Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi A9: vlajková loď skutečně vznikne, značka ale neví, jaký typ vozu to bude
14.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Automobilka čtyř kruhů vyrobí model A9, který zamíří na samotný vrchol nabídky, tedy nad luxusní sedan A8. Jen ale stále neví, o jaký typ vozu vlastně půjde.
Směr, jakým se bude Audi ubírat u nového vrcholu portfolia je stále horkým tématem diskuzí. Vedení značky v takovém budoucím modelu vidí obrovský potenciál, podle šéfa Ruperta Stadlera by ho značka měla hledat v kategorii SUV a v kategorii prestižních velkých vozů. Zdá se, že to nebude hledání snadné ani krátké, jelikož o A9 skutečně neslyšíme poprvé.
Marketingový šéf Luca De Meo tvrdí, že podle něho by konvenční kupé nebo Sportback zřejmě nebylo dostatečně inovativní a právě vrchol, který by měl v budoucnu stanout nad vlajkovým sedanem A8 musí být výrazný a inovativní, aby reprezentoval a utvářel image značky. Jeho cílem je, aby Audi znamenalo inovace a orientaci na budoucnost, aby používalo konvenční a zároveň atraktivní design. Jenže prý by chtěl od A9 ještě víc. Otázkou zůstává, jaký vůz tedy v budoucnu Audi postaví. Trochu nám to připomíná rozhodování Rolls-Royce o budoucím modelu třídy největších SUV.
Dříve jsme se tématem A9 zabývali podrobněji, vyšla nám z toho pro rok 2016 jen pěkná míchanice v podobě velkého pseudokupé na platformě Q7 s geny allroadu. Tehdejší zprávy hovořili o tom, že nepůjde o kupé ani čtyřdveřové kupé, nýbrž něco jako gigantický crossover s prvky všech možných kategorií. Tedy třeba něco jako větší míšenec A7 Sportback s vyšší světlou výškou, kvůli níž by nevyjelo na platformě současné vlajkové lodi Audi A8, ale spíše na podvozku SUV Q7. S délkou přes 5 metrů by šlo o pěkný kolos.
Samozřejmě, že to není stále rozluštěné, ale je jisté, že Audi dříve nebo později něco takového vyrobí a obvyklý vůz to věru nebude. Dnes už takřka neexistují takřka žádné hranice tradičních automobilových tříd, jelikož všichni by rádi vyplnili i tu nejmenší možnou mezírku na trhu. Jakoby toho už teď nebylo dost...
Představu o designu těžko můžeme mít, když ani nevíme o velikosti a výšce, Audi však už dříve vymyslelo Soprtback, jehož studii ukazujeme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva