Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A8L 50 TFSI: mnichovskou cestou přímo do Číny (foto)
7.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejde o vtip ani o nový motor. Audi se jen rozhodlo značit i u nás dobře známý agregát 3,0 TFSI v modelu A8L jako 45 TFSI a 50 TFSI. Přesvědčte se sami.
Audi mělo dosud ve zvyku značit motory svých vozů podle jejich skutečného zdvihového objemu. 1,8 TFSI je osmnáctistovka, 2,0 TDI dvoulitr, 3,2 FSI má skutečně 3,2 litru a i větší přeplňované agregáty jako 4,0 TFSI V8 mají skutečně udávaný objem. Něco podobného ale dnes není až tak obvyklé - motory se co do objemu zmenšují a i když při tom neztrácejí výkon, zákazníci by mohli mít pocit, že za stejné peníze dostávají méně. Proto také méně objemné motory mají nezřídka označení reflektující spíše jejich zažité výkonové zařazení než cokoli jiného.
Nejdále to v tomto směru dotáhlo BMW, které třeba v nové trojce F30 říká dvoulitrové verzi 328i a svému nejnovějšímu třílitrovému dieselu rovnou 50d. To už je skoro dvojnásobek zdvihového objemu a nechceme raději předjímat, co přijde za pár let.
Ať už to ale bude cokoli, BMW v tom zjevně nebude samo. Jak už to v poslední době chodívá oběma směry, v Mnichově se inspirovali lidé z ingolstadtského Audi. U modelu A8L, tedy prodloužené verze nové A8 totiž začali třílitrovému, kompresorem přeplňovanému benzinovému šestiválci říkat 45 TFSI a 50 TFSI.
Zatím to platí jen pro Čínu, ale co u nás není dnes, může být zítra. Tento fakt se zatím neprojevil v prodejní nabídce Audi pro čínský trh, podle auto.sohu.com ale byla tato změna již oficiálně oznámena a první takto pojmenované vozy míří na čínský. Svědčí o tom i přiložené snímky téhož zdroje, které zachycují jednu ze zjevně čerstvě importovaných „á-osmiček” právě s označením 50 TFSI na zádi. Že by tedy šlo o nějaký žert je velmi nepravděpodobné.
Audi v Číně nabízí A8L, krom dvanáctiválcového šestilitru, s motory 3,0 TFSI ve dvou výkonových variantách - s 213 kW (290 koní) nebo 245 kW (333 koní) a právě tuto odlišnost mají reflektovat zmíněná označení. A zřejmě aby A8L s tímto motorem nevypadala jako chudá příbuzná vrcholného provedení 6,0 W12, dostala přídomky 45 a 50 TFSI.
Jestli k podobnému kroku přistoupí Audi i v Evropě zatím nevíme. Ale upřímně řečeno bychom se tomu vůbec nedivili.






Audi A8L 50 TFSI skoro na vlastní oči
Zdroj: auto.sohu.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 40 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
