných modelů se ale náhradou nestal o dost menší 3,0 TFSI s kompresorem, ale jen o dvě deci subtilnější 4,0 TFSI, který v honbě za co nejnižší papírovou spotřebou neváhá použít i dosti svérázných metod. Přesto se mu s normovaným apetitem A8 podařilo hnout asi tolik jako se svým objemem, na druhou stranu ale přidal vozu taky celkem citelnou porci výkonu navíc.
Má totiž jen o 100 koní méně než nová S8 se stejným agregátem jiného naladění a nabízí tedy maximálně 308 kW neboli 420 koní. To je o 50 hřebců více než u verze s 4,2 FSI a to vozu stačí ke zrychlení na stovku za docela úchvatných 4,6 sekundy (4,7 ve verzi Long, to je po sekundu lepší číslo než u 4,2 FSI) a dosažení uhádnutelné maximální rychlosti 250 km/h vykouzlené omezovačem. Pohon všech kol a automatický Tiptronic s osmi stupni jsou standardem pro všechna provedení A8 s tímto motorem.
Papírová spotřeba paliva činí 9,4 resp. 9,5 litru benzinu na 100 km. To jsou jen o desetinu litru lepší čísla než u 4,2 FSI, ale vzhledem k výkonovému a dynamickému vzepětí je i to třeba označit za úspěch, jakkoli realita bude ve prospěch osmiválcového biturba hovořit v tomto směru jen stěží.
Ke změně v nabídce došlo potichu i na našem trhu, a tak má A8 i A8L 4,0 TFSI své české ceny - kratší verze verze vyjde nejméně na 2 377 900 Kč, delší pak alespoň na 2 569 400 Kč. První objednané kusy by měly být zákazníkům dodány již v průběhu léta.




Audi A8 se staronovou motorizací, čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby jsme v jiném naladění mohli vidět už pod kapotou S8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha