Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto)
7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejde o vtip ani o nový motor. Audi se jen rozhodlo značit i u nás dobře známý agregát 3,0 TFSI v modelu A8L jako 45 TFSI a 50 TFSI. Přesvědčte se sami.
Audi mělo dosud ve zvyku značit motory svých vozů podle jejich skutečného zdvihového objemu. 1,8 TFSI je osmnáctistovka, 2,0 TDI dvoulitr, 3,2 FSI má skutečně 3,2 litru a i větší přeplňované agregáty jako 4,0 TFSI V8 mají skutečně udávaný objem. Něco podobného ale dnes není až tak obvyklé - motory se co do objemu zmenšují a i když při tom neztrácejí výkon, zákazníci by mohli mít pocit, že za stejné peníze dostávají méně. Proto také méně objemné motory mají nezřídka označení reflektující spíše jejich zažité výkonové zařazení než cokoli jiného.
Nejdále to v tomto směru dotáhlo BMW, které třeba v nové trojce F30 říká dvoulitrové verzi 328i a svému nejnovějšímu třílitrovému dieselu rovnou 50d. To už je skoro dvojnásobek zdvihového objemu a nechceme raději předjímat, co přijde za pár let.
Ať už to ale bude cokoli, BMW v tom zjevně nebude samo. Jak už to v poslední době chodívá oběma směry, v Mnichově se inspirovali lidé z ingolstadtského Audi. U modelu A8L, tedy prodloužené verze nové A8 totiž začali třílitrovému, kompresorem přeplňovanému benzinovému šestiválci říkat 45 TFSI a 50 TFSI.
Zatím to platí jen pro Čínu, ale co u nás není dnes, může být zítra. Tento fakt se zatím neprojevil v prodejní nabídce Audi pro čínský trh, podle auto.sohu.com ale byla tato změna již oficiálně oznámena a první takto pojmenované vozy míří na čínský. Svědčí o tom i přiložené snímky téhož zdroje, které zachycují jednu ze zjevně čerstvě importovaných „á-osmiček” právě s označením 50 TFSI na zádi. Že by tedy šlo o nějaký žert je velmi nepravděpodobné.
Audi v Číně nabízí A8L, krom dvanáctiválcového šestilitru, s motory 3,0 TFSI ve dvou výkonových variantách - s 213 kW (290 koní) nebo 245 kW (333 koní) a právě tuto odlišnost mají reflektovat zmíněná označení. A zřejmě aby A8L s tímto motorem nevypadala jako chudá příbuzná vrcholného provedení 6,0 W12, dostala přídomky 45 a 50 TFSI.
Jestli k podobnému kroku přistoupí Audi i v Evropě zatím nevíme. Ale upřímně řečeno bychom se tomu vůbec nedivili.






Audi A8L 50 TFSI skoro na vlastní oči
Zdroj: auto.sohu.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 10:10 - Zajda
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
